Oranjegekte

tukkertje
Contacteer:

Re: Oranjegekte

Bericht door tukkertje »

caprice schreef:
En o ja, ga op een andere planeet wonen dominee.........dwaas!!!
het is pas een paar dagen zonnig heefd die dominee nu al zonnesteek???
Deze man is een knettergekke christen fundamentalist! Deze sekte achtige praktijken zou bij wet verboden moeten worden.
En zo vele reacties meer. Dat duidt wederom op niet mis te verstane vijandschap. Het gaat om het levende Kind. Daar is het al 6000 jaar om te doen geweest. Het bevestigt wederom dat het WK een duivels spel is.

Wat mij verder opvalt:
- De eerste stroom reacties is van een kwartier tot half uur na het plaatsen van het artikel. Wie van deze losse-opmerkingen-makende mensen heeft zich verdiept in de achtergrond, inhoudelijk? Ik vrees: geen enkele.

- Men heeft geen enkele kennis van de kerk waaruit ds. Kempeneers komt, getuige de vele reacties over het dure geldverslindende vaticaan, en misbruik in de Roomse kerk. En dat terwijl ds. Kempeneers daar geen deel van uit maakt, en daar zich ook tegenop zou stellen (schat ik in). Ik vind dat erg gevaarlijk.

- Ik zou verder niet raar opkijken als de christenen de schuld krijgen dat oranje verliest, mocht dat gebeuren. Het is lachwekkend als je er over nadenkt, maar het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat christenen ergens de schuld van krijgen en de zondebok zijn.
De meeste reaguurders zijn laagopgeleide kaalkopjes. Doe er aub niet wat op uit. Morgen zijn ze het weer vergeten. Als er ipv christenen chinezen had gestaan was het spleetogen, rijstepikkers etc. geweest.
Sta hier gewoon boven en trek het je niet aan.
parsifal

Bericht door parsifal »

caprice schreef:
parsifal schreef:Aan de andere kant vind ik de uitleg van de tekst uit Johannes door de dominee ook weer discutabel. Wat is de wereld? 100.000 mensen op een plein om naar een potje voetbal te kijken? Een half miljoen mensen langs de kant van de weg om een net getrouwd koninklijk stel toe te zwaaien?
Wat mij weer opvalt, is dat sommige mensen maar slechts een heel klein deel van de wereld 'wereld' willen noemen als het in de slechte zin er over gaat (de zijde van de duivel), maar dat als men aan de andere zijde aankomt met de tekst "want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft" dan ineens een hele grote slechte wereld kennen, en vervolgens hen die zeggen dat Hij alleen voor de uitverkorenen (weinigen) gegeven is, toevoegen dat ze veel te krap kijken.
Hmm, moeten we dan maar in beide gevallen de wereld niet als de hele wereld lezen of in beide gevallen de hele wereld lezen?

De wereld liefhebben kan in veel gevallen ook het voetbal inhouden, of het koningshuis, of de auto, of het werk. En inderdaad is het voor veel mensen voetbal. Dat laatste is het echter niet voor iedereen. Maar goed ik krijg soms wel het idee dat die engelse coach gelijk had met "Football is not a matter of life and death, it is much more important than that". In Frankrijk moet zelfs de politiek gaan uitzoeken wat er is misgegaan met het voetbal team. Hebben ze echt niets beters te doen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
caprice

Bericht door caprice »

tukkertje schreef:De meeste reaguurders zijn laagopgeleide kaalkopjes. Doe er aub niet wat op uit. Morgen zijn ze het weer vergeten. Als er ipv christenen chinezen had gestaan was het spleetogen, rijstepikkers etc. geweest.
Sta hier gewoon boven en trek het je niet aan.
Dat kun je wel zeggen, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit de gedachte is (hetzij meer, hetzij minder verbloemd) van de huidige maatschappij t.o.v. christenen. Er staat ons nog wel wat te wachten. Maar God regeert.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
caprice

Bericht door caprice »

parsifal schreef:
caprice schreef:
parsifal schreef:Aan de andere kant vind ik de uitleg van de tekst uit Johannes door de dominee ook weer discutabel. Wat is de wereld? 100.000 mensen op een plein om naar een potje voetbal te kijken? Een half miljoen mensen langs de kant van de weg om een net getrouwd koninklijk stel toe te zwaaien?
Wat mij weer opvalt, is dat sommige mensen maar slechts een heel klein deel van de wereld 'wereld' willen noemen als het in de slechte zin er over gaat (de zijde van de duivel), maar dat als men aan de andere zijde aankomt met de tekst "want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft" dan ineens een hele grote slechte wereld kennen, en vervolgens hen die zeggen dat Hij alleen voor de uitverkorenen (weinigen) gegeven is, toevoegen dat ze veel te krap kijken.
Hmm, moeten we dan maar in beide gevallen de wereld niet als de hele wereld lezen of in beide gevallen de hele wereld lezen?
Ik zou er voor pleiten om gewoon de Waarheid te handhaven, dus het om te draaien.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Mara

