Verkiezingsuitzending RO en RD

Gijs83

Re: Verkiezingsuitzending RO en RD

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:Update: woensdag 9 jun 2010, 21:01

De verkiezingen zijn uitgelopen op een nek-aan-nekrace. De VVD en de PvdA hebben volgens een voorlopige prognose van Synovate in opdracht van de NOS, RTL en het ANP beide 31 zetels behaald. De prognose is gebaseerd op de stemmen die tot 20.00 uur zijn uitgebracht.

De PVV is volgens de prognose de derde partij geworden met 23 zetels, een winst van 14.Het CDA verliest 20 zetels en komt op 21,de laagste score ooit.

De SP zakte van 25 naar 15,GroenLinks gaat van 7 naar 11,en evenaart daarmee zijn beste score uit 1998.D66 gaat van 3 naar 10.De ChristenUnie verliest er 1 en komt op 5.De PvdD gaat van 2 naar 1.

:oO Een prognose om 21:01 uur lijkt me wel erg voorbarig...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

ZWP schreef:
Hendrikus schreef:Update: woensdag 9 jun 2010, 21:01

De verkiezingen zijn uitgelopen op een nek-aan-nekrace. De VVD en de PvdA hebben volgens een voorlopige prognose van Synovate in opdracht van de NOS, RTL en het ANP beide 31 zetels behaald. De prognose is gebaseerd op de stemmen die tot 20.00 uur zijn uitgebracht.

De PVV is volgens de prognose de derde partij geworden met 23 zetels, een winst van 14.Het CDA verliest 20 zetels en komt op 21,de laagste score ooit.

De SP zakte van 25 naar 15,GroenLinks gaat van 7 naar 11,en evenaart daarmee zijn beste score uit 1998.D66 gaat van 3 naar 10.De ChristenUnie verliest er 1 en komt op 5.De PvdD gaat van 2 naar 1.
Een beroerde dag voor Christelijke politiek (totaal -21 zetels).
Inderdaad, maar wel duidelijk, de toekomst is somber...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

-DIA- schreef:
ZWP schreef:
Auto schreef:
-DIA- schreef:Werkt de live-stream niet? Probeer dan deze directe link.

En dan klik ik erop: Kan pagina niet weergeven...?
Dia blijf het proberen, er zijn meer die er problemen mee hebben begrijp ik uit de Twitter berichten.
Hier doet ie het gewoon.

Hier blijft ie gewoon weigeren...
Al heb ik al wel begrepen dat allles wat nog christelijk riekt niet wint...
Geen zetels tenminste.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

rekcor schreef:
Mister schreef:
Afgewezen schreef:Job Cohen is een mooie toespraak aan het houden. Hij doet het goed. :super
Forumregels onderschrijven i.c.m. PvdA-voorkeur? :quoi
Ik denk dat dit best kan hoor. Je kunt bijv. denken dat PvdA de minst slechte (maar nog steeds: slechte) keuze is in het politieke landschap.
We moeten ons ervan bewust zijn dat we met een seculier land met een seculiere overheid te maken hebben. Met dat gegeven kun je vervolgens kijken naar de politieke keuzes die partijen maken. Dan ligt mijn sympathie meer bij links dan bij rechts, en volgens mij is dat nog Bijbels te verdedigen ook: oog voor de zwakkeren.
Dat er bezuinigd moet worden, weet iedereen. Maar of dit op VVD-manier moet? We gaan het zien...
Plaats reactie