Dat wordt ook wel iedere dag gedaan. Maar een speciale dag... iedereen vind het leuk om dan extra verwend te worden. (ontbijt op bed hoeft ook niet iedere dag)Mara schreef:Nee, voor je tweet moetie dan gaan sonjabakkeren of drfranken![]()
Maar lieve mensen, wacht niet tot de 3e zondag in juni om tegen je vader te zeggen dat je van hem houdt !
Mag ook zonder toffees
Vaderdag
- JolandaOudshoorn
Re: Vaderdag
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Joannah schreef: Mijn familie vindt RF net een kippenhok

ze hebben nog gelijk ook.
Meer een hanenhok?helma schreef:Joannah schreef: Mijn familie vindt RF net een kippenhok![]()
haantjes kunnen geen ei kwijt .Tiberius schreef:Meer een hanenhok?helma schreef:Joannah schreef: Mijn familie vindt RF net een kippenhok![]()
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Pik de graantjes mee die je lust, en laat de rest gewoon links liggen.Joannah schreef:haantjes kunnen geen ei kwijt .Tiberius schreef:Meer een hanenhok?helma schreef:Joannah schreef: Mijn familie vindt RF net een kippenhok![]()
Ik heb altijd geleerd: bordje leegeilander schreef:
Pik de graantjes mee die je lust, en laat de rest gewoon links liggen.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee schreef:Ik heb altijd geleerd: bordje leegeilander schreef:
Pik de graantjes mee die je lust, en laat de rest gewoon links liggen.eten
Dan ben jij geen kip

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tegenwoordig moet je dat niet meer leren. Daarmee leer je kinderen dat ze mogelijk TEveel gaan eten.Orchidee schreef:Ik heb altijd geleerd: bordje leegeilander schreef:
Vol = vol.
Van mij hoeft het niet. Gelukkig hoefde ik het van mijn moeder ook niet (wel van mijn schoonmoeder

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara schreef:Tegenwoordig moet je dat niet meer leren. Daarmee leer je kinderen dat ze mogelijk TEveel gaan eten.Orchidee schreef:Ik heb altijd geleerd: bordje leegeilander schreef:
Vol = vol.
Van mij hoeft het niet. Gelukkig hoefde ik het van mijn moeder ook niet (wel van mijn schoonmoeder)
Ook 'groenspul' moet op
Korting voor restaurantbezoekers die bord leegeten
Een milieubewuste restauranthouder in Australië pikt het niet meer dat klanten hun bord niet leeg eten. Dat is slecht voor de aarde. Klanten die toch voedsel laten liggen krijgen daarom een boete en mogen nooit meer terug komen. Het gaat om Yukako Ichikawa, een in Australië wonende Japanse die een Japans restaurant heeft in Surry Hills, een buitenwijk van Sydney.
Op de menukaart staat uitgelegd dat wie het bord leeg eet, een korting krijgt van 30 procent. Maar wie eten laat liggen, moet het volle pond betalen en mag bovendien nóóit meer komen eten in het restaurant.
Dat gaat ver, beseft ook Ichikawa zich, maar ze is het spuugzat dat ze aan het einde van de avond zo verkwistend veel voedsel weg moet gooien. De klanten mogen alleen de eventuele citroenschillen, gember en wasabi laten liggen, de rest moet op. Inclusief het groenspul dat zo vaak wordt aangezien voor decoratie. "Dat is groente of salade en géén versiering, dat moet dus ook op", meldt het menu.
Sommige restaurantrecensenten zijn kritisch over de eisen die Ichikawa stelt, maar dat interesseert haar niet. Duurzaamheid en het milieu vindt ze vele malen belangrijker.
Bron: Z24
~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus: gewoon niet zo veel bestellen ! DAAR gaat het mis.
Mensen nemen een voorgerecht, een uitgebreid hoofdgerecht, kunnen dat niet op en dan is het pffft.
Ik probeer op maat te koken, lukt niet altijd.
Maar de restanten gaan naar de kinderboerderij, de schaapjes, geitjes e.d. zijn er dol op.
Ik bedoel dan de aard, groenten, niet de klaargemaakte spullen.
Ik bestel nooit een voorgerecht, zodat ik lekker hongerig ben als het hoofdgerecht komt.
Als ik dan nog een gaatje heb, neem ik nagerecht, maar vaak niet.
Mensen nemen een voorgerecht, een uitgebreid hoofdgerecht, kunnen dat niet op en dan is het pffft.
Ik probeer op maat te koken, lukt niet altijd.
Maar de restanten gaan naar de kinderboerderij, de schaapjes, geitjes e.d. zijn er dol op.
Ik bedoel dan de aard, groenten, niet de klaargemaakte spullen.
Ik bestel nooit een voorgerecht, zodat ik lekker hongerig ben als het hoofdgerecht komt.
Als ik dan nog een gaatje heb, neem ik nagerecht, maar vaak niet.
- oesterschelpje
Ken jij geen kliekjesdag?
Heerlijk gebakken aardappeltjes van de vorige dag..., mjammie...
Oke, even terug naar vaderdag, zoeken jullie evt. kids echt zelf wat uit?
Hier is vader echt heel blij met allerlei zelfgemaakte frutsels..., tot een te zacht gekookt eitje op bed toe...
Hier is vader echt heel blij met allerlei zelfgemaakte frutsels..., tot een te zacht gekookt eitje op bed toe...

Een broer van mij had vroeger een schoolvriendje, en die aten iedere vrijdag MADIWODOoesterschelpje schreef:Ken jij geen kliekjesdag?

Op een keer vroeg hij aan dat vriendje wat dat nu toch eigenlijk was, want hij vond het zo misterieus/buitenlands klinken

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee schreef:Een broer van mij had vroeger een schoolvriendje, en die aten iedere vrijdag MADIWODOoesterschelpje schreef:Ken jij geen kliekjesdag?
Hier is vader echt heel blij met allerlei zelfgemaakte frutsels..., tot een te zacht gekookt eitje op bed toe...![]()
Op een keer vroeg hij aan dat vriendje wat dat nu toch eigenlijk was, want hij vond het zo misterieus/buitenlands klinken

~~Soli Deo Gloria~~
Nope, hier geen kliekjesdag.
Dan zou ik een grote pan aardappelen moeten koken.
Maar dan zijn ze te gaar, vind ik.
Aardappelen kook ik dan heel, 10-15 minuten en dan in dikke plakken snijden.
Hebben jullie trouwens vaste dagen voor bepaalde menu's ?
In sommige delen van het land merk ik dat nl.
Volendam, vrijdags vis.
In veel gezinnen wordt zaterdags brood gegeten.
Dan zou ik een grote pan aardappelen moeten koken.
Maar dan zijn ze te gaar, vind ik.
Aardappelen kook ik dan heel, 10-15 minuten en dan in dikke plakken snijden.
Hebben jullie trouwens vaste dagen voor bepaalde menu's ?
In sommige delen van het land merk ik dat nl.
Volendam, vrijdags vis.
In veel gezinnen wordt zaterdags brood gegeten.
Ze zijn hier de leeftijd voorbij dat ze zelf wat maken.oesterschelpje schreef: Oke, even terug naar vaderdag, zoeken jullie evt. kids echt zelf wat uit?
Maar degenen die zelf verdienen zoeken zelf wat uit en de jongsten krijgen geld van moeder (of vader in geval van moederdag) en zoeken zelf wat uit.
Bewust géén lijstje van wat wil je hebben, nee, ze kiezen echt zelf.
En gewoon voor die jongsten juist voor een klein bedrag, dat zijn vaak de leukste cadeautjes.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!