Volgens http://www.vandale.nl is meeting een 'openbare bijeenkomst'. Ik zie het probleem dan ook niet.Afgewezen schreef:Ik weet best waarom er kinderen bij waren. Maar ik heb het erover dat dát niet het beeld is dat ik bij een meeting heb: met elkaar vertederd naar spelende kinderen kijken. Dat lijkt meer op een refo-familiedag.Lassie schreef:Afgewezen schreef:Zielig? Nee hoor, maar persoonlijk stel ik mij een meeting anders voor.Lassie schreef:doe aub niet zo zielig.![]()
als je gewoon even dit topic door leest.... en je hersenen gewoon even wat werk laat verrichten kun je wel na gaan waarom er ook kinderen bij waren.![]()
verveel je je ofzo?
MEETING DV ZA. 13 JUNI '09 --- hartelijk welkom---
Re: MEETING DV ZA. 13 JUNI '09 --- hartelijk welkom---
- Bert Mulder
- Contacteer:
Is dat niet, bij uitstek, wat bij ons past dan?Afgewezen schreef: Ik weet best waarom er kinderen bij waren. Maar ik heb het erover dat dát niet het beeld is dat ik bij een meeting heb: met elkaar vertederd naar spelende kinderen kijken. Dat lijkt meer op een refo-familiedag.
Het is de wereld, waar men uitgaat, en iemand anders met de kinderen belast.
Als gelovigen, trekken we zo veel het mogelijk is met onze kinderen op. Ook om Deut. 6:
7 En gij zult ze uw kinderen inscherpen en daarvan spreken, als gij in uw huis zit en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt en als gij opstaat.
Afgewezen, ge doet als een zure tante, die zelf geen kinderen heeft....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Klopt, dat ben ik ook. En daarom ben ik ook niet zo gebrand op zulke familiebijeenkomsten. Ik zie ze in elk geval niet in het verlengde liggen van een forum.Bert Mulder schreef:Is dat niet, bij uitstek, wat bij ons past dan?Afgewezen schreef: Ik weet best waarom er kinderen bij waren. Maar ik heb het erover dat dát niet het beeld is dat ik bij een meeting heb: met elkaar vertederd naar spelende kinderen kijken. Dat lijkt meer op een refo-familiedag.
Het is de wereld, waar men uitgaat, en iemand anders met de kinderen belast.
Als gelovigen, trekken we zo veel het mogelijk is met onze kinderen op. Ook om Deut. 6:
7 En gij zult ze uw kinderen inscherpen en daarvan spreken, als gij in uw huis zit en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt en als gij opstaat.
Afgewezen, ge doet als een zure tante, die zelf geen kinderen heeft....
En verder geloof ik niet dat kinderen overal bij hoeven te zijn.
Dit slaat weer kant noch wal!Afgewezen schreef:En verder geloof ik niet dat kinderen overal bij hoeven te zijn.
Dat beweert toch ook niemand!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Er was toch van meet af aan al bekend, dat het een soort ontmoeting van forummer-gezinnen (dus inclusief kinderen) zou worden?
Ik dacht dat Helma dat in een ander topic al had gezegd.
Ik dacht dat Helma dat in een ander topic al had gezegd.
Bert toch?Luther schreef:Dit slaat weer kant noch wal!Afgewezen schreef:En verder geloof ik niet dat kinderen overal bij hoeven te zijn.
En ik vind het prima als jullie zo'n dag organiseren. Maar, zoals gezegd, ik stel me een meeting van RF anders voor.
Maar ach, wie ben ik.
Je hoeft toch ook niet persé te komen? En waar staan trouwens de regels voor een meeting van RF?Afgewezen schreef:Bert toch?Luther schreef:Dit slaat weer kant noch wal!Afgewezen schreef:En verder geloof ik niet dat kinderen overal bij hoeven te zijn.
En ik vind het prima als jullie zo'n dag organiseren. Maar, zoals gezegd, ik stel me een meeting van RF anders voor.
Maar ach, wie ben ik.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Nergens, maar ik heb er een bepaalde voorstelling bij. Trouwens, de eerste meeting die ik ooit meemaakte was wel anders dan de latere...Mister schreef:Je hoeft toch ook niet persé te komen? En waar staan trouwens de regels voor een meeting van RF?Afgewezen schreef:Bert toch?Luther schreef:Dit slaat weer kant noch wal!Afgewezen schreef:En verder geloof ik niet dat kinderen overal bij hoeven te zijn.
Maar ach, wie ben ik.
Vroeger was alle beter 

