Vraag (pc en internet)

WimA

Re: Een vraag:

Bericht door WimA »

Mister schreef:
WimA schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Ik zou de Surface van Microsoft nemen met Windows 8.1, heb je IPad en laptop in 1.

Let dan wel op dat je niet de Surface RT neemt, maar de Pro. Dan moet je overigens ook een Pro-portemonnee meenemen...
Voor de activiteiten die @Zita wil doen voldoet de RT prima.
Bovendien past die ruim in het budget < 400 Euro terwijl de pro
ver boven budget gaat. > 600 Euro.
Alleen als je veel tikt is een tablet niet handig. Welke dan ook.
Niet helemaal waar. Ik heb een Asus Transformer. De tweede al. Helemaal tablet. Maar met dockingstation. Ik kan er heel RF prima mee bijhouden en modereren. :huhu

http://www.paradigit.nl/paradigit/produ ... fault.aspx
Natuurlijk kan met een dockingstation of met extra attributen het gebruikersgemak qua typen worden verbeterd. Alleen is het wat lastig om met tablet en dockingstation / extra toetsenbord in b.v. de trein te werken. Dus als men veel op diverse plekken typt en draabare apparatuur wil dat dat goed ondersteund dan zou ik kiezen voor een laptop.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@ WimA: bij Asus zit het dockingstation er echt vast aan. Het is niet zoals bij een Ipad met een bluetooth verbinding ofzo. In vergelijking met een laptop vind ik deze tablet veel beter te hanteren. Sterker nog, de laptop is verkocht omdat hij toch niet meer gebruikt werd. Zodra ik niet achter mijn gewone pc zit doe ik alles met de tablet, zonder problemen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Klopt ja. Ik heb een Acer Iconia Tab W710 (met Windows 8 Pro); toetsenbord altijd bij de hand, zonder dat je er last van hebt als je het toestel als tablet gebruikt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:Ik zou de Surface van Microsoft nemen met Windows 8.1, heb je IPad en laptop in 1.

Let dan wel op dat je niet de Surface RT neemt, maar de Pro. Dan moet je overigens ook een Pro-portemonnee meenemen...
Wat is het verschil? In kwaliteit en prijs?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:

Wat is het verschil? In kwaliteit en prijs?
Prijsverschil is een paar honderd euro.
Verschil zit in specificaties. RT kan alleen in de tablet-mode; je kan daarmee alleen Win8-apps draaien, geen software die je normaal onder Windows draait.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Tjonge, dacht ik eindelijk dat ik een tablet toch wel handig ging vinden, realiseerde ik me dat er natuurlijk geen dvd in zo'n apparaatje past. Het lijkt toch een laptop te gaan worden. Desktop is geen optie.
Iemand nog de geniale tip voor een laptop?
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Ik heb zelf een HP laptop, van 500 euro. Werkt fantastisch, zeker als je eenmaal aan windows 8 gewend bent. Maar... er zit geen cd/dvd station in. Via http://tweakers.net/pricewatch/ kan je trouwens heel makkelijk zoeken qua functies & modellen waarbij je bovendien gelijk de goedkoopste prijs ziet.
Marco

Bericht door Marco »

Curatorium schreef:Ik heb zelf een HP laptop, van 500 euro. Werkt fantastisch, zeker als je eenmaal aan windows 8 gewend bent. Maar... er zit geen cd/dvd station in. Via http://tweakers.net/pricewatch/ kan je trouwens heel makkelijk zoeken qua functies & modellen waarbij je bovendien gelijk de goedkoopste prijs ziet.
Wat kosten tegenwoordig externe (usb) cd/dvdstations?
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Je hebt er al voor 20 euro..
refo

Bericht door refo »

Zita schreef:Tjonge, dacht ik eindelijk dat ik een tablet toch wel handig ging vinden, realiseerde ik me dat er natuurlijk geen dvd in zo'n apparaatje past. Het lijkt toch een laptop te gaan worden. Desktop is geen optie.
DVD? Dat is zoooo 2012
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wie heeft er tips voor een cursus Engels, gericht op het lezen van teksten?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
ejvl

Bericht door ejvl »

Zita schreef:Tjonge, dacht ik eindelijk dat ik een tablet toch wel handig ging vinden, realiseerde ik me dat er natuurlijk geen dvd in zo'n apparaatje past. Het lijkt toch een laptop te gaan worden. Desktop is geen optie.
http://www.mycom.nl/opslag/cd-dvd-blura ... 3god8EAAjQ

Check, een USB DVD speler!
refo

Bericht door refo »

Deze mevrouw is vorig jaar ingeschakeld op de Driestar.

http://www.youtube.com/watch?v=_Zb0TLzWc5Q
Laatst gewijzigd door refo op 25 okt 2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

ejvl schreef:

En nu weet ik het allemaal helemaal niet meer. :bobo
Neem ik zo'n Microsoft Surface met typepad en externe dvdspeler, of neem ik de laptop die de laptopman adviseerde, of neem ik iets helemaal anders?
Voor hen die overgestapt zijn van laptop naar tablet: Wat is het grote voordeel van de tablet tov de laptop? En wat is het nadeel? Is alleen tablet voldoende, of is het meer een extra?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef:
ejvl schreef:

En nu weet ik het allemaal helemaal niet meer. :bobo
Neem ik zo'n Microsoft Surface met typepad en externe dvdspeler, of neem ik de laptop die de laptopman adviseerde, of neem ik iets helemaal anders?
Voor hen die overgestapt zijn van laptop naar tablet: Wat is het grote voordeel van de tablet tov de laptop? En wat is het nadeel? Is alleen tablet voldoende, of is het meer een extra?
Als je een Ipad neemt, is dat onvoldoende om een volledige PC over te nemen. Een Surface met externe DVD-speler is dat wel. Maar dan heb je ook nog eens de gemakken van een tablet. Op je schoot de krant lezen, etc.
Plaats reactie