Afgewezen schreef:-DIA- schreef:Afgewezen schreef:En afgekeurd zijn heeft ook zo zijn voordelen.

Voordelen zie ik eigenlijk niet zo...
want als ik de gezondheid nog wat redelijk mag houden dan zie ik nu thuiszitten toch ook niet zo'n leuke bezigheid.
Je hebt niet de druk van het moeten presteren, van het omgaan met allerlei mensen die van alles van je vinden.
Een mens wil zelf wat worden, wat zijn.
Iemand haalt zijn identiteit en maatschappelijke positie ZELF voor een groot deel uit zijn werk.
het is altijd beter zelf de broek op te houden en uit overschot, anderen tot steun te kunnen zijn, dan zelf de steunbehoevende te zijn..
Het gaat er niet om wat mensen van je vinden, het gaat erom dat iemand die niks om handen heeft zichzelf doelloos gaat voelen.
En is het niet zo dat mensen overal toch zullen vragen en wat doe jij als werk, te moeten vertellen : niks.. daar vinden mensen toch ook het een of ander van.
Met maatschappijleer leerde ik destijds dat de klassenindeling in nederland nog wel bestaat ook al denkt men van niet en die is vooral op werk ingedeeld.
Klasse 1 : uitkeringtrekkers/werkelozen
Klasse 2 : ongeschoolde en lager opgeleide arbeiders
Klasse 3 : hoger opgeleide arbeiders, en zzp-ers
Klasse 4 : Kleine ondernemers met personeel(middenstand) en hogere bestuursambtenaren
Klasse 5 : adel(koningshuis), en topondernemers (de bonusvangers)
Wie geen werk heeft valt dus automatisch in de laagste maatschappelijke klasse.
Zeker voor mensen die voorheen hoger opgeleid of ondernemer waren (en dus klasse 3 of 4 waren) valt dit daarom zwaar.
Zelfs binnen kerken zie je dat vooral mensen van de hoogste klasses ingezet worden in de meeste functies, men zal niet snel een goed opgeleide werkeloze kiezen voor bvb ouderling, en een ondernemer of hoogleraar juist zeer waarschijnlijk wel.