Ontwikkelingen HHK
Re: Ontwikkelingen HHK
Ik zie nog geen rollebollen, hoor. Overdrijven is ook een vak. 

Geheel eens. Iets meer voorstellings- en inlevingsvermogen zou het gesprek verhelderen in geestelijke en praktische zin.Terri schreef: ↑Vandaag, 10:55 Volgens mij vallen er nu diversen JanRap aan, terwijl hij het ( ook weer volgens mij) niet verkeerd bedoeld. Ik lees het eerder met een positieve ondertoon.
Even zijn/de tekst nog eens goed lezen.
Op deze manier houden we het met niemand meer uit en rollenbollen we werkelijk over alles over elkaar heen.
@DDD, Dat is me nog niet eerder overkomen dat ik zo schrok van enkele venijnige reacties. Een goede les voor me om me nog zorgvuldiger uit te drukken. Mijn bedoeling is niet overgekomen bij enkele refoforummers. Zal proberen nogmaals te verwoorden. 1. Het is niet prettig als DIA zich terugtrekt. Zijn geluid mag gehoord worden. Hij is wel degelijk in staat om waardevolle bijdragen te leveren. 2. De tekst uit de Statenvertaling gebruikte ik om zijn terugtrekken positief te duiden. En met 'wat begeerlijks' dacht ik dan aan de door DIA vaak genoemde 'oude waarheid'. Het is uitermate goed als iemand met die van Berea de dingen onderzoekt en daar de tijd voor neemt. Vind de tekst in de SV niet helemaal duidelijk, zag ook geen kanttekening(?) dus zocht ook op in de HSV. Daar heeft de tekst wel een behoorlijk negatieve duiding. Terwijl ik had verwacht dat juist de HSV wat verhelderend zou zijn. Zeker de negatieve duiding vond ik op z'n minst zeer verwarrend.DDD schreef: ↑Vandaag, 11:35Geheel eens. Iets meer voorstellings- en inlevingsvermogen zou het gesprek verhelderen in geestelijke en praktische zin.Terri schreef: ↑Vandaag, 10:55 Volgens mij vallen er nu diversen JanRap aan, terwijl hij het ( ook weer volgens mij) niet verkeerd bedoeld. Ik lees het eerder met een positieve ondertoon.
Even zijn/de tekst nog eens goed lezen.
Op deze manier houden we het met niemand meer uit en rollenbollen we werkelijk over alles over elkaar heen.
Die opmerking die ik maakte over de geschiedenis maakte ik in verband met het kopje "Ontwikkelingen HHK'. De geschiedenis leert ( dient ons te leren) dat de kerk die de HHK wenst voort te zetten vanouds flanken kende met een behoorlijke bandbreedte. Hoop dat de HHKers deze breedte vasthouden. En dat u niet bijvoorbeeld met uw predikanten omgaat zoals u met mij omgaat: iemand om een enkel woord volledig de grond boren en moedwillig mis te verstaan, en niet eerst eens zorgvuldiger te peilen wat de intentie was van de posting.