Mexicaanse griep

Gijs83

Re: Mexicaanse griep

Bericht door Gijs83 »

nu.nl schreef:Waarschuwing voor nepmiddel tegen Mexicaanse griep
Uitgegeven: 11 augustus 2009 09:53
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2009 09:53

DEN HAAG - De Voedsel en Warenautoriteit (VWA) waarschuwt voor nepgeneesmiddelen tegen de Mexicaanse griep. Een woordvoerster van de VWA bevestigde dinsdag een bericht daarover in het Nederlands Dagblad.

© ANPDe VWA is een onderzoek begonnen naar de aanbieders van colloïdaal zilver op internet.

De aanbieders beweren dat mensen met dat middel kunnen voorkomen dat ze de Mexicaanse griep oplopen.

De VWA zegt dat het een levensmiddel is en ''daar mag je geen geneeskracht aan toe schrijven''. Colloïdaal zilver is water met erg kleine zilverdeeltjes en wordt soms gebruikt als voedingssupplement.

Reguliere kanalen

De VWA adviseert alleen gebruik te maken van de ''reguliere kanalen'' om geneesmiddelen te kopen tegen de Mexicaanse griep.

Onlangs benadrukte directeur Roel Coutinho van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dat mensen zich niet moeten laten verleiden tot allerlei middeltjes die nu op de markt komen. ''Er wordt een hoop onzin verkocht. De producten spelen in op angst. Alleen Tamiflu werkt.''

Die virusremmer wordt vanaf deze week alleen nog voorgeschreven aan mensen die bij griep een risico lopen. Zij zijn vatbaarder voor complicaties, zoals een longontsteking. Zieken die geen risico lopen, kunnen het middel krijgen, maar moeten het dan wel zelf betalen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik sprak gisteren iemand die op een IC werkt en die zei: Heel dat gedoe rond de Mexicaanse griep is één grote hype!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marnix

Bericht door Marnix »

memento schreef:
Ik meende dat het verplicht inenten van verpleegsters overigens van de baan was, het wordt niet verplicht maar als je je niet in laat enten mag je mogelijk bepaalde werkzaamheden niet verrichten, wat wel weer begrijpelijk is. Juist voor al zieke mensen is de griep gevaarlijk.
De normale regeling is, dat als je ziek wordt van een ziekte waar je je tegen in had kunnen laten enten, maar dit niet gedaan hebt, je ziektetijd als onbetaald verlof aangemerkt wordt. In ieder geval in de zorg heeft de werkgever dat recht, voor de periode dat je besmettelijk bent.
Tja, dat is dan het risico dat je neemt als je zegt: Als ik niet weet of ik ziek word, laat ik me ook niet inenten. Overigens denk ik dat men dat in de zorg gewoon is omdat je daar met zieken omgaat en dus ook meer kans hebt op besmetting?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Luther schreef:Ik sprak gisteren iemand die op een IC werkt en die zei: Heel dat gedoe rond de Mexicaanse griep is één grote hype!
En dat is het ook!
memento

Bericht door memento »

Marnix schreef:
memento schreef:
Ik meende dat het verplicht inenten van verpleegsters overigens van de baan was, het wordt niet verplicht maar als je je niet in laat enten mag je mogelijk bepaalde werkzaamheden niet verrichten, wat wel weer begrijpelijk is. Juist voor al zieke mensen is de griep gevaarlijk.
De normale regeling is, dat als je ziek wordt van een ziekte waar je je tegen in had kunnen laten enten, maar dit niet gedaan hebt, je ziektetijd als onbetaald verlof aangemerkt wordt. In ieder geval in de zorg heeft de werkgever dat recht, voor de periode dat je besmettelijk bent.
Tja, dat is dan het risico dat je neemt als je zegt: Als ik niet weet of ik ziek word, laat ik me ook niet inenten. Overigens denk ik dat men dat in de zorg gewoon is omdat je daar met zieken omgaat en dus ook meer kans hebt op besmetting?
Precies. En wie dat uit ware overgave aan God doet, zal ook Gods hand erin zien als er een maand geen inkomen is...
Marnix

