Heeft de SGP toekomst?

Luther
Contacteer:

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Luther »

Joannah schreef:
Luther schreef:Ik kan me wel in deze post vinden, alleen met dit verschil dat ik (wanneer de SGP er niet zou zijn) direct CDA zou gaan stemmen.
Ik nooit, kijk maar eens wat het CDA nu weer heeft besloten
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europ ... ticle_form

SGP en PVV blijven de enige partijen die pro Israel zijn.
De steen die alle naties zullen moeten heffen!
Het lijkt steeds dichterbij te komen.
Jajajajaja.... :bobo
Ben jij PVV-colporteur ofzo?
Je maakt je druk over de antichristelijke machten tegen Israël, maar ondertussen prijs je een antichristelijke, want door en door seculiere partij aan. Dat vind ik niet geloofwaardig.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Joannah

Bericht door Joannah »

Luther schreef:
Joannah schreef:
Luther schreef:Ik kan me wel in deze post vinden, alleen met dit verschil dat ik (wanneer de SGP er niet zou zijn) direct CDA zou gaan stemmen.
Ik nooit, kijk maar eens wat het CDA nu weer heeft besloten
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europ ... ticle_form

SGP en PVV blijven de enige partijen die pro Israel zijn.
De steen die alle naties zullen moeten heffen!
Het lijkt steeds dichterbij te komen.
Jajajajaja.... :bobo
Je maakt je druk over de antichristelijke machten tegen Israël, maar ondertussen prijs je een antichristelijke, want door en door seculiere partij aan. Dat vind ik niet geloofwaardig.
En ik vind het ongeloofwaardig dat een christen zou stemmen op een partij die ons land heeft bedot.Onze Nee-stem is verloochend en ingewisseld voor PvdA's generaal pardon-wens, Balkenende's normen en waarden is niets van terecht gekomen, en we hebben nu een fijn verenigd Europa, waar in de voetnoten de doodstraf is ingevoerd voor hen die zich verzetten tegen het nieuwe romeinse rijk.
Dat mensen dat niet zien :wiz ..... de PVV gaat nooit meer dan 1 % van europa's stemmen krijgen, het is die regentske gevestigde orde, die in achterkamertjes besluiten neemt en alles naast zich neer legt wat democratisch is.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Joannah schreef:
Luther schreef:Jajajajaja.... :bobo
En ik vind het ongeloofwaardig dat een christen zou stemmen op een partij die ons land heeft bedot.Onze Nee-stem is verloochend en ingewisseld voor PvdA's generaal pardon-wens, Balkenende's normen en waarden is niets van terecht gekomen, en we hebben nu een fijn verenigd Europa, waar in de voetnoten de doodstraf is ingevoerd voor hen die zich verzetten tegen het nieuwe romeinse rijk.
Dat mensen dat niet zien :wiz ..... de PVV gaat nooit meer dan 1 % van europa's stemmen krijgen, het is die regentske gevestigde orde, die in achterkamertjes besluiten neemt en alles naast zich neer legt wat democratisch is.
Wil je even bewijzen waar het CDA ons land heeft bedot? Men heeft hooguit compromissen gesloten, maar zo gaatdat in een coalitie.
- Verder is gelukkig de NEE-stem terzijde geschoven en is het Verdrag van Lissabon eindelijk in werking getreden. Europa kan daarmee slagvaardiger en effectiever in deze gemondialiseerde wereld optreden. We mogen ook weleens dankbaar zijn voor Europa!
- Inderdaad, de PvdA heeft het generaal pardon voor elkaar gekregen en het CDA heeft dat verloren. Is dat vreemd? Er was gewoon een meerderheid voor. Dat kan toch?
- Sommige dingen moet men inderdaad besluiten tegen de wil van de meerderheid van het volk in. Sommige dossiers zijn veel te ingewikkeld om zomaar aan de grillen van de volkswil over te laten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Geka

Bericht door Geka »

hervormde schreef:
Ik reken me toch uitdrukkelijk niet bij de In-het-Spoorders. En toch geloof ik dat artikel 36 wel Bijbels is. Mijn stelling dat De Bres dit artikel niet tijdgebonden bedoeld heeft leidt ik af uit het feit dat hij zowel dit artikel als zijn hele belijdenis direct fundeert op uitspraken van de Heilige Schrift. De tekst van de NGB zelf geeft geen enkele aanleiding om dit ene artikel 36 tijdgebonden te verklaren. Waarom artikel 36 wel, en 35 en 37 niet?

Ik besef ten volle dat het moeilijk is om antwoord te geven op de vraag hoe je dat artikel precies gaat concretiseren. En daarbij komt dat het een gedachte is die lijnrecht ingaat tegen de heersende opinie in ons land. Dus; als je pragmatisch politiek wilt bedrijven moet je vooral zo'n artikel zoveel mogelijk elimineren..

Volgens mij gaat het om andere vragen: durven wij nog in te gaan tegen de heersende opinie? Durven wij alleen te staan, met alleen het Woord van God in onze hand? Hebben we de moed om werkelijk te zeggen die we zijn, of zijn we bij voorbaat bang om vergeleken te worden met islam fundamentalisten?

Persoonlijk bekruipt mij vaak wel dat gevoel, zeker wanneer er zoveel aan gedaan wordt om artikel 36 wat weg te masseren. En wie beweert dat dit artikel van de belijdenis niet Bijbels is, moet niet allereerst vragen wat de Bijbelse onderbouwing ervan is, maar heeft zelf de taak om zelf aan te tonen dat dit deel van de belijdenis van onze kerken niet rust op de Schrift.

En nogmaals; natuurlijk wordt er in dit leven geen heilsstaat bereikt. En natuurlijk zal het Koninkrijk pas werkelijk aanbreken in de eschatologie. Maar dat zijn opmerkingen die in feite niet ter zake zijn. Het gaat namelijk over de vraag wat de Schrift zegt over de taak van de overheid in het hier en nu. En daar gaat het nu juist ook om bij artikel 36.
De vragen die er nog liggen. Waarom art. 36 wel en art. 37 niet. Omdat ik er terdege rekening mee wil houden dat het Woord van God het geinspireerde Woord van God is. Onfeilbaar, omdat het Zijn Woord is. En zeker voor de exegese is onderzoek van de context onmisbaar, maar daarmee blijft het Gods Woord.

Dat geldt niet voor de NGB. Het is een belijdend spreken van Guido de Bres in een bijzondere positie. Belijdend spreken wil ik niet dynamisch invullen alsof er alle reden tot wijziging is. Maar het is wel zo dat de NGB het statische karakter van de Schrift mist, omdat het Gods Woord niet is. Het spreekt Gods Woord ná. En daarmee is het een uitleg van de Schrift. De Schrift is niet tijdgebonden, maar de NGB wel. Dit omdat het geen geinspireerd Woord is.

Hoe moeten we het artikel concretiseren? Dat is toch niet zo moeilijk. Het wijst ons als christenen / gelovigen aan dat we de overheid ten alle tijde te hebben gehoorzamen. Ook als het tegen ons vlees ingaat, maar aan de andere kant moeten we de overheid wijzen op haar door God ontvangen taak. Ze is de dienares van God. De taak ligt dus primair bij de christelijke gemeente. De gemeente van Jezus Christus. En die moet haar stem laten horen. Helder en klaar. De bazuin moet aan de mond. Echter, door de kerkelijke verdeeldheid is het maar een schriel geluid wat we horen.

De kerk moet dan ook ingaan tegen de heersende opinie. Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, geldt ook voor de overheid. De kerk en de gemeente, ook het gezin, moet staan met het Woord van God. Getuigend van het Evangelie. Hier sta ik, ik kan niet anders. Niet met het zwaard, maar met het zwaard van het Woord. Zielen winnen door onze liefdeshouding. God liefhebben boven alles en onze naaste als ons zelf. De straat op gaan met het Evangelie. Net als bijvoorbeeld de Stichting Heil des volks. Dan kan het verwijt nooit zijn dat we net als moslimfundamentalisten zijn. Maar dat verwijt ligt wel heel dichtbij wanneer we ons politiek gaan wagen om het Evangelie te verwezenlijken.
Nog enkele opmerkingen:

1. Je geeft geen concreet antwoord op mijn vraag waarom art 36 wel, en art 37 niet tijdgebonden zou zijn. Natuurlijk kunnen we een belijdenis niet op 1 lijn stellen met geinspireerde Woord van God. Maar dat doet rondom mijn vraag niet ter zake. Je kunt niet stellen dat de NGB tijdgebonden is omdat het niet het geinspireerde Woord van God is.
Daarmee zou alles - buiten de Schrift zelf - tijdgebonden zijn. Op die manier kun je onze hele belijdenis weg verklaren.
Nee, de Bres doet in de NGB niets anders dan de Schrift naspreken, zij het dat een belijdenis principieel op een ander niveau staat dan de Schrift. Maar juist omdat de Bres zijn betoog baseert op de Schrift, maakt het duidelijk dat hij - ook in artikel 36! - alleen de Schrift zelf wil naspreken. De NGB biedt dan ook zelf geen enkele aanleiding om uitgerekend die ene passage als tijdgebonden te willen verklaren. Kortom, ik vind het een zwaktebod om te stellen dat art. 36 tijdgebonden (bedoeld) zou zijn. Geef dan gewoon eerlijk aan dat je het niet met de visie van de Bres eens bent.
Dat kan natuurlijk, maar betekent wel dat je daarmee een visie inneemt die afwijkt van de oude gereformeerde visie op de taak van de overheid.

2. Je hebt ook een poging gedaan om Rom. 13 exegetisch toe te lichten. Ik hoop dat we het erover eens zijn dat hetgeen Paulus hier schrijft over de overheid en haar taak voor ons in 2009 nog even actueel en gezaghebbend is als voor de gemeente van Rome. M.a.w.: er is ook hier absoluut geen sprake van tijdgebondenheid. Paulus spreekt immers nadrukkelijk over de ordinantie van God!
De overheid is door God gegeven. Ze is (2x staat het er!) Gods dienares. Juist dat aspect maakt toch al direct duidelijk dat de taak van overheid daarmee niets anders kan zijn dan in alle dingen te regeren overeenkomstig de wil van God, die we in Zijn Woord terugvinden? Hoe kan een overheid op een Bijbelse manier Gods dienares zijn, en tegelijkertijd een valse godsdienst die in Gods ogen een gruwel is, toestaan? De vraag stellen is haar m.i. beantwoorden.
Joannah

Bericht door Joannah »

Luther schreef:
Joannah schreef:
Wil je even bewijzen waar het CDA ons land heeft bedot? Men heeft hooguit compromissen gesloten, maar zo gaatdat in een coalitie.
- Verder is gelukkig de NEE-stem terzijde geschoven en is het Verdrag van Lissabon eindelijk in werking getreden. Europa kan daarmee slagvaardiger en effectiever in deze gemondialiseerde wereld optreden. We mogen ook weleens dankbaar zijn voor Europa!
- Inderdaad, de PvdA heeft het generaal pardon voor elkaar gekregen en het CDA heeft dat verloren. Is dat vreemd? Er was gewoon een meerderheid voor. Dat kan toch?
- Sommige dingen moet men inderdaad besluiten tegen de wil van de meerderheid van het volk in. Sommige dossiers zijn veel te ingewikkeld om zomaar aan de grillen van de volkswil over te laten.
Vind je het niet een beetje de taak van parlementariers om het ingewikkelde dan aan het plebs uit te leggen, tenslotte zitten ze in de kamer DOOR en VOOR het volk,
Ze woreden er tenslotte redelijk voor betaald, dunkt me.
Iemand die zichzelf Luther noemt, maar meer praat als een middeleeuwse Paus,
die vond het plebs ook te min om de bijbel toe te vertrouwen zelfs te lezen..
merkwaardig.
En erg arrogant en regentesk.
Met open ogen de eindtijdvorspellingen niet eens herkennen, dankbaar voor europa, de vrouw op het beest....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Joannah schreef:
Luther schreef:
Joannah schreef:
Vind je het niet een beetje de taak van parlementariers om het ingewikkelde dan aan het plebs uit te leggen, tenslotte zitten ze in de kamer DOOR en VOOR het volk,
Ze woreden er tenslotte redelijk voor betaald, dunkt me.
Iemand die zichzelf Luther noemt, maar meer praat als een middeleeuwse Paus,
die vond het plebs ook te min om de bijbel toe te vertrouwen zelfs te lezen..
merkwaardig.
En erg arrogant en regentesk.
Met open ogen de eindtijdvorspellingen niet eens herkennen, dankbaar voor europa, de vrouw op het beest....
Onzin!
Wij hebben parlementariërs gekozen om beslissingen te nemen over zaken waarin ik me niet allemaal tot in detail kan verdiepen. En inderdaad moeten ze dat uitleggen, maar als je ziet dat het volk kortzichtig reageert, moet je soms pijnlijke beslissingen nemen die voor de lange termijn wel beter zijn. (De overeenkomst met het Evangelie vind ik hier wat wonderlijk, maar goed...)
Ik snap niet dat je de zegeningen die Europa ons ook gebracht heeft (en waar bij ons 's zondags terecht regelmatig gedankt wordt, wat we aan Europa te danken hebben) niet ziet. En ik zie niet het verband met de eindtijd en de vrouw op het beest.
Joannah

Bericht door Joannah »

Een MP die weet dat zijn volk NEE zegt tegen de EU constitutie (waarin God uitgeschrapt werd omwille van de lange tenen der turken, die ook bij de EU moeten, ondanks de weerwil der bevolking en de annexatie van Cyprus etc etc) en het dan toch onder een andere naam , nl Verdrag van Lissabon, parlementair goedkeurt, middels koehandel-achtige manieren, is gewoon een gluiperd zonder enig respect voor democratie, in mijn visie.
Het beest dat was en niet is en weer zal zijn, is echt het romeinse rijk.
de vrouw op het beest kun je zien op de munt en als standbeeld voor het EU gebouw in straatsburg.
de sterren op haar hoofd staan er ook nog op en de maan (islam) onder haar voeten.
Wat zijn de zegeningen van Europa?
Haar welvaart (maar geen welzijn)?
Waar geld komt, gaat God.
het Europa van vandaag is een ziek, decadent, goddeloos gebied wat religieus dronken is, en overal aan twijfelt, tradities verhoogd boven de Schrift en kerst viert met bomen en ballen.
Wat Pinksteren betekent weet 90 % van de bevolking niet eens.
Echt, je kunt je beter druk maken om D66 dan CDA, die krijgen straks de rekening gepresenteerd voor hun beleid (of liever gezegd gebrek aan beleid)
Wat moet je nu met een min. van Bu Za, die ineens ter wille van EU's eenheid Jeruzalem tot hoofdstad (ook) van de palestijnen wil maken?
Dan waai je toch met iedere wind mee??
Op sommige zaken valt gewoon niet te compromiteren, want je verliest dan je gehele identiteit als partij.
freek

Bericht door freek »

Ben het eigenlijk wel een met Joanah, hoewel haar bijdrage m.i. ff door de nuance-filter moet.
We hebben als land een verdrag door de strot geduwd gekregen, waar niemand blij mee is. Daarnaast is de EU gebaseerd op volledig ongeestelijke motieven en kan het inderdaad wel eens zo zijn dat de toenemde macht van de EU een vervulling is van bijbelse voorzeggingen omtrent de vrouw, beest en de volken die drinken 'uit de toorn harer hoererij'. Heel zorgelijk dat er in eigen kring blijkbaar zo ruimdenkend over gedacht wordt.
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

