De crisis, hoe nu verder?

refo

Re: De crisis, hoe nu verder?

Bericht door refo »

Bureaucraat schreef:
refo schreef:Neem een simpele economie: jij, ik en 1 euro.
Ik begin met de euro.
Jij schildert mijn huis
Dat doe jij voor 1 euro.
Ik bak brood
Jij koopt er 1 van mij voor 1 euro.
Jij knipt mijn haar voor 1 euro
Eenvoudig? Alles kost 1 euro.

Maar dan kom je bij mij voor brood.
Sorry, vandaag kost dat 2 euro
Dat kan natuurlijk helemaal niet
Er is maar 1 euro.
Toch betaal je mij 2 euro.
Als jij inderdaad 2 euro betaat, moet er 1 vals zijn.
Dus ik zou dat moeten weigeren. Verblind door de winst grijp ik toe.
Vervolgens doe jij mijn tuin voor..... 2 euro.

En zo houden we de wereldeconomie momenteel op gang.
We denken dat we steeds rijker worden, maar pompen een ballon steeds groter en groter...

Ik weet wel, er zijn een heleboel parameters meer, ongeveer 46 miljoen zelfs. Maar dit is wat aan de gang is.
Er is een heleboel vals geld in omloop.
Maar het is bij maar 1 soort heel erg.
Sorry, maar dit vind ik een iets te simpele weergave van de werkelijkheid.
Dat zei ik al. Het is een simpele economie. Maar een economie kan alleen 'groeien' als er meer geld is, meer waarde.
Voor 1 dollar kon je vroeger een bepaalde hoeveelheid goud krijgen. Dat is allang niet meer zo. Dus is een dollar net zoveel waard als het papier. Dat is helemaal niet erg. Daarop is de hele bankbiljetteneconomie gebaseerd. Maar wee de valuta waarin de mensen niet meer geloven. En de US heeft tot nu te erg veel goodwill.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:
Hoewel het waar is moeten we natuurlijk heel hard lachen.
Zie je het voor je?
De US stoppen rente en aflossing en er komen 3 Arabieren en 12 Chinezen de leiding overnemen.
Dream on, world.

Dat is, helaas, de realiteit.

Europa had hekel aan de Amerikanen. Denk niet dat ze het beter lijken als de Chinezen, Japan en de Arabieren de lakens uitdelen....

En China zal de USA geen geld geven om oorlog tegen China te voeren....

Bureaucrat, de USA lost geen schuld af. Ze voegen aan de schuld toe.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
refo

Bericht door refo »

Bureaucraat schreef:Per definitie zoek ik niet op google naar termen zoals 'dollar collapse', 'new world order', etc. Dan kom je eigenlijk altijd uit bij conspiraties.
Erg verstandig.
Dat slaapt veel rustiger.
Maar dat biljoen dat zoek is in de USA zien we nooit meer terug.
Alle beetjes helpen, zullen ze daar wel denken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Bureaucraat schreef:Waarschijnlijk kun je wel meer zaken in het verleden of in de toekomst duiden met hetgeen in dit gedeelte wordt omschreven als Babylon. Ik doe niet graag mee aan dergelijke invuloefeningen, omdat ze meer slecht dan goed doen. Acht jaar geleden nog heb ik predikanten horen zeggen dat dit New York was, met z'n instortende Twin-Towers.
Wij weten niet wat de toekomst brengen zal. Het is een mogelijke uitleg van Op. 18. Dat betekent niet dat het de enige, laat staan de juiste uitleg is.

Je kunt gelijk hebben...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gian

Bericht door Gian »

Bureaucraat schreef:
refo schreef: De US stoppen rente en aflossing en er komen 3 Arabieren en 12 Chinezen de leiding overnemen.
Dream on, world.
Waarom zou Amerika stoppen met het aflossen van de staatsschuld? En denk je dat de Amerikaanse overheid privaat bezit zomaar kan onteigenen? Het is geen bananenrepubliek.
Ik weet niet of ze daarmee stoppen. Het is gewoon afwachten welke weg ze kiezen waarlangs de dollar in waarde zal verminderen. Zolang de rest van de wereld het pikt kunnen ze vrolijk hun schulden weginfleren en aan hun exportpositie werken (zie bandenkwestie met China). Bovendien weten ze heel goed dat de hele wereld een probleem heeft met een lage dollar. Ze hebben niet voor niets 75% aan cdo's weten te exporteren.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

Interessante analyse van de economie

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
sanne1

Bericht door sanne1 »

[quote="refo"]De crisis is nog lang niet voorbij.

de crisis duurt nog wel een paar jaar...
laat iedereen in z'n waarde! elk mens is anders
Marnix

Bericht door Marnix »

De crisis duurt dekn ik niet nog een paar jaar. De nasleep van de crisis wel. Dat is wel wat anders. De 2e wereldoorlog duurde hier tot 1945. De nasleep, de gevolgen daarvan merkte je jaren later nog maar op basis daarvan kan je niet stellen dat de oorlog dus ook langer duurde. Die twee dingen moet je wel gescheiden houden. De crisis is waarschijnlijk over een paar jaar wel voorbij. Gevolgen, zoals bezuinigingen om de staatskas weer op peil te krijgen hou je de komende jaren wel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gian

