Ontwikkelingen HHK

J.C. Philpot

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door J.C. Philpot »

Konijntje schreef: Vandaag, 10:04In Amsterdam zaten praktiserende homo's onder zijn gehoor. Die zijn tot bekering en geloof gekomen en hebben hun oude levenswijze vaarwel gezegd.
Ik hoop van harte dat dat zo is. Maar als ik zijn inbreng in het radioprogramma beluister, dan hoor ik daar toch echt dat hij acceptatie benadrukt. De enige reserve die haar daar uitspreekt is dat hij het homohuwelijk "nog niet" (zijn eigen woorden) inzegent.

Maar mogelijk is hij van inzicht veranderd, wat ik nogmaals van harte hoop.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: Gisteren, 20:17
Ambtenaar schreef: Gisteren, 19:28
Bourdon16 schreef: Gisteren, 19:12 Ik zie hem bij ons ook op het rooster staan. Ik vind dat toch wel zorgelijk als dit zijn opvattingen zijn.
Waarom?
Omdat ik denk dat het belangrijk is om de koers van de gemeente vast te houden en ook aan de leden helder aan te geven waar wij voor staan. Als je dan predikanten uitnodigt die heel anders denken vind ik dat verwarrend.
Als hij niet over dit onderwerp preekt en zijn preken bijbels zijn, is het toch prima dat hij voorgaat?
Refojongere

Bericht door Refojongere »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 11:08
Konijntje schreef: Vandaag, 10:04In Amsterdam zaten praktiserende homo's onder zijn gehoor. Die zijn tot bekering en geloof gekomen en hebben hun oude levenswijze vaarwel gezegd.
Ik hoop van harte dat dat zo is. Maar als ik zijn inbreng in het radioprogramma beluister, dan hoor ik daar toch echt dat hij acceptatie benadrukt. De enige reserve die haar daar uitspreekt is dat hij het homohuwelijk "nog niet" (zijn eigen woorden) inzegent.

Maar mogelijk is hij van inzicht veranderd, wat ik nogmaals van harte hoop.
Laten we het beste ervan hopen getuige de vrienden van de Maranathakerk.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef: Vandaag, 15:28
Bourdon16 schreef: Gisteren, 20:17
Ambtenaar schreef: Gisteren, 19:28
Bourdon16 schreef: Gisteren, 19:12 Ik zie hem bij ons ook op het rooster staan. Ik vind dat toch wel zorgelijk als dit zijn opvattingen zijn.
Waarom?
Omdat ik denk dat het belangrijk is om de koers van de gemeente vast te houden en ook aan de leden helder aan te geven waar wij voor staan. Als je dan predikanten uitnodigt die heel anders denken vind ik dat verwarrend.
Als hij niet over dit onderwerp preekt en zijn preken bijbels zijn, is het toch prima dat hij voorgaat?
Lijkt me ook wel lastig. Wilt u bij ons komen preken? Oja, u mag niet preken over hoofstuk dit en dat. En ik vind het voor mijzelf lastig om dan een prediking nog te vertrouwen als je weet dat de predikant opvattingen heeft die tegen de leer/beleidsplan van de gemeente ingaan.
merel

Bericht door merel »

Predikanten houden daar uit zichzelf al rekening mee, omdat zij ook wel weten dat dit gevoelig ligt.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Het is wijs om rekening te houden met hoe dingen in een bepaalde gemeente liggen.
Dat zorgt voor openheid voor de boodschap van het Woord van God. Anders herinnert men de dienst alleen vanwege standpunt zus of zo dat ter plaatse anders beleefd wordt.
Plaats reactie