henriët schreef:Wij hebben de HSV nu een poosje in huis en gebruiken m ook daadwerkelijk. Maar wat ik nu zo frappant vind is dat als ik ga lezen, dat ik helemaal niet het idee heb dat ik wat anders doe dan de SV lezen. Als je de HSV leest, lees je Gods Woord en als je gaat lezen, vraag je je af wat de Heere tot je spreken wil.
Ik ga dan helemaal niet zitten denken, staat dit wel of niet goed. Dat leidt toch alleen maar af van het Woord.
Wij gebruiken HSV en SV gewoon door elkaar.
Maar goed, ieder moet dat voor zich weten, maar jammer vind ik het wel dat het een splijtzwam lijkt te worden.
Word er niet veel te moeilijk gedaan, zitten we zo ook bovenop de vertalingen die naar het zendingsveld gaan..
Daarbij komt dat in de SV ook gewoon fouten staan. Dus dat zou dan wel mogen?
Het belangrijkste vind ik gewoon dat we respect hebben voor elkaar. Als iemand liever de SV leest, prima toch, leest iemand liever de HSV , nou, waarom dan zoveel lelijkigheid?
Tja, als mensen erg pro-SV zijn bedenken (en zeggen ze het soms ook dat je gewoon uit pure gemakszucht de HSV leest, men wil er geen moeite meer voor doen.... en als mensen erg pro-HSV zijn bedenken ze dat mensen die uit de SV blijven lezen dat alleen doen omdat ze een traditie willen behouden, dat het hun niet om de inhoud maar om een naampje.... En zo krijg je onverdraagzaamheid en lelijkheid, als we de dit soort dingen voor anderen negatief gaan invullen om zelf gelijk te krijgen.