Dit gaat wel voor ophef zorgen in de media en sociale media.Bezorgd schreef:Op Twitter zag ik het fragment van ds Huijser nog wel langskomen: https://twitter.com/danielgillissen/sta ... 6854857734
Ik kan het er niet mee oneens zijn.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
- Lilian1975
Dat kind heeft zich te gehoorzamen omdat het dan in dat gezin is. Overigens zal die moeder niet heel ingrijpend tegen de dingen van de eigen ouders van dat kind ingaan. Maar ik bedoelde. Piet mag geen snoep voor het eten van zijn moeder. Hij is ook gewoon in de tuin bij zijn moeder. De buurvrouw over de schutting roept jij mag het wel.Bertiel schreef:Ik vind het van die moeder geen goed voorbeeld, als een kind bij je komt spelen heeft het gewoon te luisterrenLilian1975 schreef:@ erskine. Je kunt alleen gehoorzamen hen die over je gesteld zijn. In de kerk is de overheid niet over ons gesteld. Dat zijn in onze grondwet twee gescheiden werelden. Dat heeft diezelfde overheid zo in de geschiedenis ingesteld. Nadat er wat godsdienst oorlogen zijn geweest.coco schreef:Hier kan ik het niet mee eens zijn. Tot ons allen persoonlijk komt de opdracht van het gebod: "gedenk de sabbatdag", niet tot een selectie van 30 personen uit de gemeente. Gehoor geven aan dit gebod kan toch niet tegelijkertijd een overtreding zijn van het " gij zult niet doodslaan" of het "eert uw vader en uw moeder"? In dat geval zouden Gods geboden zichzelf tegenspreken, sterker nog, zou God Zichzelf tegenspreken.Erskinees schreef: Natuurlijk moeten we gehoorzamen.
Denk je dat de overheid in de tijd van Calvijn zo zuiver was? Dat die geen corrupte besluiten namen? En toch moeten we de overheid gehoorzaam zijn. En wat te denken van de overheid in de tijd van de Heere Jezus? En tóch wijst deze juist op het gehoorzamen van de (soms onnavolgbare!) overheid.
De overheid vordert geen zaken die niet zijn naar Zijn Woord. De erediensten kunnen doorgang vinden, alleen het bezoekersaantal wordt alleen voor de maand oktober weer even beperkt. Net als een aantal maanden geleden. Jammer? Ja. Maar strijdig met de Schrift? Nee.
Een kind moet zijn eigen ouders gehoorzamen. Als ineens de moeder van de buurjongen iets zegt. Wordt het niet ineens zo dat die moeder gehoorzaamd moet worden. Zijn ook twee gescheiden werelden.
Of moeder zegt thuis: jij mag vandaag 5 vrienden uitnodigen om te spelen. En als ze komen nies je in je elleboog. En was je je handen en houdt afstand. Want dat wordt geadviseerd. Het is beter voor de gezondheid van anderen. We moeten goed voor die ander zorgen. We hebben afgesproken om dat te doen. Dus houden we ons eraan. En nu roept de buurvrouw over de schutting. Nee je mag helemaal geen vrienden uitnodigen. Want de andere buurman zegt dat dat niet eerlijk is...en om gezeur te voirkomen zeg ik dat het niet mag.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 06 okt 2020, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom staat de rest van de week de kerk(zaal) leeg? Er kan toch op meerdere dagen een samenkomst gehouden worden?
Hora est!
- Lilian1975
Gebeurt toch ook. Wij hebben door de wees dienst. Maar het gaat over het samenkomen komen op de dag des Heeren.Isala schreef:Waarom staat de rest van de week de kerk(zaal) leeg? Er kan toch op meerdere dagen een samenkomst gehouden worden?
-
dat kan, echter zal (net zoals voor de 30 man regeling, zeg maar afgelopen zondag en daarvoor) het grootste deel dit vanaf thuis moeten meeluisteren/kijkenLilian1975 schreef:Gebeurt toch ook. Wij hebben door de wees dienst. Maar het gaat over het samenkomen komen op de dag des Heeren.Isala schreef:Waarom staat de rest van de week de kerk(zaal) leeg? Er kan toch op meerdere dagen een samenkomst gehouden worden?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Lilian1975
Klopt. Dat gebeurt als de kerkenraad daarin besluit mee te gaan.Bertiel schreef:dat kan, echter zal (net zoals voor de 30 man regeling, zeg maar afgelopen zondag en daarvoor) het grootste deel dit vanaf thuis moeten meeluisteren/kijkenLilian1975 schreef:Gebeurt toch ook. Wij hebben door de wees dienst. Maar het gaat over het samenkomen komen op de dag des Heeren.Isala schreef:Waarom staat de rest van de week de kerk(zaal) leeg? Er kan toch op meerdere dagen een samenkomst gehouden worden?
