JolandaOudshoorn schreef:henriët schreef:we komen net terug van het kerstfeest!!
Hoe was het? Bij ons was het gisteren erg mooi. Thema: Feest als Hij komt! Of zoals in het programma staat:
Het kerstproject van dit jaat heeft als onderwerp: de verwachting van de komst van de Zoon van God. De komst van Hem als Redder van de mensen en de Vernieuwer van de wereld. Het gaat niet alleen over de komst van Jezus als kind in de kribbe, maar ook over Zijn wederkomst op de wolken als elk oog Hem zien zal.
De deelthema's :
Feest: let op...Hij komt
Feest! Wie komt er dan?
Feest! Vertel over Hem
Feest! Hoe is het begonnen?
Feest! Het is zover, eindelijk feest!
Het was een mooie avond (met de gebruikelijke stress natuurlijk, gelukkig mag gr1 altijd eerst!!!!)
het thema was Geen plaats....tòch plaats...
"En zij baarde haar eerstgeboren Zoon en wond Hem in doeken en legde Hem neder in de kribbe omdat voor henlieden
geem plaats was in de herberg. (luk 2:7)
"Hij zeide verder :'Gij zoudt Mijn aangezicht niet kunnen zien; want Mij zal geen mens zien en leven. De Heere zeide verder: 'Zie er is
plaats bij Mij (Ex 33:20/21a)
Het verwonderde me dat ook tijdens zo n dienst het Woord zich zo kan laten horen!!! Uiteindelijk gaat het niet om hoe mooi en knap iedereen voor in de kerk zingt, of iets opzegt, (of hoe mooi iedereen gekleed is) maar dat het ware Kerstfeest vanuit het Woord in de harten komen mag!
En ook anno 2007 is er nog plaats in Zijn woning...
gekomen naar de aarde waar geen plaats voor Hem was/ is, en dan:
'In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen... Ik ga heen om u
plaats te bereiden!!