Huishouden en dat soort zaken..

Hendrikus

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:
Gijs83 schreef:
henriët schreef:Maandag, echt zo n huishouddag..
hoe deel jij je huishouden in?
Race je in een dag door je huis? Doe je elke dag wat? Gebruik je een vast schema?
En kunnen de dames van tegenwoordig nog goed huishouden? (vroeger was alles beter en schoner;))
zomaar wat input vragen om dit topic verder te laten gaan..
Ach sommige racen echt door het huis hier een veegje en daar een veegje en klaar is Jet! Zo is mijn moeder dus absoluut niet!
De dames van tegenwoordig? Die werken vaak he en het huishouden dat is dan vaak nr.2 of nog verder!
Onze dominee zou weleens zeggen: 'moeders leggen jullie je poetsdoek nog wel eens neer?' M.a.w. is er nog wel eens een behoefte aan een moment met de Heere? Als iedereen het huis uit is zou je dan niet als biddende moeder achterblijven?
Wat is nou eigenlijk de bedoeling van deze opmerking?
Duurt de dienst weer 2 minuten langer van :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

henriët schreef:
Ik zit ook al te turen, volgens mij zijn t meerdere gedachtengangen door elkaar..
:oO

kan je t even uitwerken Gijs?

Ps ik ben niet met een veegje hier en daar klaar hoor, griebel, ik zou willen dat ik dat zou kunnen.. dan heb je t gemakkelijk!
Het zijn idd wat gedachtengangen door elkaar. Dat van onze dominee moet je los van het andere. Ik bedoel in het begin dat er vrouwen zijn die zich zou klaar zijn met huishouden en zich dan vervelen, dan 'zitten ze op de bank', dus gaan ze maar werken en er zijn vrouwen(zoals mijn moeder) die haast niet klaar komen met het huishouden. Soms weer te nauwkeurig zijn. Het ene nog het andere is wellicht helemaal juist.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Ik bedoel in het begin dat er vrouwen zijn die zich zou klaar zijn met huishouden en zich dan vervelen, dan 'zitten ze op de bank', dus gaan ze maar werken
Dat is wel een erg simplistische voorstelling van zaken...
Gijs83 schreef:en er zijn vrouwen(zoals mijn moeder) die haast niet klaar komen met het huishouden. Soms weer te nauwkeurig zijn. Het ene nog het andere is wellicht helemaal juist.
Noch met ch, maar afgezien daarvan: ja, dat is ook niet de bedoeling. Maar goed, op de kansel zou een andere boodschap moeten klinken, lijkt me.
~~Soli Deo Gloria~~
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:
refo schreef:
Gijs83 schreef:
Race je in een dag door je huis? Doe je elke dag wat? Gebruik je een vast schema?
En kunnen de dames van tegenwoordig nog goed huishouden? (vroeger was alles beter en schoner;))
Ach sommige racen echt door het huis hier een veegje en daar een veegje en klaar is Jet! Zo is mijn moeder dus absoluut niet!
De dames van tegenwoordig? Die werken vaak he en het huishouden dat is dan vaak nr.2 of nog verder!
Onze dominee zou weleens zeggen: 'moeders leggen jullie je poetsdoek nog wel eens neer?' M.a.w. is er nog wel eens een behoefte aan een moment met de Heere? Als iedereen het huis uit is zou je dan niet als biddende moeder achterblijven?
Wat is nou eigenlijk de bedoeling van deze opmerking?
Duurt de dienst weer 2 minuten langer van :hum
Zo raar vind ik die opmerking niet. De eerste taak van een moeder is niet het huishouden, maar het geestelijk welzijn van de kinderen. Onze dominee ging nog verder. Die riep de vaders op om hun steentje bij te dragen in het huishouden, zodat de moeders meer tijd hadden om voor hun kinderen te bidden en hen te onderwijzen :tilt
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Gijs83 schreef:
henriët schreef:
Ik zit ook al te turen, volgens mij zijn t meerdere gedachtengangen door elkaar..
:oO

kan je t even uitwerken Gijs?

