Natuurlijk kan met een dockingstation of met extra attributen het gebruikersgemak qua typen worden verbeterd. Alleen is het wat lastig om met tablet en dockingstation / extra toetsenbord in b.v. de trein te werken. Dus als men veel op diverse plekken typt en draabare apparatuur wil dat dat goed ondersteund dan zou ik kiezen voor een laptop.Mister schreef:Niet helemaal waar. Ik heb een Asus Transformer. De tweede al. Helemaal tablet. Maar met dockingstation. Ik kan er heel RF prima mee bijhouden en modereren.WimA schreef:Voor de activiteiten die @Zita wil doen voldoet de RT prima.Tiberius schreef:Luther schreef:Ik zou de Surface van Microsoft nemen met Windows 8.1, heb je IPad en laptop in 1.
Let dan wel op dat je niet de Surface RT neemt, maar de Pro. Dan moet je overigens ook een Pro-portemonnee meenemen...
Bovendien past die ruim in het budget < 400 Euro terwijl de pro
ver boven budget gaat. > 600 Euro.
Alleen als je veel tikt is een tablet niet handig. Welke dan ook.![]()
http://www.paradigit.nl/paradigit/produ ... fault.aspx
Vraag (pc en internet)
Re: Een vraag:
@ WimA: bij Asus zit het dockingstation er echt vast aan. Het is niet zoals bij een Ipad met een bluetooth verbinding ofzo. In vergelijking met een laptop vind ik deze tablet veel beter te hanteren. Sterker nog, de laptop is verkocht omdat hij toch niet meer gebruikt werd. Zodra ik niet achter mijn gewone pc zit doe ik alles met de tablet, zonder problemen.
Klopt ja. Ik heb een Acer Iconia Tab W710 (met Windows 8 Pro); toetsenbord altijd bij de hand, zonder dat je er last van hebt als je het toestel als tablet gebruikt.
Wat is het verschil? In kwaliteit en prijs?Tiberius schreef:Luther schreef:Ik zou de Surface van Microsoft nemen met Windows 8.1, heb je IPad en laptop in 1.
Let dan wel op dat je niet de Surface RT neemt, maar de Pro. Dan moet je overigens ook een Pro-portemonnee meenemen...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Prijsverschil is een paar honderd euro.Luther schreef:Wat is het verschil? In kwaliteit en prijs?Tiberius schreef:Luther schreef:Ik zou de Surface van Microsoft nemen met Windows 8.1, heb je IPad en laptop in 1.
Verschil zit in specificaties. RT kan alleen in de tablet-mode; je kan daarmee alleen Win8-apps draaien, geen software die je normaal onder Windows draait.
Tjonge, dacht ik eindelijk dat ik een tablet toch wel handig ging vinden, realiseerde ik me dat er natuurlijk geen dvd in zo'n apparaatje past. Het lijkt toch een laptop te gaan worden. Desktop is geen optie.
Iemand nog de geniale tip voor een laptop?
-
Ik heb zelf een HP laptop, van 500 euro. Werkt fantastisch, zeker als je eenmaal aan windows 8 gewend bent. Maar... er zit geen cd/dvd station in. Via http://tweakers.net/pricewatch/ kan je trouwens heel makkelijk zoeken qua functies & modellen waarbij je bovendien gelijk de goedkoopste prijs ziet.
Wat kosten tegenwoordig externe (usb) cd/dvdstations?Curatorium schreef:Ik heb zelf een HP laptop, van 500 euro. Werkt fantastisch, zeker als je eenmaal aan windows 8 gewend bent. Maar... er zit geen cd/dvd station in. Via http://tweakers.net/pricewatch/ kan je trouwens heel makkelijk zoeken qua functies & modellen waarbij je bovendien gelijk de goedkoopste prijs ziet.
-
Je hebt er al voor 20 euro..
DVD? Dat is zoooo 2012Zita schreef:Tjonge, dacht ik eindelijk dat ik een tablet toch wel handig ging vinden, realiseerde ik me dat er natuurlijk geen dvd in zo'n apparaatje past. Het lijkt toch een laptop te gaan worden. Desktop is geen optie.
Wie heeft er tips voor een cursus Engels, gericht op het lezen van teksten?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
http://www.mycom.nl/opslag/cd-dvd-blura ... 3god8EAAjQZita schreef:Tjonge, dacht ik eindelijk dat ik een tablet toch wel handig ging vinden, realiseerde ik me dat er natuurlijk geen dvd in zo'n apparaatje past. Het lijkt toch een laptop te gaan worden. Desktop is geen optie.
Check, een USB DVD speler!
Laatst gewijzigd door refo op 25 okt 2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
En nu weet ik het allemaal helemaal niet meer.ejvl schreef:http://www.mycom.nl/opslag/cd-dvd-blura ... 3god8EAAjQZita schreef:Tjonge, dacht ik eindelijk dat ik een tablet toch wel handig ging vinden, realiseerde ik me dat er natuurlijk geen dvd in zo'n apparaatje past. Het lijkt toch een laptop te gaan worden. Desktop is geen optie.

Neem ik zo'n Microsoft Surface met typepad en externe dvdspeler, of neem ik de laptop die de laptopman adviseerde, of neem ik iets helemaal anders?
Voor hen die overgestapt zijn van laptop naar tablet: Wat is het grote voordeel van de tablet tov de laptop? En wat is het nadeel? Is alleen tablet voldoende, of is het meer een extra?
Als je een Ipad neemt, is dat onvoldoende om een volledige PC over te nemen. Een Surface met externe DVD-speler is dat wel. Maar dan heb je ook nog eens de gemakken van een tablet. Op je schoot de krant lezen, etc.Zita schreef:En nu weet ik het allemaal helemaal niet meer.ejvl schreef:http://www.mycom.nl/opslag/cd-dvd-blura ... 3god8EAAjQZita schreef:Tjonge, dacht ik eindelijk dat ik een tablet toch wel handig ging vinden, realiseerde ik me dat er natuurlijk geen dvd in zo'n apparaatje past. Het lijkt toch een laptop te gaan worden. Desktop is geen optie.
Neem ik zo'n Microsoft Surface met typepad en externe dvdspeler, of neem ik de laptop die de laptopman adviseerde, of neem ik iets helemaal anders?
Voor hen die overgestapt zijn van laptop naar tablet: Wat is het grote voordeel van de tablet tov de laptop? En wat is het nadeel? Is alleen tablet voldoende, of is het meer een extra?