Bericht door Gian »

Marnix schreef:De crisis duurt dekn ik niet nog een paar jaar. De nasleep van de crisis wel. Dat is wel wat anders. De 2e wereldoorlog duurde hier tot 1945. De nasleep, de gevolgen daarvan merkte je jaren later nog maar op basis daarvan kan je niet stellen dat de oorlog dus ook langer duurde. Die twee dingen moet je wel gescheiden houden. De crisis is waarschijnlijk over een paar jaar wel voorbij. Gevolgen, zoals bezuinigingen om de staatskas weer op peil te krijgen hou je de komende jaren wel.
Marnix, mocht je een uurtje over hebben en echt willen weten hoe het zit;

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml
Marnix

Bericht door Marnix »

Oke, ik ben benieuwd. Ik weet niet wanneer ik er tijd voor heb maar zal het eens bekijken!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jacobse

Bericht door Jacobse »

De economie in Nederland staat niet op zichzelf, is zeer afhankelijk van de landen rondom en daarbovenuit van de EU.
Gister uitslag van bedrijfsonderzoeken door KPMG: jonge "managers" kennen nauwelijks ethiek en verantwoordelijkheidsbesef voor de onderneming en hun werknemers; hun Leitmotiv is: inkomen + bonus, linksom of rechtsom. Banken behoefden miljarden om niet onderuit te gaan; de "cultuur "van hoge salarissen en bonussen -en dat is niet alleen bij banken; hoe ligt het bij energiebedrijven, en bij de Staatsloterij? - is niet gekeerd bij en tegenover de Staatssteun. Vermoedelijk kan dat ook alleen door wetswijziging, die de arbeidsrechtelijke "rechten " op hoge salarissen en bonussen ongeldig verklaart.
Snoeien in het budget, als dat feitelijk mogelijk is, er wordt gesproken van 20 % minder, betekent ook dat er daartegenover door bedrijven en particulieren 20 % minder wordt ontvangen en dienovereenkomstig minder kan en zal worden besteed; en dat is op haar beurt weer niet-positief voor de economie.
Zit de zaak niet hopeloos vast ? De aanbeden mammom laat zijn ware gezicht zien en merken.
Thomas
refo

Bericht door refo »

Jacobse schreef:De economie in Nederland staat niet op zichzelf, is zeer afhankelijk van de landen rondom en daarbovenuit van de EU.
Gister uitslag van bedrijfsonderzoeken door KPMG: jonge "managers" kennen nauwelijks ethiek en verantwoordelijkheidsbesef voor de onderneming en hun werknemers; hun Leitmotiv is: inkomen + bonus, linksom of rechtsom. Banken behoefden miljarden om niet onderuit te gaan; de "cultuur "van hoge salarissen en bonussen -en dat is niet alleen bij banken; hoe ligt het bij energiebedrijven, en bij de Staatsloterij? - is niet gekeerd bij en tegenover de Staatssteun. Vermoedelijk kan dat ook alleen door wetswijziging, die de arbeidsrechtelijke "rechten " op hoge salarissen en bonussen ongeldig verklaart.
Snoeien in het budget, als dat feitelijk mogelijk is, er wordt gesproken van 20 % minder, betekent ook dat er daartegenover door bedrijven en particulieren 20 % minder wordt ontvangen en dienovereenkomstig minder kan en zal worden besteed; en dat is op haar beurt weer niet-positief voor de economie.
Zit de zaak niet hopeloos vast ? De aanbeden mammom laat zijn ware gezicht zien en merken.
Thomas

De grote mannen maken de miljarden en biljoenen zoek.
De kleine man mag het lek dichten, als dat nog kan tenminste.
65+ers met een partner onder de 55 jaar krijgen geen dubbele AOW meer.
Laten die meiden maar gaan werken! Zo redeneert de regering. Heerlijk sociaal.
Met een pennestreek valt heel je pensionering in duigen.

Opbrengst: 90.000 euro per stel. 165 miljoen in totaal. Nog 34.835.000.000 te gaan...

De crisis duurt voor deze mensen zéker tien jaar.
--------------
sanne1

Bericht door sanne1 »

Marnix schreef:De crisis duurt dekn ik niet nog een paar jaar. De nasleep van de crisis wel. Dat is wel wat anders. De 2e wereldoorlog duurde hier tot 1945. De nasleep, de gevolgen daarvan merkte je jaren later nog maar op basis daarvan kan je niet stellen dat de oorlog dus ook langer duurde. Die twee dingen moet je wel gescheiden houden. De crisis is waarschijnlijk over een paar jaar wel voorbij. Gevolgen, zoals bezuinigingen om de staatskas weer op peil te krijgen hou je de komende jaren wel.
waarom vallen er dan nog steeds zoveel ontslagen?
laat iedereen in z'n waarde! elk mens is anders
refo

Bericht door refo »

De crisis moet nog beginnen.
--------------
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:De crisis moet nog beginnen.
100% mee eens.
Plaats reactie