Dat blijkt nu wel weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Christiaan schreef:Zou je denken Hendrikus? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:Kijk, hoe later op de avond, hoe kundiger publiekMiscanthus schreef:Rutter?![]()
Natuurlijk!
Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]
- Christiaan
Dat moet nog blijken ik heb nog geen zinnig woord uitgekraamd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:Dat blijkt nu wel weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Christiaan schreef:Zou je denken Hendrikus? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:Kijk, hoe later op de avond, hoe kundiger publiekMiscanthus schreef:Rutter?![]()
Natuurlijk!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Ik weet het. Enya luister ik allang niet meer en toen ik de muziek op de site beluisterde wist ik meteen dat ik er naast zat. Feit blijft dat ik na een paar seconden luisteren direct aan Enya moest denken. Associaties laten zich dus inderdaad niet sturen.Hendrikus schreef:Tja, associaties laten zich niet sturen, maar ik zie de overeenkomst niet direct. Wat ik hier hoor, doet nogal New Age-achtig aan en is harmonisch erg simpel. Het voorbeeld waarnaar ik verwees heeft ook wel iets mystieks, maar is veel complexer qua materiaalgebruik, harmonie en -in andere delen- ritmiek.wim schreef:Toch wel heel andere muziek, maar toch moest ik er direct aan denken.
De zinnigheid van iemands postings zou je ook tussen de regels dóór kunnen lezen, áls je dat tenminste wil, en er voor openstaat.Hendrikus schreef:Da's een inkoppertje. Maar ik zal 'm je besparenChristiaan schreef:Dat moet nog blijken ik heb nog geen zinnig woord uitgekraamd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik beluister een (deel van?) een Partie (Suite) van Pachelbel (met dank aan Christiaan). Goede muziek om je ochtend mee te beginnen.
Misschien voor Christiaan interessant:
http://componistenportretten2.blogspot. ... r-dan.html
Misschien voor Christiaan interessant:
http://componistenportretten2.blogspot. ... r-dan.html
- Wilma van den Berg
- Christiaan
Wij hebben de R.O. élke dag aanstaan..........soms een uurtje classic FM of een cd'tje, maar het grootste deel van de tijd dus de RO. Hoewel ze de laatste tijd héél veel orgelmuziek op de playlist hebben staan, ook NU.Wilma van den Berg schreef:Deze keer luister ik ook eens de Reformatorische Omroep...
Klinkt goed!
- Christiaan
Welke muziek heb jij op staan Hendrikus, het is nog geen elf uur en je begint al onzin te kramen. :mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:Een van de weinige dingen die ik van de lagere school onthouden heb, is dat die scheepslui vroeger scheurbuik kregen vanwege hun eenzijdige voeding.
Gaat het wel goed?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Christiaan schreef:Welke muziek heb jij op staan Hendrikus, het is nog geen elf uur en je begint al onzin te kramen. :mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:Een van de weinige dingen die ik van de lagere school onthouden heb, is dat die scheepslui vroeger scheurbuik kregen vanwege hun eenzijdige voeding.
Gaat het wel goed?