Ik mis.....

Tiberius
Administrator

Re: Ik mis.....

Bericht door Tiberius »

zusterelly schreef:
Rens schreef:
Tiberius schreef: Waar had je een "safe house" gevonden voor je goede pc?
een afgesloten ruimte achterin de zolder.......je moet echt wéten dat die ruimte er is, anders zie je die niet......en de overige zaken zijn de moeite van het verkopen niet waard, het zou in de verste verte de kosten niet eens kunnen dekken.....
En nu maar hopen dat de deurwaarder RF niet leest.
:hum
Dan is het onrechtmatig verkregen bewijs. :)
Lourens

Bericht door Lourens »

Tiberius schreef:
zusterelly schreef:
Rens schreef:
Tiberius schreef: Waar had je een "safe house" gevonden voor je goede pc?
een afgesloten ruimte achterin de zolder.......je moet echt wéten dat die ruimte er is, anders zie je die niet......en de overige zaken zijn de moeite van het verkopen niet waard, het zou in de verste verte de kosten niet eens kunnen dekken.....
En nu maar hopen dat de deurwaarder RF niet leest.
:hum
Dan is het onrechtmatig verkregen bewijs. :)
Het is niet afgesloten, dus gewoon een open bron en dus geen onrechtmatig verkregen bewijs.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Bert Mulder schreef:O ja...

Nog wat vergeten...

Let op de rolemmer!
Dus, zoals ik zei,

tis een beetje moelijk je te verantwoorden, als alles wat je erover schrijft, geknipt wordt, en de betreffende partij niet bereid blijkt te zijn het er zelfs over te hebben, laat staan de uitgestoken hand aannemen (en dit is WEL een welmenend aanbod!)....

Zijn er bepaalde mods die hem tegen zichzelf moeten beschermen, lijkt ook wel...

Is het wel een beetje verdrietig, dat er ook niemand hier inhoudelijk op het verschil in wil gaan, niet de andere partij in dit dispuut, niet de moderators, en geen enkel van de leden....

Zullen we het hier maar op houden dan.

Gods zegen aan allen.

De ongereformeerde, gevaarlijke ketter
Bert Mulder
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

En geef me, alstublieft, dat bannetje!

Voor zelfbescherming!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Bert Mulder schreef:En geef me, alstublieft, dat bannetje!

Voor zelfbescherming!
Joh, doe ff normaal.
:deg
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:En geef me, alstublieft, dat bannetje!

Voor zelfbescherming!
Ik had je meer verstand toegedacht.
Ik zal je niet tegen jezelf beschermen.

Als je ons definitief verlaat (wat niemand onzer wenst) doe het dan met opgeheven hoofd, en vooral, respecteer ook je opponenten.
Zoals we ook proberen jou te respecteren.
Bert Mulder
Contacteer:

jvdg schreef:
Als je ons definitief verlaat (wat niemand onzer wenst) doe het dan met opgeheven hoofd, en vooral, respecteer ook je opponenten.
Zoals we ook proberen jou te respecteren.
Geloof me, ik vind niet dat ik iets heb waarover ik me heb te schamen op dit forum...

Hoewel ik wel graag afsluiting krijg.

Het ga je goed.

Bert Mulder
Bert Mulder schreef:O ja...

Nog wat vergeten...

Let op de rolemmer!
Dus, zoals ik zei,

tis een beetje moelijk je te verantwoorden, als alles wat je erover schrijft, geknipt wordt, en de betreffende partij niet bereid blijkt te zijn het er zelfs over te hebben, laat staan de uitgestoken hand aannemen (en dit is WEL een welmenend aanbod!)....

Zijn er bepaalde mods die hem tegen zichzelf moeten beschermen, lijkt ook wel...

Is het wel een beetje verdrietig, dat er ook niemand hier inhoudelijk op het verschil in wil gaan, niet de andere partij in dit dispuut, niet de moderators, en geen enkel van de leden....

Zullen we het hier maar op houden dan.

Gods zegen aan allen.

Bert Mulder
Rochus

Bericht door Rochus »

Tiberius schreef::baille
't is dat ik geen mod ben, anders zou ik het knippen. Hoogst ongepast!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rochus schreef:
Tiberius schreef::baille
't is dat ik geen mod ben, anders zou ik het knippen. Hoogst ongepast!
Je hebt gelijk, zal hem weghalen.
Bert Mulder
Contacteer:

Vaarwel!

memento schreef:Beste Gijsbert,

Dit is niet "mijn" forum hoor, tenminste, zo wil ik het niet zien. Beslissingen over het forum worden altijd democratisch door het mod-team genomen. Dat ik de enige actieve Admin ben, heeft meer te maken met de ontstaansgeschiedenis van het forum, dan dat ik het forum als "van mij" zie.

Wat betreft de PRCA, ik sluit het geheel niet uit dat ik daar weinig problemen mee zou hebben in de praktijk. En waarschijnlijk zouden de problemen dié ik me voor kan stellen, eerder op het gebied van verbonds-opvatting, dan van aanbod liggen. Een samenwerking tussen de PRCA en de HHK kan ik me ook prima voorstellen, omdat je voor een samenwerking m.i. niet in alles gelijk-denkend hoeft te zijn. Zo zou ik een samenwerking met baptistengemeenten uit Engeland ook goed vinden, ondanks het verschil in opvatting over het verbond en de doop.

Wat mij betreft mag je deze berichten wel posten. Wel graag verwijzingen naar mijn naam etc verwijderen.

Met vriendelijke groeten,

xxxxxx
Bert Mulder schreef:
memento schreef:Beste Bert,

Ik zelf ben een tijd lang aanhanger geweest van het (zoals ik het nu noem) hyper-calvinisme, en ben dus zeer wel bekend met namen als Steenblok en Hoeksema. Alhoewel niet opgegroeit in deze theologie, koos ik er toch voor, omdat het me, in haar rechtlijnigheid aansprak. Toch heb ik er destijds weer bewust hiermee gebroken, met als belangrijkste reden dat het m.i. geen recht doet aan de Schrift, daar op vele plaatsen teksten geschrapt of aangepast moeten worden om het "kloppend" te krijgen. De tekst die mij uiteindelijk de doorslag gaf, was Joh 3:16-en verder, waar de Schrift getuigd dat verloren zijn komt om men niet geloofd in Christus. Ook het spreken van de oudvaders kon ik niet, zonder verkrachting van wat ze klaar en duidelijk bedoelden, rechttrekken met deze theologie.

Wanneer ik je visie op het aanbod van genade, en op de algemene genade, ongereformeerd en gevaarlijk noem, doe ik die uitspraken vanuit Nederland, in een Nederlandse situatie. De kerken die hier geen aanbod leren, of in de praktijk dit in ieder geval niet prediken (zoals de GG en GGiN), zijn doods en dor. In de lijn van Steenblok heeft men het rechte zicht op het verbond verloren, en zien de doop als een waardeloos teken wat een niet-uitverkorene niets te zeggen heeft. Meer dan 90% reist weltevreden naar de hel, zonder zich daar druk om te maken, want als je uitverkoren ben kom je er toch wel, en als je niet uitverkoren ben dan heeft het toch geen zin het koninkrijk Gods te zoeken.

En ik kan niets anders, dan bij deze uitspraken blijven. Het Godsbeeld is m.i. te verschillend (iig door mijn vanuit Nederlandse situatie gekleurde bril) om binnen één systeem te kunnen bestaan. Persoonlijk geloof ik dat de goedwilligheid Gods, zoals bij Calvijn, Luther en Bullinger zo centraal stond, het hoogste principe in de theologie moet zijn. God openbaart in de Schrift en schepping overduidelijk Zijn goedheid. M.i. moeten wij ons daarom dáárop richten, en niet op de verborgen raad van God, waarover we m.i. niet meer moeten willen zeggen, dan dat de Schrift duidelijk doet.

Ik wil benadrukken dat ik niets tegen jou persoonlijk, of tegen je kerkverband heb. Je bent wat mij betreft van harte welkom op het forum, en mag ook je visie daarop uitleggen en verdedigen. Maar je kan van mij niet verwachten dat ik één van mijn diepere overtuigingen overboord zet. Gereformeerde theologie kan m.i. niet zonder een welgemeend aanbod van genade, en zonder de algemene genade door Christus verdient. Alle andere theologie is voor mij ongereformeerd, en dus gevaarlijk. Ik kan en wil dit niet nuanceren, omdat dit één van mijn basis geloofs-overtuigingen is.

