Welk boek ben jij nu aan het lezen?

huisman

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

DDD schreef:Nee, de heilige Geest vertelt ons precies wat er is gebeurd, maar geeft ons ook aanwijzingen om met onze directe naasten eerlijk maar corrigerend en troostend om te gaan. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Op het moment zelf in mildheid reageren, maar dat is niet hetzelfde als de geschiedenis vervalsen.
Omdat laatste gaat het nu net maar dat heb jij blijkbaar gemist in deze discussie. De biograaf suggereert veel maar kan dat niet met bronnen hard maken. Er is geen hoor en wederhoor en dat is kwalijk.

Als feiten onomstotelijk bewezen zijn mag een biograaf ze opschrijven maar anders niet. De biograaf loopt zo het risico de geschiedenis te vevalsen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Je schreef 'vermeende' tussen haakjes. Maar los daarvan: die discussie ga ik niet voeren, omdat ik het boek niet ga lezen op onder andere jouw eigen advies en ik dus niet kan beoordelen of dit er wel of niet staat.
Panny

Bericht door Panny »

Ik heb in november "Geen prijs te hoog" en "Leven in het licht van de eeuwigheid" van Friedensstimme gelezen.
Aanraders!
Susanna

Bericht door Susanna »

Het is niet bepaald een leesboek. Maar iedere dag lees ik even in een heel dik boek: Etymologisch woordenboek. Ik hou van woorden en vind het heel waardevol om te weten hoe een woord is ontstaan. Sommige dingen maken me echt aan het lachen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Susanna schreef:Het is niet bepaald een leesboek. Maar iedere dag lees ik even in een heel dik boek: Etymologisch woordenboek. Ik hou van woorden en vind het heel waardevol om te weten hoe een woord is ontstaan. Sommige dingen maken me echt aan het lachen.
Als je hiervan houdt, moet je eens een eponiemenwoordenboek op de kop zien te tikken. Zo boeiend! En je komt het zoveel tegen in het spraakgebruik van alle dag. Een kiekje, een Kalasjnikov, lynchen, een colbertje, heel leuk. Er zijn er heel veel.
Susanna

Bericht door Susanna »

Dodo schreef:
Susanna schreef:Het is niet bepaald een leesboek. Maar iedere dag lees ik even in een heel dik boek: Etymologisch woordenboek. Ik hou van woorden en vind het heel waardevol om te weten hoe een woord is ontstaan. Sommige dingen maken me echt aan het lachen.
Als je hiervan houdt, moet je eens een eponiemenwoordenboek op de kop zien te tikken. Zo boeiend! En je komt het zoveel tegen in het spraakgebruik van alle dag. Een kiekje, een Kalasjnikov, lynchen, een colbertje, heel leuk. Er zijn er heel veel.
Bedankt voor de tip. Lijkt me heel leuk.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dodo schreef:
Zojuist aangeschaft. Ook dank voor de tip. Op boekwinkeltjes.nl is een goeie te krijgen voor slechts €2.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Gisteren besteld en binnen gekomen.
DE PREDIKING VAN HET OUDE TESTAMENT
DR. B. VAN `T VELD
https://www.gospel.nl/exodus-deel-2-pre ... 25657.html
huisman

Bericht door huisman »

Post NL weet het niet zeker maar verwacht dit boek voor de zondag.

Afbeelding

Heb de schrijver van dit boek mogen ontmoeten in 1986. Bijzondere piloot!!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Jonathan Hill - Christendom de eerste 400 jaar (hoe een Joodse sekte uitgroeide tot staatsgodsdienst)

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
parsifal

Bericht door parsifal »

"The man who was Thursday" van Chesterton. Alleen de titel is al een uitnodiging om het boek te lezen. En Chesterton's schrijfstijl is ook geweldig
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
samanthi

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:Jonathan Hill - Christendom de eerste 400 jaar (hoe een Joodse sekte uitgroeide tot staatsgodsdienst)

Afbeelding
Hoe is tie?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

samanthi schreef:
J.C. Philpot schreef:Jonathan Hill - Christendom de eerste 400 jaar (hoe een Joodse sekte uitgroeide tot staatsgodsdienst)

Afbeelding
Hoe is tie?
Ik ben nog pas net begonnen. Ik laat het je nog weten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
samanthi

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:
samanthi schreef:

Afbeelding
Hoe is tie?
Ik ben nog pas net begonnen. Ik laat het je nog weten.
Alvast bedankt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
dennis

Bericht door dennis »

Dat 'Joodse sekte' klinkt in mijn oren niet goed, maar ik ben wel benieuwd naar de inhoud van dit boek.
Plaats reactie