Bericht door Mara »

Laat ook je stem horen en reageer op refdag.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
caprice

Bericht door caprice »

Mara schreef:Laat ook je stem horen en reageer op refdag.nl
Kan ik daar wat zinnigs zeggen dan?
Dr. J.H. Bavinck
Mara

Bericht door Mara »

Nou mensen, goed nieuws ! Ik heb op 2 reacties bij de telegraaf aangeklikt, dat deze m.i. in strijd waren met de huisregels.
Heb zonet gekeken, ze waren verwijderd ! Kreeg net een mailtje van de telegraaf, waarin zij dit bevestigen.
Gelukkig, er is nog gerechtigheid. Al is het maar schamel dan.
Mara

Bericht door Mara »

caprice schreef:
Kan ik daar wat zinnigs zeggen dan?
We moeten onze stem laten horen. Geen lauwheid alstublieft.
caprice

Bericht door caprice »

Preken voor eigen parochie?
Dr. J.H. Bavinck
Mara

Bericht door Mara »

Net zo goed dat op refoweb veel tegenstanders zijn, zullen die op refdag ook zijn.
Misschien is zwijgen wel instemmen ?
caprice

Bericht door caprice »

Mara schreef:Net zo goed dat op refoweb veel tegenstanders zijn, zullen die op refdag ook zijn.
Misschien is zwijgen wel instemmen ?
Ik denk dat de nieuwe optie om te reageren gewoon nog niet zo erg aanslaat.
Dr. J.H. Bavinck
Joannah

Bericht door Joannah »

Wat mij enigszins verwondert, is het feit dat we zo verbaasd zijn over de vijandige reakties n.a.v. wat deze dominee zei.
Kunnen we ons dan echt niet voorstellen, dat de gemiddelde voetbalfan, die nauwelijks spiritueel is ontwikkeld en zich totaal van geen kwaad bewust is, van streek raakt, doordat hij een potje voetbal ineens met een eeuwige hel bestraft hoort worden?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Josephus

Bericht door Josephus »

Het lijkt daar vooral te gaan of je het al dan niet eens bent met deze predikant.
Zelf vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo relevant.
Het treurige zit hem er voor mij juist in dat sommige mensen deze predikant kennelijk het recht ontzeggen om te zeggen wat hij wil zeggen.
De zoveelste uitholling van de vrijheid van meningsuiting dus... :nonnon
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Mara

Bericht door Mara »

Joannah schreef:Wat mij enigszins verwondert, is het feit dat we zo verbaasd zijn over de vijandige reakties n.a.v. wat deze dominee zei.
Kunnen we ons dan echt niet voorstellen, dat de gemiddelde voetbalfan, die nauwelijks spiritueel is ontwikkeld en zich totaal van geen kwaad bewust is, van streek raakt, doordat hij een potje voetbal ineens met een eeuwige hel bestraft hoort worden?
Heb je op Telegraaf.nl de reacties gelezen ?
Ik heb al snel wat reacties aangeklikt en deze zijn idd verwijderd.
Heb nu net gekeken en wederom zijn er tientallen verwijderd.
Dat je het niet met iemand eens bent, soit, maar er wordt een vuil gespuid !
Het lijkt er op dat de voorstanders het iq van een garnaal hebben.
Het gif druipt er van af. Boordevol taal- en stijlfouten.
Bij de voorstanders bespeur ik vaak: ach, het loopt zo'n vaart niet.
Ik zou ervoor willen pleiten om achter ds Kempeneers te gaan staan. Openlijk.
Het is toch niet enkel ZIJN mening ?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Joannah schreef:Wat mij enigszins verwondert, is het feit dat we zo verbaasd zijn over de vijandige reakties n.a.v. wat deze dominee zei.
Heb je op Telegraaf.nl de reacties gelezen ?
Ik heb al snel wat reacties aangeklikt en deze zijn idd verwijderd.
Heb nu net gekeken en wederom zijn er tientallen verwijderd.
Dat je het niet met iemand eens bent, soit, maar er wordt een vuil gespuid !
Het lijkt er op dat de voorstanders het iq van een garnaal hebben.
Het gif druipt er van af. Boordevol taal- en stijlfouten.
Bij de voorstanders bespeur ik vaak: ach, het loopt zo'n vaart niet.
Ik zou ervoor willen pleiten om achter ds Kempeneers te gaan staan. Openlijk.
Het is toch niet enkel ZIJN mening ?
Laatst gewijzigd door Orchidee op 25 jun 2010, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten