D66 dient wet in om enkelefeitconstructie te schrappen

Joannah

Re: D66 dient wet in om enkelefeitconstructie te schrappen

Bericht door Joannah »

Journalistiek totaal oppervlakkig en waardeloos artikel.
1. het eerste homopaar wat trouwt in zuidelijk afrika is jarenlang geleden in Zuid Afrika al voltrokken en sindsdien dagelijke kost, daar.
2. De halve bevolking van Malawi is sinds de negentiger jaren weggevaagd door Aids,, en dat wel te verstaan door er een bepaalde sexuele moraal op na te houden, die veel losser en overspeliger is dan een homo die monogaam wil trouwen.
Dus over die conservatieve afrikaanse cultuur wil ik het even niet hebben. tsjonge jonge,.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

sela schreef:
sela schreef:
Tiberius schreef:
refo schreef:We hebben al eerder zo'n 'verdrukking' meegemaakt.
De gehuwde vrouw mag tegenwoordig niet meer weggestuurd worden.
Daar hebben we ons heel gemakkelijk in geschikt. Terwijl we op grond van de bijbel toch meenden dat dat een zonde was.
Dat heet het kokende-kikker-syndroom.
Daarbij gaat de verdrukking stapje voor stapje in plaats van in één keer soldaten op de stoep.
Vanuit het oogpunt van de seculiere verdrukkers is dat veel verstandiger, omdat mensen dan denken dat het allemaal wel meevalt en zich er gemakkelijk in schikken.
mijn bescheiden mening: het verwijzen naar verdrukking kan een manier zijn om zaken in het leven te verklaren. direct hierbij denk ik dat refo's niet geheel objectief dergelijke bewegingen kunnen beoordelen. het is te vaak verkondigd in onze kringen dat ons verdrukking te wachten staat. op een gegeven moment wordt dat dan een mindset.
nu ja zeg, kijk dit commentaar in het refdag van vandaag, wat een grootspraak! de situatie in malawi op deze wijze gebruiken voor het eigen gelijk. dit klopt gewoon niet. :nonnon
Wat klopt er precies niet?
sela

Bericht door sela »

met het duiden van de eenzijdige vn-inmenging inzake discriminatie en onderdrukking van minderheden denk ik dat hij een punt heeft (al is hij daar zelf (vanzelfsprekend) ook eenzijdig in).
vanaf onderstaande quote gaat hij te ver.
veertien jaar is fors. [...] toch is het jammer dat de malawische president zo snel door de knieën ging.
en wat er verder volgt.

daar zit het probleem. omdat nederland straks misschien de enkelefeitconstructie moet schrappen valt het te betreuren dat deze homo's geen gevangenisstraf krijgen?!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... ter_jezus/

Als ik deze reacties lees dan had het RD inderdaad wat zorgvuldiger moeten formuleren.
refo

Bericht door refo »

Ik las vanmorgen die alinea die met 'veertien' begint en was wel een beetje verbijsterd. Wat een stomme formuleringen.
Ik kreeg een tweet van Boris vd Ham erover. Die was uiteraard verontwaardigd. Maar een beetje gelijk had hij wel dat het 'RD onwaardig' was.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... ter_jezus/

Als ik deze reacties lees dan had het RD inderdaad wat zorgvuldiger moeten formuleren.
Laat ik het nu eens eens zijn met RD en ik zie de onzorgvuldigheden niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

Luther schreef:

Laat ik het nu eens eens zijn met RD en ik zie de onzorgvuldigheden niet.

ook niet als je de link leest die Erasmiaan plaatst?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

sela schreef:
sela schreef:
Tiberius schreef:
refo schreef:We hebben al eerder zo'n 'verdrukking' meegemaakt.
De gehuwde vrouw mag tegenwoordig niet meer weggestuurd worden.
Daar hebben we ons heel gemakkelijk in geschikt. Terwijl we op grond van de bijbel toch meenden dat dat een zonde was.
Dat heet het kokende-kikker-syndroom.
Daarbij gaat de verdrukking stapje voor stapje in plaats van in één keer soldaten op de stoep.
Vanuit het oogpunt van de seculiere verdrukkers is dat veel verstandiger, omdat mensen dan denken dat het allemaal wel meevalt en zich er gemakkelijk in schikken.
mijn bescheiden mening: het verwijzen naar verdrukking kan een manier zijn om zaken in het leven te verklaren. direct hierbij denk ik dat refo's niet geheel objectief dergelijke bewegingen kunnen beoordelen. het is te vaak verkondigd in onze kringen dat ons verdrukking te wachten staat. op een gegeven moment wordt dat dan een mindset.
nu ja zeg, kijk dit commentaar in het refdag van vandaag, wat een grootspraak! de situatie in malawi op deze wijze gebruiken voor het eigen gelijk. dit klopt gewoon niet. :nonnon
Ik heb vorige week ergens gelezen, dat je tegenwoordig online reacties kan geven op artikelen. Dus ik zou zeggen: leef je uit.
Overigens vraag ik me af waarom je het niet vindt kloppen. Ik denk, dat het commentaar de spijker behoorlijk op de kop slaat.
Alleen is de schrijver één notie vergeten: christenen hebben als testament, dat we in de wereld verdrukking zullen lijden; voor christenen ligt het perspectief daarom niet hier, maar na dezen.
helma

Bericht door helma »

toch vind ik het een beetje slachtofferig klinken
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kijk, zo'n commentaar is een soort column. Die zijn bedoeld om te prikkelen, niet om allerlei genuanceerdheden tegen elkaar uit te venten, zodat er één of andere slappe hap over blijft.
Maar het zet de aan de orde gestelde zaken wel in een bepaald licht, hoe zaken in deze samenleving zich aan het ontwikkelen zijn. Hoewel ik het, zoals gezegd, jammer vind, dat hij het perspectief niet even wat verder legde.
sela

Bericht door sela »

ik denk dat met jouw bewoordingen de meeste posters hierboven elkaar wel weer kunnen vinden.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Het probleem wat ik heb, is dat buitenstaanders de woorden van de commentator zo uit gaan leggen: als de SGP aan de macht komt (RD = SGP) dan moeten alle (praktiserende) homo's de gevangenis in. Ik denk dat aan deze implicatie (die buitenstaanders blijkbaar trekken uit het commentaar) niet is gedacht door de commentator. Op zich volg ik verder zijn redenering wel: wij, als verlichte westerse wereld gaan aan de 'achtergebleven' landen even onze moraal opleggen. Terwijl 'onze moraal' in eigen land juist orthodoxe christenen op een zijspoor zet.
sela

Bericht door sela »

helma schreef:toch vind ik het een beetje slachtofferig klinken
refdag schrijft een excuus: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_481905
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

sela schreef:
refdag schrijft een excuus: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_481905
Precies wat ik dacht.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:
sela schreef:
Precies wat ik dacht.
Jammer dat de columnschrijver zo snel door de knieën is gegaan.
Plaats reactie