Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Democritus

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Democritus »

Tiberius schreef:Helder verwoord, Democritus. Helemaal mee eens (behoudens de opmerking, dat ongeloof de enige onvergeefbare zonde is, maar dat zal wel een slip of the keyboard zijn).
Geen slip of the keybord maar mag wel verduidelijking.

Voor iedere zonde, uitgezonderd de zonde tegen de Heilige Geest, is vergeving voor. Want het door het geloof in het volbrachte werk van Christus worden al deze zonden in de eeuwige zee van de vergetelheid geworpen.

Maar ik bedoelde de grootste zonde is ons ongeloof oftewel niet geloven en vertrouwen op het volbrachte werk van Christus. Zoals het bloed de zonden wegwist is er geen overtreffende trap die de zonde van het ongeloof wegwist indien we blijven volharden daarin.

Zoiets duidelijker hoop ik.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Democritus schreef:Je zou het een heilig automatisme kunnen noemen... maar altijd door de weg van geloof, bekering en wedergeboorte.
Ik ben het wel met je eens maar ik denk dat deze laatste zin nog verder door je uitgelegd moet worden. (is de volgorde willekeurig? of doelbewust zo neergezet? wat versta je onder deze termen?)
Mattheus72

Bericht door Mattheus72 »

Coming to Grips with Genesis. -Biblical Authority and the Age of the Earth.
Jongere

Bericht door Jongere »

Afbeelding
hmprff

Bericht door hmprff »

Jongere schreef:Afbeelding
ik zie hem hier ook veelvuldig slingeren ;)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Jongere

Bericht door Jongere »

hmprff schreef:ik zie hem hier ook veelvuldig slingeren ;)
:haha :haha
Jaja, hij moet aan het werk. :huhu
Mattheus72

Bericht door Mattheus72 »

hmprff schreef:
Jongere schreef:Afbeelding
ik zie hem hier ook veelvuldig slingeren ;)

hier ook :super
vlinder

Bericht door vlinder »

Zo net terug van vakantie en wat boeken kunnen uitlezen waar ik al een tijdje in bezig was:
* Komen tot Jezus Christus van Bunyan
* Ik en mijn huis, wij zullen de Heeren dienen van dr. Beeke
* Ziek van de kek van ds. Belder bijna uit.
* Van hart tot hart van ds. van Geest (zowel interesse als beroepsmatig interessant)
* Het oprecht gelovig aannemen van de beloften van v.d Groe
* 3 kerkbladen van de HHK, 3 bewaar het pandjes, 5 Cathechisanten.

Heerlijk, in de vakantie kom ik erachter dat lezen toch heel fijn is en dat ik het vaker moet doen....
(vind boeken alleen zo duur....) :cry
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:Zo net terug van vakantie en wat boeken kunnen uitlezen waar ik al een tijdje in bezig was:
* Komen tot Jezus Christus van Bunyan
* Ik en mijn huis, wij zullen de Heeren dienen van dr. Beeke
* Ziek van de kek van ds. Belder bijna uit.
* Van hart tot hart van ds. van Geest (zowel interesse als beroepsmatig interessant)
* Het oprecht gelovig aannemen van de beloften van v.d Groe
* 3 kerkbladen van de HHK, 3 bewaar het pandjes, 5 Cathechisanten.

Heerlijk, in de vakantie kom ik erachter dat lezen toch heel fijn is en dat ik het vaker moet doen....
(vind boeken alleen zo duur....) :cry
tip: kijk eens op Marktplaats
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Unionist in een ander topic schreef:Zondagmorgen werd in de GG van Apeldoorn een preek over Matt. 15 gelezen over het geloof van de Kananese vrouw. Zeer helder, Bijbels en Christocentrisch. Na te luisteren via gergemapeldoorn.nl

De preek kwam uit de nieuwe bundel van ds D.W. Tuinier, die ik iedereen aanraad. Te bestellen via http://www.prekenweb.nl/boeken.htm
Ik heb dit prekenboek van Ds Tuinier pas gelezen, het is werkelijk de moeite waard.
Heldere preken, eenvoudig en tegelijkertijd heel persoonlijk. In de preken worden de verschillende thema's rond het geloof behandeld op een heel duidelijke en eerlijke wijze. En in geen preek ontbreekt de hartelijke onvoorwaardelijke nodiging tot het Heil.
En bij aanschaf steun je tegelijkertijd een goed doel.
Er wordt hier regelmatig een karikatuur gemaakt van de prediking binnen de GG, dan moet je zeker dit boekje eens lezen !!
refo

Bericht door refo »

Wilhelm schreef:
Unionist in een ander topic schreef:Zondagmorgen werd in de GG van Apeldoorn een preek over Matt. 15 gelezen over het geloof van de Kananese vrouw. Zeer helder, Bijbels en Christocentrisch. Na te luisteren via gergemapeldoorn.nl

De preek kwam uit de nieuwe bundel van ds D.W. Tuinier, die ik iedereen aanraad. Te bestellen via http://www.prekenweb.nl/boeken.htm
Ik heb dit prekenboek van Ds Tuinier pas gelezen, het is werkelijk de moeite waard.
Heldere preken, eenvoudig en tegelijkertijd heel persoonlijk. In de preken worden de verschillende thema's rond het geloof behandeld op een heel duidelijke en eerlijke wijze. En in geen preek ontbreekt de hartelijke onvoorwaardelijke nodiging tot het Heil.
En bij aanschaf steun je tegelijkertijd een goed doel.
Er wordt hier regelmatig een karikatuur gemaakt van de prediking binnen de GG, dan moet je zeker dit boekje eens lezen !!
Er wordt geen karikatuur gemaakt van de prediking binnen de GG. Er wordt soms kritiek geleverd op die prediking, maar altijd onderbouwd.
Gisteren nog twee leespreken gehoord die de naam preek eigenlijk niet verdienen.

Maar van ds Tuinier komen goede berichten. Dat is mooi, want dan zal een bepaalde prediking in de GG ook niet 'vanzelf uitsterven', gelijk sommigen hopen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere

Bericht door Jongere »

Ha refo, welkom terug.
albion

Bericht door albion »

Fijn dat je weer terug bent Refo!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

Ja, de techniek staat voor niets.

Gisteren het tweede deel van het boekje van de zondagsheiligingsclub gelezen.
Er waren zoveel positieve reacties over het eerste deel, dat er een tweede deel nodig was.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Je hebt je dagelijkse portie GerGem-gal allemaal opgespaard tot vandaag?
Gesloten