Ps ik ben niet met een veegje hier en daar klaar hoor, griebel, ik zou willen dat ik dat zou kunnen.. dan heb je t gemakkelijk!
Het zijn idd wat gedachtengangen door elkaar. Dat van onze dominee moet je los van het andere. Ik bedoel in het begin dat er vrouwen zijn die zich zou klaar zijn met huishouden en zich dan vervelen, dan 'zitten ze op de bank', dus gaan ze maar werken en er zijn vrouwen(zoals mijn moeder) die haast niet klaar komen met het huishouden. Soms weer te nauwkeurig zijn. Het ene nog het andere is wellicht helemaal juist.
het hangt natuurlijk wel af van je pririoteiten!

en van de grootte van je huis. Wij hebben een kabouterhuisje... zo klaar. En wij doen het huishouden met z'n tweeen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Als ik eenmaal bezig ben.... ben ik ook haast niet meer te stoppen.

De groene zeep (oma's zeep) komt weer te voorschijn en alle apparaturen en meubels gaan van de kant.

Maar helaas wil m'n lichaam niet meer... en moet ik het verdelen over de hele week (naast m'n werk).

Met onze bruiloft hebben we een leuk boekje gekregen: Hoe schoon is jouw huis?

Tegenwoordig doe ik dus elke dag m'n huishouden. 1 keer in de week geef ik een ruimte een grote beurt. De ramen lap ik pas als ik het nodig vindt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Hi, ik werk, dus mijn huishouden (als je dat beperkt tot soppen en boenen) dat gebeurt op donderdag en zaterdagmorgen.
de was, de boodschappen, opruimen en dat soort dingen 's avonds als ik nog zin en tijd heb (in die volgorde meestal :hum ).

Voor 't oog van neerlands volk is alles best. En als ik vrij ben, nou dan zet ik de boel soms écht eens lekker op z'n kop.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik werk 5 dagen in de week en dan vind ik het een beetje jammer om op mijn vrije zaterdag (als mem ook lekker vrij is) te gaan zitten poetsen, boenen en zuigen.
Memento kookt en doet de boodschappen, dat scheelt echt heel veel. Dus als ik (zoals morgen en woensdag) een late dienst heb, race ik 's morgens ons apartementje even door. Met z'n tweeën wordt het toch niet echt heel vies. De was doe ik 's avonds. En dan meestal de volgende morgen ff snel voor mijn werk (om 5.55 uur) de was opvouwen...

Ramen zemen hoeft aan de buiten kant lekker niet. Kan ik niet bij...Binnenkant: heb maar 1 raam voor en een klein raam en een deurraampje achter.

Een vraag voor jullie:

Welke klus heb je het meeste hekel aan?
Voor mij (ons) geldt: De afwas! :deg
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

strijken... daar heb ik echt een hekel aan.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:strijken... daar heb ik echt een hekel aan.
ik niet meer
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

vlinder schreef: Welke klus heb je het meeste hekel aan?
stoffen. En stofzuigen eigenlijk ook. Ik schrob nog liever op mn knietjes de badkamer uit dan dat ik even de keuken stofzuig.
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik vind overhemden strijken echt afgrijselijk... daar hebben we alvast afspraken over gemaakt... :humhihi
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

vlinder schreef:Een vraag voor jullie:

Welke klus heb je het meeste hekel aan?
Voor mij (ons) sinds kort ook, want de vaatwasser is kapot. Snel een nieuwe laten installeren. ;)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

kelder schoonmaken (bah... akelig hok)

(want ik heb een afwasmachine, anders stond dat op nr 1 - denk ik)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:kelder schoonmaken (bah... akelig hok)

(want ik heb een afwasmachine, anders stond dat op nr 1 - denk ik)
Kijk, als kelderschoonmaakmachine kun je nou een man (Demo mss.) gebruiken.

Sommigen zijn ook heel goed in weggooien van spullen die je nooit meer gebruikt, maar morgen, na de schoonmaak, weer nodig hebt.
Plaats reactie