Joannah schreef:Een MP die weet dat zijn volk NEE zegt tegen de EU constitutie (waarin God uitgeschrapt werd omwille van de lange tenen der turken, die ook bij de EU moeten, ondanks de weerwil der bevolking en de annexatie van Cyprus etc etc) en het dan toch onder een andere naam , nl Verdrag van Lissabon, parlementair goedkeurt, middels koehandel-achtige manieren, is gewoon een gluiperd zonder enig respect voor democratie, in mijn visie.
Het Verdrag van Lissabon zorgt voor democratisering van de EU, dus je hebt precies gekregen wat je wilt. Enkel zijn veel Nederlanders zo dom om dat niet in te zien. Dat Turkije bij de EU komt, is allerminst zeker.
de vrouw op het beest kun je zien op de munt en als standbeeld voor het EU gebouw in straatsburg.
de sterren op haar hoofd staan er ook nog op en de maan (islam) onder haar voeten.
Het West-Romeinse Rijk bestaat al niet meer sinds ongeveer 500 AD.
Wat zijn de zegeningen van Europa? Haar welvaart (maar geen welzijn)?
Economische groei, en daarom hebben wij het zo goed in Nederland.
Waar geld komt, gaat God. het Europa van vandaag is een ziek, decadent, goddeloos gebied wat religieus dronken is, en overal aan twijfelt, tradities verhoogd boven de Schrift en kerst viert met bomen en ballen.
En dat komt allemaal door de komst van de EU?
Echt, je kunt je beter druk maken om D66 dan CDA, die krijgen straks de rekening gepresenteerd voor hun beleid (of liever gezegd gebrek aan beleid).
Geen beleid, is ook beleid. Maar je moet wel slim genoeg zijn om dat te begrijpen. Overigens vraag ik mij af waar je op doelt, als je het hebt over het ontbreken van het voeren van beleid.
Wat moet je nu met een min. van Bu Za, die ineens ter wille van EU's eenheid Jeruzalem tot hoofdstad (ook) van de palestijnen wil maken? Dan waai je toch met iedere wind mee??
Volgens mij zijn er maar twee winden, eentje die Jeruzalem ziet als ongedeelde hoofdstad van Israël. De andere wind vertegenwoordigt de opvatting dat Jeruzalem zowel hoofdstad voor Israëliers als Palestijnen is.
Op sommige zaken valt gewoon niet te compromiteren, want je verliest dan je gehele identiteit als partij.
Als iedereen zo denkt, is het onmogelijk om dit land te besturen. Je mag Cort van der Linden wel dankbaar zijn.
Bureaucraat

freek schreef: We hebben als land een verdrag door de strot geduwd gekregen, waar niemand blij mee is.
Ik ben er wel blij mee, omdat dit verdrag zorgt voor een meer democratisch en meer transparant Europa. En met mij zijn er velen die wel blij zijn met dit verdrag.
Daarnaast is de EU gebaseerd op volledig ongeestelijke motieven en kan het inderdaad wel eens zo zijn dat de toenemde macht van de EU een vervulling is van bijbelse voorzeggingen omtrent de vrouw, beest en de volken die drinken 'uit de toorn harer hoererij'. Heel zorgelijk dat er in eigen kring blijkbaar zo ruimdenkend over gedacht wordt.
En welk land of welke supranationale organisatie of internationaal samenwerkingsverband is dan wel gestoeld op geestelijke motieven? De ontwikkeling is helemaal niet zorgelijk. Ik bemerk dat vooral mensen die weinig kennis hebben van de historie van de EU zich hier druk over maken.
jan33willem

Bericht door jan33willem »

Joannah schreef:Wat zijn de zegeningen van Europa?
Ach, om maar eens wat te noemen: ruim 50 jaar vrede, terwijl Duitsland, Engeland en Frankrijk elkaar voor die tijd geregeld in de haren vlogen...
Bureaucraat

In het Reformatorisch Dagblad een opiniestuk van dhr. A. Verwijs.
Reformatorisch Dagblad schreef: Met enige regelmaat wijst hij erop dat de Koran heel wat teksten bevat die tot geweld oproepen. Niet alleen tegen Joden, maar tegen allen die het mohammedanisme tegenstaan. De islam wil heel de wereld veroveren.
In de bijbel beveelt God de Israëlieten bij de verovering van Kanaän alle afgodendienaars uit te roeien. Indien je neutraal staat ten opzichte van beide religies, kun je stellen dat beide oproepen/bevelen gelijk zijn. Gezien het feit dat de Nederlandse staat neutraal staat ten opzichte van religies, ondermijnt de opvatting van dhr. Verwijs dan ook de positie van christenen.
Reformatorisch Dagblad schreef: .....een immigratiestop voor aanhangers van alle vreemde godsdiensten. Slechts als er sprake is van een noodsituatie zou toelating in Nederland mogelijk moeten zijn, mits men belooft zich aan de Tien Geboden te houden.
Waarom zouden mensen zich moeten conformeren aan de decaloog? Die maakt geen deel uit van de Nederlandse rechtsorde. Een misser derhalve.
Reformatorisch Dagblad schreef:Neem zijn pleidooi om allochtone straatterroristen die voor twee of meer geweldsmisdrijven veroordeeld zijn, het land uit te zetten. Gasten dienen zich immers beschaafd te gedragen.
Wat zou de beste man voorstellen van autochtone jongeren die zich misdragen op straat? En hoe beoordeelt hij het Nederlandse staatsburgerschap van deze zogenaamde 'allochtone straatterroristen'? Telt voor hem het feit niet dat ook mensen met een andere etnische achtergrond gewoon Nederlander zijn?
Reformatorisch Dagblad schreef:Andere goede punten zijn: hogere straffen voor crimineel gedrag...
En waarom is dat dan een goed punt? De onderbouwing blijft helaas achterwege.
Rechtspraak.nl schreef: Vijfentachtig procent van de Nederlanders is van mening dat misdadigers te licht worden bestraft. Dit komt volgens hen vooral doordat de wetten niet streng genoeg zijn en de rechters “te soft”. Tegelijkertijd is tweederde het eens met de stelling dat de rechter in de ogen van de publieke opinie nooit streng genoeg zal straffen. De belangrijkste eigenschappen waarover een goede rechter, volgens de Nederlandse burgers moet beschikken, zijn: rechtvaardigheid, onpartijdigheid en onafhankelijkheid. Kortom: Nederlanders willen dat de rechter maatwerk kan bieden in iedere individuele zaak maar streng straft als het misdrijven betreft.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Bureaucraat schreef:
Waarom zouden mensen zich moeten conformeren aan de decaloog? Die maakt geen deel uit van de Nederlandse rechtsorde. Een misser derhalve.
Omdat we er van uit gaan dat Gods wet iedereen geldt, en niet alleen de christenen. Kunnen ze die wet onderhouden? Van nature kan geen van ons dat, en zijnde wedergeboren hebben we nog slechts een klein beginsel van de nieuwe gehoorzaamheid.

