Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
aardappelpartjes met olijfolie, versgemalen peper en zeezout en rozemarijn drie kwartier in de oven, met kippenboutjes voor wie ervan houdt om aan tafel voor slager te spelen en een hamburger voor mensen die hun vlees aan tafel bij voorkeur niet hoeven uit te benen, plus sla met walnoten, rozijnen en brie.
varkensfilet, aardappels, broccoli en vanille vla
- MarthaMartha
aardappelen, sperziebonen, gehaktbal
(bereidt en binnen gebracht door de buurvrouw)
(bereidt en binnen gebracht door de buurvrouw)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Broodjes hamburgers, zelf bereid en niets naar de buren gebracht.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
-
Schriepfluitje schreef:Broodjes hamburgers, zelf bereid en niets naar de buren gebracht.

Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
nog effe bedenken wat ik ga eten...........
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pizza's van Hoogvliet
(Oetker Ristorante)

(Oetker Ristorante)
Kalkoen drumsticks
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Heerlijk (die aardappels)! Ook lekker met knoflook!Zita schreef:aardappelpartjes met olijfolie, versgemalen peper en zeezout en rozemarijn drie kwartier in de oven, met kippenboutjes voor wie ervan houdt om aan tafel voor slager te spelen en een hamburger voor mensen die hun vlees aan tafel bij voorkeur niet hoeven uit te benen, plus sla met walnoten, rozijnen en brie.
In de afgelopen twee weken vakantie heb ik zo bizar veel knoflook op, dat ik eerst een paar weken ga ontloken. 'k Ben benieuwd of de tandarts mij donderdag toelaat in zijn behandelruimte... De aardappelpartjes lijken me ook lekker met oregano.RacecaR schreef:Heerlijk (die aardappels)! Ook lekker met knoflook!Zita schreef:aardappelpartjes met olijfolie, versgemalen peper en zeezout en rozemarijn drie kwartier in de oven, met kippenboutjes voor wie ervan houdt om aan tafel voor slager te spelen en een hamburger voor mensen die hun vlees aan tafel bij voorkeur niet hoeven uit te benen, plus sla met walnoten, rozijnen en brie.
Ook lekker: zalmsnippers (of gewoon gerookte zalm in reepjes), met de kaasschaaf komkommerrepen schaven, tomaat in blokjes, sterrekers erbij, cocktailsaus erbij, versgemalen zwarte peper erover. Supermakkelijk en lekker voorgerecht.
En wat ook altijd lekker is: varkenshaasje katenspek. Wikkel om een niet te dikke varkenshaas wat katenspek (helemaal ingepakt, eventueel vastzetten met prikkers of keukentouw) en braad 'm zo gaar als je 'm zelf lekker vindt. Zout en peper zijn eigenlijk niet nodig.
Uitvinding van de baas van m'n zwager: ragoutbal. Draai gehaktballen om een bevroren bitterbal. Je krijgt dan gehaktbal met binnenin ragout. Ik was er niet helemaal lyrisch van, maar het is wel een grappige variatie op de traditionele gehaktbal.
En vandaag stonden oosterse wraps op het menu. Een beetje van jezelf en een beetje van Honig. Vakantietijd = pakjesopmaaktijd. Doe mij maar vers en zelfgemaakt...
Heeft iemand nog een recept om zelf lekkere pizza's of plaatpizza te maken? De keren dat ik zelfgemaakte pizza opheb, leek het meer op versierd witbrood uit de oven...
Talloze posts zijn hier geplaatst m.b.t. het voedsel wat we dagelijks tot ons nemen en gekregen hebben.
Een eindeloze variatie van heerlijkheden met recepten trekt aan onze ogen voorbij.
Bij al dat goede moest ik denken aan Matthéüs 3:4:
En dezelve Johannes had zijn kleding van kemelshaar en een lederen gordel om zijn lendenen; en zijn voedsel was sprinkhanen en wilde honig.
Een bijzondere combinatie, maar waarschijnlijk voedzaam en gezond.
Kan iemand hier iets meer over vertellen?
