Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:
Hendrikus schreef:
Miscanthus schreef:Rutter? :D
Kijk, hoe later op de avond, hoe kundiger publiek :wink:
Natuurlijk!
Zou je denken Hendrikus? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dat blijkt nu wel weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:
Hendrikus schreef:
Miscanthus schreef:Rutter? :D
Kijk, hoe later op de avond, hoe kundiger publiek :wink:
Natuurlijk!
Zou je denken Hendrikus? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dat blijkt nu wel weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dat moet nog blijken ik heb nog geen zinnig woord uitgekraamd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:Dat moet nog blijken ik heb nog geen zinnig woord uitgekraamd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Da's een inkoppertje. Maar ik zal 'm je besparen :wink:
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:
wim schreef:Toch wel heel andere muziek, maar toch moest ik er direct aan denken.
Tja, associaties laten zich niet sturen, maar ik zie de overeenkomst niet direct. Wat ik hier hoor, doet nogal New Age-achtig aan en is harmonisch erg simpel. Het voorbeeld waarnaar ik verwees heeft ook wel iets mystieks, maar is veel complexer qua materiaalgebruik, harmonie en -in andere delen- ritmiek.
Ik weet het. Enya luister ik allang niet meer en toen ik de muziek op de site beluisterde wist ik meteen dat ik er naast zat. Feit blijft dat ik na een paar seconden luisteren direct aan Enya moest denken. Associaties laten zich dus inderdaad niet sturen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef: Maar ik houd toch niet zo van thee
Muts...!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:Dat moet nog blijken ik heb nog geen zinnig woord uitgekraamd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Da's een inkoppertje. Maar ik zal 'm je besparen :wink:
De zinnigheid van iemands postings zou je ook tussen de regels dóór kunnen lezen, áls je dat tenminste wil, en er voor openstaat.
wim

Bericht door wim »

Ik beluister een (deel van?) een Partie (Suite) van Pachelbel (met dank aan Christiaan). Goede muziek om je ochtend mee te beginnen.

Misschien voor Christiaan interessant:
http://componistenportretten2.blogspot. ... r-dan.html
Petrus

Bericht door Petrus »

Simpel, zoals bijna elke ochtend: de RO.

Maar het begint in de ochtend weer tijd te worden om de theemutsen op te zoeken................. :mrgreen: :mrgreen:
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Deze keer luister ik ook eens de Reformatorische Omroep...
Klinkt goed!
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ik luister nu naar de muzikale fruitmand.
Christiaan

Al weer Pachelbel.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Petrus

Bericht door Petrus »

Wilma van den Berg schreef:Deze keer luister ik ook eens de Reformatorische Omroep...
Klinkt goed!
Wij hebben de R.O. élke dag aanstaan..........soms een uurtje classic FM of een cd'tje, maar het grootste deel van de tijd dus de RO. Hoewel ze de laatste tijd héél veel orgelmuziek op de playlist hebben staan, ook NU.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Een van de weinige dingen die ik van de lagere school onthouden heb, is dat die scheepslui vroeger scheurbuik kregen vanwege hun eenzijdige voeding.
Christiaan

Hendrikus schreef:Een van de weinige dingen die ik van de lagere school onthouden heb, is dat die scheepslui vroeger scheurbuik kregen vanwege hun eenzijdige voeding.
Welke muziek heb jij op staan Hendrikus, het is nog geen elf uur en je begint al onzin te kramen. :mrgreen: :mrgreen:
Gaat het wel goed?

Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Hendrikus schreef:Een van de weinige dingen die ik van de lagere school onthouden heb, is dat die scheepslui vroeger scheurbuik kregen vanwege hun eenzijdige voeding.
Welke muziek heb jij op staan Hendrikus, het is nog geen elf uur en je begint al onzin te kramen. :mrgreen: :mrgreen:
Gaat het wel goed?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink: :wink:
Gesloten