Het is veel in de media. Vermissingen en ongevallen in het buitenland. Statistisch zal het wel niet meer of minder zijn dan anders.Dodo schreef:Ik heb het idee dat er dit jaar heel veel Nederlanders in het buitenland omkomen.
In memoriam
Re: In memoriam
Ja ik ook. Met name door verdrinking ook.Dodo schreef:Ik heb het idee dat er dit jaar heel veel Nederlanders in het buitenland omkomen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ook een Nederlandse vrouw van 27 doodgereden op een fiets in Melbourne
In dit topic wordt het overlijden van een persoon binnen het kerkelijke leven (soms wat ruim genomen) gememoreerd. Voor andere nieuwberichten of gedachtenwisseling daarover zijn hier wel andere plaatsen.
Zaterdagavond is in de leeftijd van 80 jaar overleden ds. J. van Prooijen, emeritus predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht.
Bron: RD.nl
Donderdag is in de leeftijd van 82 jaar overleden ds. M. Kuiper, emeritus predikant van de Vrije Gereformeerde Kerk te Twijzel (Friesland).
Student in de jaren 1950 bij de oude ds. G. Taverne, predikant van een vrije gemeente in Zuid Afrika, Frankfort, hulppredikant en predikant van Donkerbroek van de Gereformeerde Kerken in Nederland, daarna van diverse gemeenten in de Nederduitse Gereformeerde Kerk in Zuid Afrika, in 1995 predikant van de Vrije Gereformeerde Kerk in Twijzel als opvolger van o.a. ds. Van den Belt en ds. G. den Boer. Emeritus sedert 2007, als emeritus nog overgegaan naar de Nederlands Gereformeerde Kerken.
Student in de jaren 1950 bij de oude ds. G. Taverne, predikant van een vrije gemeente in Zuid Afrika, Frankfort, hulppredikant en predikant van Donkerbroek van de Gereformeerde Kerken in Nederland, daarna van diverse gemeenten in de Nederduitse Gereformeerde Kerk in Zuid Afrika, in 1995 predikant van de Vrije Gereformeerde Kerk in Twijzel als opvolger van o.a. ds. Van den Belt en ds. G. den Boer. Emeritus sedert 2007, als emeritus nog overgegaan naar de Nederlands Gereformeerde Kerken.
Atze
Dr. Kuiper had al vele jaren vóór zijn emeritaat preekconsent in de Ned. Ger. Kerken.astroguy schreef:Donderdag is in de leeftijd van 82 jaar overleden ds. M. Kuiper, emeritus predikant van de Vrije Gereformeerde Kerk te Twijzel (Friesland).
Hij was in Twijzel bevestigd door ds. W. Wester, emeritus predikant van de Ger. Kerken (syn.).
Ik zie het nu pas. Dit schokt me! Ik heb hem heel vaak gehoord toen hij in Rijssen stond als opvolger van ds. Goudriaan.JCRyle schreef:Zaterdagavond is in de leeftijd van 80 jaar overleden ds. J. van Prooijen, emeritus predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zoiets dacht ik al. Ik las dat hij in Rijssen gestaan had, dus het vermoeden was er al dat je hem geregeld gehoord had.-DIA- schreef:Ik zie het nu pas. Dit schokt me! Ik heb hem heel vaak gehoord toen hij in Rijssen stond als opvolger van ds. Goudriaan.JCRyle schreef:Zaterdagavond is in de leeftijd van 80 jaar overleden ds. J. van Prooijen, emeritus predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht.
Juist. Op dit moment is dat absoluut niet gepast.astroguy schreef:Zoals eilander eerder genoemd heeft is deze rubriek bedoeld om kerkelijke personen te memoren en niet om over het (mogelijke) einde van kerk (verbanden) vooruit te lopen. Ga daar maar een andere rubriek voor openen.
Ach... goede herinneringen aan in moeilijke tijden. De gedachtenis des rechtvaardigen zal tot zegening zijn. Bedankt voor het delen..-DIA- schreef:Ik zie het nu pas. Dit schokt me! Ik heb hem heel vaak gehoord toen hij in Rijssen stond als opvolger van ds. Goudriaan.JCRyle schreef:Zaterdagavond is in de leeftijd van 80 jaar overleden ds. J. van Prooijen, emeritus predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Discussie hier verwijderd. In dit topic is dat niet gewenst.
Weet iemand of het mogelijk is om de rouwdienst mee te luisteren via internet?
Dat zou ik ook wel willen weten, maar ds. van Prooijen wat kennende zou hij er zelf waarschijnlijk niet voor zijn.Teelinck schreef:Weet iemand of het mogelijk is om de rouwdienst mee te luisteren via internet?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Een jongetje van 7 van de reformatorische Boazschool in Meliskerke is gisteravond overleden na een aanval van een koe.