Wie heeft ervaring met deze voedselcombinatie?
Een eindeloze variatie van heerlijkheden met recepten trekt aan onze ogen voorbij.
Bij al dat goede moest ik denken aan Matthéüs 3:4:
En dezelve Johannes had zijn kleding van kemelshaar en een lederen gordel om zijn lendenen; en zijn voedsel was sprinkhanen en wilde honig.
Een bijzondere combinatie, maar waarschijnlijk voedzaam en gezond.
Kan iemand hier iets meer over vertellen?
Wie heeft ervaring met deze voedselcombinatie?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik heb het recept hier niet, maar mijn vrouw gebruikt altijd bier als rijsmiddel voor het pizzadeeg in de broodmachine - heerlijk!Zita schreef:In de afgelopen twee weken vakantie heb ik zo bizar veel knoflook op, dat ik eerst een paar weken ga ontloken. 'k Ben benieuwd of de tandarts mij donderdag toelaat in zijn behandelruimte... De aardappelpartjes lijken me ook lekker met oregano.RacecaR schreef:Heerlijk (die aardappels)! Ook lekker met knoflook!Zita schreef:aardappelpartjes met olijfolie, versgemalen peper en zeezout en rozemarijn drie kwartier in de oven, met kippenboutjes voor wie ervan houdt om aan tafel voor slager te spelen en een hamburger voor mensen die hun vlees aan tafel bij voorkeur niet hoeven uit te benen, plus sla met walnoten, rozijnen en brie.
Ook lekker: zalmsnippers (of gewoon gerookte zalm in reepjes), met de kaasschaaf komkommerrepen schaven, tomaat in blokjes, sterrekers erbij, cocktailsaus erbij, versgemalen zwarte peper erover. Supermakkelijk en lekker voorgerecht.
En wat ook altijd lekker is: varkenshaasje katenspek. Wikkel om een niet te dikke varkenshaas wat katenspek (helemaal ingepakt, eventueel vastzetten met prikkers of keukentouw) en braad 'm zo gaar als je 'm zelf lekker vindt. Zout en peper zijn eigenlijk niet nodig.
Uitvinding van de baas van m'n zwager: ragoutbal. Draai gehaktballen om een bevroren bitterbal. Je krijgt dan gehaktbal met binnenin ragout. Ik was er niet helemaal lyrisch van, maar het is wel een grappige variatie op de traditionele gehaktbal.
En vandaag stonden oosterse wraps op het menu. Een beetje van jezelf en een beetje van Honig. Vakantietijd = pakjesopmaaktijd. Doe mij maar vers en zelfgemaakt...
Heeft iemand nog een recept om zelf lekkere pizza's of plaatpizza te maken? De keren dat ik zelfgemaakte pizza opheb, leek het meer op versierd witbrood uit de oven...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
In gedachten geniet ik met je mee.Bert Mulder schreef:Ik heb het recept hier niet, maar mijn vrouw gebruikt altijd bier als rijsmiddel voor het pizzadeeg in de broodmachine - heerlijk!
Maar ik was eigenlijk nieuwsgierig naar een reactie van jou op mijn posting over Johannes.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Nou, net zoals Tigger hou ik niet van dat ikky sticky stuff...jvdg schreef:In gedachten geniet ik met je mee.Bert Mulder schreef:Ik heb het recept hier niet, maar mijn vrouw gebruikt altijd bier als rijsmiddel voor het pizzadeeg in de broodmachine - heerlijk!
Maar ik was eigenlijk nieuwsgierig naar een reactie van jou op mijn posting over Johannes.
en sprinkhanen - geef mij maar een kippenboutje....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Volgens mij heeft jouw vrouw teveel rijsmiddel gebruikt.Bert Mulder schreef:Nou, net zoals Tigger hou ik niet van dat ikky sticky stuff...jvdg schreef:In gedachten geniet ik met je mee.Bert Mulder schreef:Ik heb het recept hier niet, maar mijn vrouw gebruikt altijd bier als rijsmiddel voor het pizzadeeg in de broodmachine - heerlijk!
en sprinkhanen - geef mij maar een kippenboutje....

Kun je ook nog serieus antwoorden, of zal ik een etmaal wachten?