En hoe snel kan iets al 'vroeger' zijn...Mister schreef:Vroeger was alle beter

Mister schreef:Je hoeft toch ook niet persé te komen? En waar staan trouwens de regels voor een meeting van RF?
Bert Mulder schreef:http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php ... t&start=15

volgens mij waren er ook genoeg vrijgezellen.Luther schreef:Afgewezen heeft gelijk: het was vooral een ontmoeting van enkele gezinnen; en we hebben het erg gezellig gehad met elkaar. Het was ontspannen.Afgewezen schreef: Ik weet best waarom er kinderen bij waren. Maar ik heb het erover dat dát niet het beeld is dat ik bij een meeting heb: met elkaar vertederd naar spelende kinderen kijken. Dat lijkt meer op een refo-familiedag.
Volgende keer is 't weer anders, wellicht...
Geweldig toch die kinderen erbij. Ook op RF zijn ze vaak onderwerp van gesprek tenslotte.
Helaas kon ik niet komen maar ik had dit beeld wel bij de meeting. Was van begin af al duidelijk. En ik vind de verhalen en de foto's prachtig.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- MarthaMartha
Ja hoor, ik vind het altijd heerlijk om van de kids van anderen te genieten, mooie compensatie zeg maar...fluitje schreef:volgens mij waren er ook genoeg vrijgezellen.Luther schreef:Afgewezen heeft gelijk: het was vooral een ontmoeting van enkele gezinnen; en we hebben het erg gezellig gehad met elkaar. Het was ontspannen.Afgewezen schreef: Ik weet best waarom er kinderen bij waren. Maar ik heb het erover dat dát niet het beeld is dat ik bij een meeting heb: met elkaar vertederd naar spelende kinderen kijken. Dat lijkt meer op een refo-familiedag.
Volgende keer is 't weer anders, wellicht...
Geweldig toch die kinderen erbij. Ook op RF zijn ze vaak onderwerp van gesprek tenslotte.
Helaas kon ik niet komen maar ik had dit beeld wel bij de meeting. Was van begin af al duidelijk. En ik vind de verhalen en de foto's prachtig.
En ze wáren ook gewoon vertederend, heerlijk om naar te kijken!
@ Afgewezen: organiseer jij de volgende? zónder kids?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
ach...Afgewezen schreef:Ik weet best waarom er kinderen bij waren. Maar ik heb het erover dat dát niet het beeld is dat ik bij een meeting heb: met elkaar vertederd naar spelende kinderen kijken. Dat lijkt meer op een refo-familiedag.Lassie schreef:Afgewezen schreef:Zielig? Nee hoor, maar persoonlijk stel ik mij een meeting anders voor.Lassie schreef:doe aub niet zo zielig.![]()
als je gewoon even dit topic door leest.... en je hersenen gewoon even wat werk laat verrichten kun je wel na gaan waarom er ook kinderen bij waren.![]()
verveel je je ofzo?
vertederd naar Luther kijken was geen optie, ik was bang dat ik het dan met Käthe aan de stok zou krijgen

dus ik was blij dat er ook wat kinderen bij waren
een meeting is leuk, op welke manier dan ook
en een volgende misschien weer zonder kinderen
Misschien wil jij het een keer organiseren?