Dat wordt ook niet gedaan. De preekbeurten worden al lang van tevoren afgesproken. Als er een kind geboren is, dan wordt het gedoopt zodra er een kerkdienst is waar een dominee in voorgaat (zondag of doordeweeks).refo schreef:Bert heeft gelijk. De sacramenten worden zo losgemaakt van de zondagse bediening van het Woord. En dat behoort bij elkaar.
Er zijn mogelijk geen voorschriften voor, maar nu krijg je een regel: Avondmaal op zondag, dopen op maandag.
O zeker, het zal best een complete kerkdienst zijn, misschien wel met wet of 12 artikelen, hoewel die doordeweeks meest vervallen. Dus de gemoederen zijn gesust. Maar het is afwijking van de normale gang van de gemeente. Tenzij er iedere week een extra weekdienst is. Maar een aparte dienst organiseren, omdat er gedoopt moet worden, is niet goed.
Ik snap echt niet waar jullie het vandaan halen dat het Avondmaal en het dopen vastzit aan de zondagse bediening. Alles wat ik vraag waar kan ik dat lezen?????? (en dan niet in de HC of de afspraken van Dordt, maar welke tekst gebruiken jullie hiervoor)?