Ontwikkelingen HHK

Noorderluther

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Noorderluther »

Afzien van dwangsom is volledig in het belang van de dominee. Hij is er zelf niet bij gebaat bij dwangsommen, immers de kerkkas is dan leeg en hij kan dan niet met het andere deel van de kerk verder gaan. Het failliet gaan van Driedorp heeft vooral voor hem persoonlijk negatieve financiele gevolgen, veel minder voor de kerkenraad. Het afzien van dwangsommen beschouwen als geste van de dominee - zoals hier gebeurt - lijkt me dan ook volkomen misplaatst.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 07:13
Anselmus schreef: Gisteren, 23:37 Zo lees
Voor iemand zonder pensioen vind ik dat een grote handreiking: zijn financiële basis
Hij ontvangt al lang AOW. En vanuit de NHK en VU ontvangt hij een pensioen. Hij klust dus gewoon wat bij in Driedorp.
ijn dagelijks werk en zijn roeping voor Driedorp
Ik zal wel de grote cynicus zijn, maar in roeping geloof ik niet zo.
Je bent wel erg stellig, maar het lijkt niet te kloppen wat je zegt.

https://www.nd.nl/geloof/reformatorisch ... h?frommail
Fides Quaerens Intellectum
CvdW

Bericht door CvdW »

Noorderluther schreef: Vandaag, 10:45 Afzien van dwangsom is volledig in het belang van de dominee. Hij is er zelf niet bij gebaat bij dwangsommen, immers de kerkkas is dan leeg en hij kan dan niet met het andere deel van de kerk verder gaan. Het failliet gaan van Driedorp heeft vooral voor hem persoonlijk negatieve financiele gevolgen, veel minder voor de kerkenraad. Het afzien van dwangsommen beschouwen als geste van de dominee - zoals hier gebeurt - lijkt me dan ook volkomen misplaatst.
Dit is geheel onjuist gesteld. Dat iemand zo kan denken zorgt er voor dat bij mij het licht uitgaat.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

De dominee had ook kunnen starten met een alternatief mediationvoorstel in plaats van met een rechtszaak.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Anselmus schreef: Vandaag, 10:47
Je bent wel erg stellig, maar het lijkt niet te kloppen wat je zegt.

https://www.nd.nl/geloof/reformatorisch ... h?frommail
Het alternatief is een spaarregeling, waar de werknemerspremie en werkgeversbijdrage op wordt gestort en waarvan na pensionering een eenmalige of maandelijkse uitkering volgt.
DDD

Bericht door DDD »

Verdiep je er nou eens in, voordat je zomaar algemene waarheden op één persoon toepast.

Als mensen uit principe iets niet aannemen, hebben ze er wel recht op, maar geen profijt van, zolang ze onwillig zijn om de hen geschonken gaven aan te nemen.

Kennelijk is het geen probleem om te incasseren wat rechtens toekomt via een dwangsom.

Mensen zijn soms wonderlijke wezens.

Los daarvan:

https://www.rd.nl/artikel/1118657-broed ... echtszaken

Eens met het RD.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

DDD schreef: Vandaag, 11:20 Verdiep je er nou eens in, voordat je zomaar algemene waarheden op één persoon toepast.

Als mensen uit principe iets niet aannemen, hebben ze er wel recht op, maar geen profijt van, zolang ze onwillig zijn om de hen geschonken gaven aan te nemen.

Kennelijk is het geen probleem om te incasseren wat rechtens toekomt via een dwangsom.

Mensen zijn soms wonderlijke wezens.

Los daarvan:

https://www.rd.nl/artikel/1118657-broed ... echtszaken

Eens met het RD.
Ik ben blij dat het RD hier het hoofdredactioneel commentaar aan heeft besteed. Terecht wordt hier de vinger op gelegd. Het is schandalig dat dergelijke zaken voor de wereldse rechter worden uitgevochten. Om je diep voor te schamen.
Plaats reactie