Maar dat neemt de taak en verantwoordelijkheid van de overheid tegenover Gods wet niet weg...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:
Joannah schreef:Een MP die weet dat zijn volk NEE zegt tegen de EU constitutie (waarin God uitgeschrapt werd omwille van de lange tenen der turken, die ook bij de EU moeten, ondanks de weerwil der bevolking en de annexatie van Cyprus etc etc) en het dan toch onder een andere naam , nl Verdrag van Lissabon, parlementair goedkeurt, middels koehandel-achtige manieren, is gewoon een gluiperd zonder enig respect voor democratie, in mijn visie.
Het Verdrag van Lissabon zorgt voor democratisering van de EU, dus je hebt precies gekregen wat je wilt. Enkel zijn veel Nederlanders zo dom om dat niet in te zien. Dat Turkije bij de EU komt, is allerminst zeker.
Het West-Romeinse Rijk bestaat al niet meer sinds ongeveer 500 AD.
Wat zijn de zegeningen van Europa? Haar welvaart (maar geen welzijn)?
Economische groei, en daarom hebben wij het zo goed in Nederland.
Waar geld komt, gaat God. het Europa van vandaag is een ziek, decadent, goddeloos gebied wat religieus dronken is, en overal aan twijfelt, tradities verhoogd boven de Schrift en kerst viert met bomen en ballen.
En dat komt allemaal door de komst van de EU?
Echt, je kunt je beter druk maken om D66 dan CDA, die krijgen straks de rekening gepresenteerd voor hun beleid (of liever gezegd gebrek aan beleid).
Geen beleid, is ook beleid. Maar je moet wel slim genoeg zijn om dat te begrijpen. Overigens vraag ik mij af waar je op doelt, als je het hebt over het ontbreken van het voeren van beleid.
Wat moet je nu met een min. van Bu Za, die ineens ter wille van EU's eenheid Jeruzalem tot hoofdstad (ook) van de palestijnen wil maken? Dan waai je toch met iedere wind mee??
Volgens mij zijn er maar twee winden, eentje die Jeruzalem ziet als ongedeelde hoofdstad van Israël. De andere wind vertegenwoordigt de opvatting dat Jeruzalem zowel hoofdstad voor Israëliers als Palestijnen is.
Als iedereen zo denkt, is het onmogelijk om dit land te besturen. Je mag Cort van der Linden wel dankbaar zijn.
Goede post Bureaucraat.
En Joannah, ik heb zeer veel moeite met het feit dat jij zegeningen zomaar in de vulnisbak kiepert. Ik zie natuurlijk ook wel dat er weinig Godsvreze is, maar de heidense overheid is ook Gods dienares, u ten goede. (Romeinen 13)

En wat het EU-verdrag betreft: Heb jij het verdrag van Lissabon weleens gelezen? Ik wel. En alle apocaliptische spookbeelden die je nu schetst, zijn een weinig overdreven, naar mijn smaak.
Joannah

Bericht door Joannah »

freek schreef:Ben het eigenlijk wel een met Joanah, hoewel haar bijdrage m.i. ff door de nuance-filter moet.
We hebben als land een verdrag door de strot geduwd gekregen, waar niemand blij mee is. Daarnaast is de EU gebaseerd op volledig ongeestelijke motieven en kan het inderdaad wel eens zo zijn dat de toenemde macht van de EU een vervulling is van bijbelse voorzeggingen omtrent de vrouw, beest en de volken die drinken 'uit de toorn harer hoererij'. Heel zorgelijk dat er in eigen kring blijkbaar zo ruimdenkend over gedacht wordt.
Inderdaad freek, de nuance ontbreekt, een grote tekortkoming in mijn karakter.
Neem het niet te serieus, aub.
Maar anderszijds word niemand meer wakker van softe praat.
Hoe kunnnen we bij voorbeeld luxe en welvaart als zegening zien, als Jezus zelf zegt dat een rijk mens moeilijker het koninkrijk der hemelen zal binnengaan dan een arm mens.
We hebben meer oog voor genot dan voor God, want de verleidingen zijn schier oneindig.We vieren gerust een vakantie , terwijl we de dag ervoor nog een documentaire zien dat arme kinderen door honger omkomen op 4 uur vliegen.
We bekeren ons hier niet van, want we zeggen dat we bekeerd moeten worden.
Toch zegt de bijbel dat de engelen zich zullen verheugen in iedere zondaar die zich bekeert....een actieve daad dus.En dat nieuwe, transparante, democratische gehalte van de EU is inderdaad zeer duidelijk, de eerste daad was het kiezen van een president achter gesloten deuren op een doordeweekse avond.
Plaats reactie