-
Dus in jullie gemeente kon tot en met afgelopen zondag iedereen twee keer naar kerk?
of waren er toen ook beperkingen?
- Lilian1975
Nee. Er konden 180 mensen per keer. Zo konden we veilig afstand houden. En nee we konden daardoor maar 1 op de 3 diensten live meemakrn. De rest via internet. En dat ging heel geordend. Maar nu mag dat dadelijk niet meer. Omdat de buurvrouw over de schutting zegt je mag maar met 30. Dat er maar 180 mensen konden heeft te maken met de 1.5 m. Waarvan de kerkenraad zei. Dat is verstandig om aan te houden.Bertiel schreef:Dus in jullie gemeente kon tot en met afgelopen zondag iedereen twee keer naar kerk?
Ik ben zeer benieuwd wat de kerkenraden van de forummers deze week gaan besluiten. Kan bijna niet geloven dat ze allemaal teruggaan naar 30.Lilian1975 schreef:Klopt. Dat gebeurt als de kerkenraad daarin besluit mee te gaan.Bertiel schreef:dat kan, echter zal (net zoals voor de 30 man regeling, zeg maar afgelopen zondag en daarvoor) het grootste deel dit vanaf thuis moeten meeluisteren/kijkenLilian1975 schreef:Gebeurt toch ook. Wij hebben door de wees dienst. Maar het gaat over het samenkomen komen op de dag des Heeren.Isala schreef:Waarom staat de rest van de week de kerk(zaal) leeg? Er kan toch op meerdere dagen een samenkomst gehouden worden?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ook heel benieuwd. Het ging nl keurig. ongeveer 250 leden. Rond de 80 per dienst. Afstand. Zeer beperkt zingen. Alles schoonmaken etc.huisman schreef:
Ik ben zeer benieuwd wat de kerkenraden van de forummers deze week gaan besluiten. Kan bijna niet geloven dat ze allemaal teruggaan naar 30.
-
maar dan gaat het dus om het getal ipv de maatregel, bij 30 is het niet volgens God gebod, daarboven welLilian1975 schreef:Nee. Er konden 180 mensen per keer. Zo konden we veilig afstand houden. En nee we konden daardoor maar 1 op de 3 diensten live meemakrn. De rest via internet. En dat ging heel geordend. Maar nu mag dat dadelijk niet meer. Omdat de buurvrouw over de schutting zegt je mag maar met 30. Dat er maar 180 mensen konden heeft te maken met de 1.5 m. Waarvan de kerkenraad zei. Dat is verstandig om aan te houden.Bertiel schreef:Dus in jullie gemeente kon tot en met afgelopen zondag iedereen twee keer naar kerk?

Je ziet de grote ellende van beelduitzendingen. Heel Nederland steekt er de spot mee.elbert schreef:Dit gaat wel voor ophef zorgen in de media en sociale media.Bezorgd schreef:Op Twitter zag ik het fragment van ds Huijser nog wel langskomen: https://twitter.com/danielgillissen/sta ... 6854857734
Dat ligt niet aan het fenomeen beelduitzending.Erasmiaan schreef:Je ziet de grote ellende van beelduitzendingen. Heel Nederland steekt er de spot mee.elbert schreef:Dit gaat wel voor ophef zorgen in de media en sociale media.Bezorgd schreef:Op Twitter zag ik het fragment van ds Huijser nog wel langskomen: https://twitter.com/danielgillissen/sta ... 6854857734
Wanneer dit via Kerkomroep met alleen geluid was uitgezonden was dit ook vast in de media gekomen.Erasmiaan schreef:Je ziet de grote ellende van beelduitzendingen. Heel Nederland steekt er de spot mee.elbert schreef:Dit gaat wel voor ophef zorgen in de media en sociale media.Bezorgd schreef:Op Twitter zag ik het fragment van ds Huijser nog wel langskomen: https://twitter.com/danielgillissen/sta ... 6854857734