Met vriendelijke groeten,

xxxxxxxxxxxxxx
Geachte xxxxxxxx,

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Want alzo lief heeft God de wereld, Zijn hele schepping gehad (en heeft ze nog lief, als ze ook uitziet naar de hernieuwing der hemel en aarde), dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft (zoals de Schrift duidelijk getuigd, voor de Zijnen alleen), dat een iegelijk (hoofd voor hoofd), die in Hem gelooft (en die alleen!), niet verderve, maar het eeuwige leven hebben.

Lees ik in de Schrift, dat we allen van nature dood in de zonden liggen door onze zondeval in Adam...

Ben ik het met je eens, dat over algemeen genomen, de kerkelijke situatie in Nederlands doods en dor is, maar dat niet alleen in de GG(inN)(bv), maar in alle bevindelijke kerken. Maar daarvan heeft het Evangelie van vrije genade, of de uitverkiezing, of de prediking daarvan, de schuld niet. Die schuld licht daarin opgesloten, dat we, geestelijk lui zijnde, op onzelf gaan zitten staren, inplaats van op Christus, en Zijn voldoening. En verder dat vele predikers en kerkeraden dat aanmoedigen, als zou de twijfel niet zonde, maar prijswaardig zijn. En verder mensen toelaat tot lidmaatschap der kerken, die van zichzelf getuigen geen deel te hebben in Christus, nog in de woorden van de DL,

Die het levend geloof in Christus, of het zeker vertrouwen des harten, den vrede der consciëntie, de betrachting van de kinderlijke gehoorzaamheid, den roem in God door Christus, in zich nog niet krachtiglijk gevoelen, en nochtans de middelen gebruiken, door welke God beloofd heeft deze dingen in ons te werken, die moeten niet mismoedig worden wanneer zij van de verwerping horen gewagen, noch zichzelven onder de verworpenen rekenen, maar in het waarnemen der middelen vlijtig voortgaan, naar den tijd van overvloediger genade vuriglijk verlangen

Dus, ze worden ook toegelaten als lid, terwijl ze niet eens blijk geven naar geestelijk leven te streven.

Verder worden alle leden gehouden, tegen het gebruik van de apostelen in de Schrift, en de belijdenis in, als zijnde ongelovig, onbekeerd, en waarschijnlijk verworpenen.

Daartegen heb ik ook persoonlijk publiekelijk uitgesproken, en niet het minste in mijn helpen vertalen van het boek door Prof. Engelsma, "Het verbond van God en de kinderen der gelovigen" Zie vooral hoofdstuk 6 en 7 van dit boek.

xxxxx, wij schrappen geen teksten weg. Wat wij wel doen, is teksten uitleggen door vergelijking met meer duidelijke teksten in de Schrift, hetwelk goede gereformeerde exegese is.

Nu lijkt het mij, dat je de PRCA nogal dogmatisch benaderd. Hetwelk begrijpelijk is. Denk niet dat je eens in 1 van onze kerkdiensten gezeten hebt, en je hebt het kerkelijk leven niet meegemaakt.

Is het enigszins ironisch, dat de PRCA contact opgenomen heeft met de HHK om te zijn of er mogelijkheid was voor samenwerking...

Is het ook zo, dat het niet goed is, iets tegen het geweten te doen. Net zoals jijzelf, kan en mag ik geen water bij de wijn doen. En sinds het jouw forum is, zal ik niet blijven posten daar, daar die posten toch gedurig conflict brengen. En ik heb persoonlijk een grote hekel aan conflict. Ik heb, gedurende de 2 and 1/2 jaar daar, gezegd wat ik geloof, hoe ik er van denk. Daar zal ik het bij laten.

Hoop dat de Heere ons tot een duidelijker kennis van de Schrift wil brengen.

Met hartelijke groeten,

In Zijn dienst,

Gijsbert Mulder

ps. graag je permissie dit, als finale afscheidspost, op het forum te plaatsen. En daarna gaarne mij van de actieve list verwijderen.
Naar aanleiding van:

Bert Mulder
485 Sioux Road
Sherwood Park, Alberta
T8A 4H2

Geachte heer xxxxxxxxxxx:

Op verzoek van verschillende moderators op refoforum, zal ik nog eens een keer proberen om het conflict tussen ons bij te leggen. Zoals ik al aangegeven heb, heb ik je indiscretie vergeven.

Je hebt op het refoforum aangegeven dat je de leer van de PRCA, die ik aanhang, gevaarlijk en ongereformeerd vindt. Dat is sterke taal.

Heb ik, door studie mijner kant, geconstateerd dat de leer onzer kerken wel degelijk gereformeerd, en dus Bijbels is. Komende van de GGinN, en in contact gekomen met de PRCA op wonderlijke wijze, vond ik het zeer belangerijk de dogma van onze kerken nauwkeurig te onderzoeken, hoewel ik gelijk constateerde dat ik de Naam van de grote Herder hoorde in de prediking. Nu was het inderdaad voor mij relatief gemakkelijk, daar er wel enige overeenkomst is tussen de GginN en de PRCA, en wel op het gebied van het aanbod.

Heb dan ook in mijn studie toen, terwijl ik belijdenis catechesatie nam, de dogmatiek van Ds. Kersten en Ds. Hoeksema nauwkeurig vergeleken, alsook met he boek door Dr. Steenblok ‘Rondom verbond, roeping en doop’.

Hoewel er verschillen liggen tussen onze kerken, en dat niet in het minst op het gebied van de ‘bevindelijkheid’ en ook verbondsvisie, zou ik, van mijn kant, niet durven zeggen dat de GerGem, alsook alle kerken in de bevindelijke gereformeerde gezindte, ongereformeerd en gevaarlijk waren.

Opdat je de leer onzer kerken misschien wat beter zou kunnen begrijpen, zou ik je aanraden de volgende boeken te lezen, in de eerste plaats ‘Het verbond van God en de kinderen der gelovigen’, door Prof. Engelsma. Alsook het boekje van Ds. Hoeksema, ‘Gelovigen en hun zaad’, beiden online verkrijgbaar

http://www.cprf.co.uk/languages/dutch_c ... ildren.htm

http://www.cprf.co.uk/languages/dutch_b ... dseed1.htm

Alsook de geschiedenis onzer kerken, in de scheur van de Christian Reformed Church, die je hier kunt vinden:

http://www.prca.org/prc.html

Hoop dat dit zal mogen leiden tot een punt, waar je zult kunnen zeggen, dat de leer van de PRCA niet ongereformeerd is, en niet gevaarlijk.

Hoop verder, niet dat ik dat verwacht of vereist, dat we het nog eens over de leer helemaal eens zouden kunnen zijn.

Met hartelijke groeten,

In Zijn dienst,

Gijsbert Mulder
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Voor degenen die mij niet gram zijn:

Ik ben er wel, maar niet zo veel meer op dit forum.

Ik zal vanmiddag nog wat persoonlijke berichtjes van de vrienden beantwoorden.

Verder lijkt het me goed om zoals ik eerder zei: dat het soms beter
is te zwijgen dan te spreken.

Er is echt een Babylonische spraakverwarring gaande. Mensen begrijpen mij niet. Maar ik begrijp veelal wel de grond waaruit die mensen reageren, ook al is het voor me niet makkelijk om onder woorden te brengen.

Bij deze zijn jullie weer wat op de hoogte.

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

-DIA- schreef:Voor degenen die mij niet gram zijn:

Er is echt een Babylonische spraakverwarring gaande. Mensen begrijpen mij niet. Maar ik begrijp veelal wel de grond waaruit die mensen reageren, ook al is het voor me niet makkelijk om onder woorden te brengen.

-DIA-
Ik zit nog te wachten op je antwoorden! Het lijkt me nl. wel leuk om contact. Wellicht dat je je niet teveel met theologische discussies moet inmengen. Bv. alleen als het 'aan de praat te pas komt'! Doet bv.Rens ook niet heeft hij weleens gezegd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:
-DIA- schreef:Voor degenen die mij niet gram zijn:

-DIA-
Ik zit nog te wachten op je antwoorden! Het lijkt me nl. wel leuk om contact. Wellicht dat je je niet teveel met theologische discussies moet inmengen. Bv. alleen als het 'aan de praat te pas komt'! Doet bv.Rens ook niet heeft hij weleens gezegd.
Je antwoorden komen er aan hoor, maar ik wil er vanmiddag echt eens voor gaan zitten. Ik wil me daar niet met zomaar een paar regels van afmaken.

Groetjes, Jeweetwel
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:Voor degenen die mij niet gram zijn ...
Voor iedereen, dus. Niemand is jou hier gram; hooguit zijn er mensen die jouw standpunten niet delen.
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:Voor degenen die mij niet gram zijn ...
Voor iedereen, dus. Niemand is jou hier gram; hooguit zijn er mensen die jouw standpunten niet delen.
Inderdaad.
Gesloten