Bericht door Marnix »

Klopt. Maar daar zal die werkgever anders tegenaan kijken... dat is de wereld waarin we leven....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

Marnix schreef:Klopt. Maar daar zal die werkgever anders tegenaan kijken... dat is de wereld waarin we leven....
De werkgever heeft het recht om tijdelijk vervangend personeel aan te nemen. Alle kosten die daarvoor gemaakt worden (inwerken, kosten uitzendbureau, etc), mag de werkgever op de zieke niet-ingeënte werknemer verhalen.

Dus je krijgt iets als: 1 maand ziek door niet-ingeënt zijn => 2 maanden geen salaris.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

hier in 't durp is de eerste met Mexicaanse griep. Opgelopen in de disco, kreeg na vier dagen al klachten. Hij zit nu in een afgetimmerd gedeelte van de schuur in quarantaine, en daar moet hij zich tien dagen zien te vermaken met z'n laptop. Ze hebben geloot wie hem eten moet brengen, en zijn pa was de gelukkige.
:bobo
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:hier in 't durp is de eerste met Mexicaanse griep. Opgelopen in de disco, kreeg na vier dagen al klachten. Hij zit nu in een afgetimmerd gedeelte van de schuur in quarantaine, en daar moet hij zich tien dagen zien te vermaken met z'n laptop. Ze hebben geloot wie hem eten moet brengen, en zijn pa was de gelukkige.
:oO

is dat niet beetje overdreven?

slaapt pa nu ook op een afgetimmerd kamertje?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lassie

Bericht door Lassie »

Zita schreef:hier in 't durp is de eerste met Mexicaanse griep. Opgelopen in de disco, kreeg na vier dagen al klachten. Hij zit nu in een afgetimmerd gedeelte van de schuur in quarantaine, en daar moet hij zich tien dagen zien te vermaken met z'n laptop. Ze hebben geloot wie hem eten moet brengen, en zijn pa was de gelukkige.
hier in onze stad zijn er ook al aantal gevallen van Mexicaanse griep. Alweer een maand geleden.

:paladin

nu snap ik waarom ze hier in burka's lopen
jvdg

Bericht door jvdg »

Als tie forummer wordt hoeft hij zich in ieder geval niet te vervelen.....
albion

Bericht door albion »

Nou bij ons op het durp is er ook de eerste met Mexicaanse griep. Woon jij op hetzelfde durp, Zita?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion

Bericht door albion »

memento schreef:
Marnix schreef:Klopt. Maar daar zal die werkgever anders tegenaan kijken... dat is de wereld waarin we leven....
De werkgever heeft het recht om tijdelijk vervangend personeel aan te nemen. Alle kosten die daarvoor gemaakt worden (inwerken, kosten uitzendbureau, etc), mag de werkgever op de zieke niet-ingeënte werknemer verhalen.

Dus je krijgt iets als: 1 maand ziek door niet-ingeënt zijn => 2 maanden geen salaris.
Lijkt me discriminatie. Ik geloof niet dat dat zo ook werkt in het Refo-onderwijs.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

eerlijk gezegd geloof ik hier niet zo in.
vlinder

Bericht door vlinder »

albion schreef:
memento schreef:

Lijkt me discriminatie. Ik geloof niet dat dat zo ook werkt in het Refo-onderwijs.
Het is geen discriminatie. Op mijn vorig werk moest ik ervoor tekenen. Als ik niet wilde inge"ent worden tegen hepatitis B moest ik tekenen dat ik geen geld kreeg bij ziektedagen, mijn werkgever niet aansprakelijk stelde en evt. vervangend personeel moest betalen.
Sja je hebt principes of je hebt ze niet.....Als je zulke principes hebt moet je ook vertrouwen dat je of niet ziek wordt of dat je Heere zorgt voor geld om dat alles terug te betalen.

De reden dat het geen discriminatie is, is dat het de gezondheid van veel medelanders in gevaar brengt.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie