Bedankt aggieoudje, hopelijk heb je een goede zondag gehad. Een drukke week gehad dus dan staat refoforum onder aan de prioriteitenlijstaggieoudje schreef: ↑09 sep 2023, 10:37 Ochtenddienst Prof. Dr. W.H. Th. Moehn, in deze dienst werd ds. v. Bart bevestigd.
Preek over Lukas 6: 12 t/m 26
Thema: Jezus biddend op de berg
Middagdienst Ds. J.W. v. Bart, intrededienst.
Preek over 2 Koningen 2: 14 en dan in het bijzonder de woorden: Waar is de Heere?
Schriftlezing 2 Koningen 2: 1 t/m 14
Toespraken van:
- Burgemeester J. Luteijn
- Dhr. G. Tissink(algemene kerkenraad)
- Scriba J. Rook
- Dankwoord ds. v. Bart

Wij zijn niet zo van de drukte van zo'n bevestigingsdienst en intrededienst dus wij kozen vorige week zondag voor de rust van ons andere kerkgebouw.
Daar ging in de ochtenddienst Ds. A. v. Vuuren voor.
Preek over Lukas 11: 20 t/m 23 Maar als Ik door de vinger van God de demonen uitdrijf, dan is het Koninkrijk van God bij u gekomen. Wanneer een sterke gewapende man zijn woning bewaakt, is alles wat hij heeft veilig. Maar als iemand die sterker is dan hij, op hem afkomt en hem overwint, neemt hij hem zijn hele wapenrusting, waarop hij vertrouwde, af en verdeelt zijn buit. Wie met Mij niet is, die is tegen Mij; wie met Mij niet verzamelt, die drijft uiteen.
Thema: De sterke en de sterkere
Schriftlezing Lukas 11: 14 t/m 26
In de avonddienst ging Ds. H.J. Lam voor.
Preek over Psalm 119: 94a Ik ben de Uwe, verlos mij
Schriftlezing Psalm 119: 89 t/m 96 en Mattheüs 14: 26 t/m 32
----
Afgelopen zondag weer in de Sionskerk, daar ging in de morgendienst Ds. J.W. van Bart voor, het was voorbereiding op het Heilig Avondmaal van dv volgende zondag.
Preek over 2 Koningen 5: 1 t/m 19 Naäman door Elisa genezen.
Thema: Als je je handen vol hebt kun je niks aanpakken
Schriftlezing 2 Koningen 5: 1 t/m 19 en Romeinen 3: 19 t/m 24
In de avonddienst ging Ds. M.P.D. Barth voor.
Preek over 2 Petrus 3: 9 De Heere vertraagt de belofte niet(zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.
Schriftlezing 2 Petrus 3: 1 t/m 13
In de afgelopen weken/maanden zijn er vele gemeenteleden ons voor gegaan, ook veel in onze ogen jonge mensen. Ook deze zondag werden er weer 2 namen genoemd van hen die overleden waren. Gisteren vond de begrafenis van één van hen plaats een 29 jarige jongen, gehandicapt maar nog steeds jong en ook heel plotseling gestorven. Dit was de 1e rouwdienst van Ds. J.W. van Bart als onze predikant en hij preekte over Psalm 139 in deze dienst. Die bekeken we gisterenavond nog achteraf na.