Ga niet stemmen op 4 juni

Bureaucraat

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door Bureaucraat »

Zonderling schreef:
Misschien een beetje flauw: Wanneer jij vóór hebt gestemd, moet je in de Tweede of Eerste Kamer zitten en dat betwijfel ik.
Scherp opgemerkt!
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

Zonderling schreef:
Ik ken onze (en de Europese) geschiedenis aanzienlijk beter dan de gemiddeld Nederlander (ik was ooit nog één van de winnaars van een grote RD geschiedenis quiz, dat terzijde). En ook voor historici ga ik niet zo maar opzij. Nogmaals: de "vrede" in Europa komt niet door de EU, maar door de NAVO en de gevolgen van WO II.
Dat lijkt me een moeilijk te bewijzen stelling, dat de Europese samenwerking op geen enkele wijze heeft bijgedragen aan de vrede op het continent.
Het is de klei en het leem uit het beeld van Nebudnezar. Wel zogenaamd één, maar het hecht niet. En dat Romeinse Rijk dat we weer aan het oprichten zijn, zal vallen.
Met het invullen van dat soort zaken moet je mijns inziens voorzichtig zijn. Je zult niet de eerste onheilsprofeet zijn, die het mis heeft.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:
Zonderling schreef:
Misschien een beetje flauw: Wanneer jij vóór hebt gestemd, moet je in de Tweede of Eerste Kamer zitten en dat betwijfel ik.
Scherp opgemerkt!
Ja heel scherp, maar ik bedoelde bij het referendum over de Europese grondwet, die gelukkige bijna heelhuids in het verdrag van Lissabon is terecht gekomen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

ik weet nog niet of ik ga stemmen

begrijp zowel voor- als tegenstanders...
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Ik weet dat ik niet ga stemmen :OO3
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Dat Zwitserland nooit oorlog heeft gehad heeft te maken met de on-strategische ligging en het feit dat het een bergachtig land is dat zich altijd beroepen heeft op zijn neutraliteit. Je kunt het dus niet vergelijken met andere landen.

Overigens zie ik wel de voordelen van de EU maar principieël ben ik er op tegen om stukje bij beetje Nederlands soevereiniteit op te laten slokken door een verenigd Europa (waarvoor in de toenmalige grondwet zelfs een eigen "premier" en "minister van buitenlandse zaken" was gecreëerd).
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
Bureaucraat schreef:
Zonderling schreef:
Scherp opgemerkt!
Ja heel scherp, maar ik bedoelde bij het referendum over de Europese grondwet, die gelukkige bijna heelhuids in het verdrag van Lissabon is terecht gekomen.
Rare opmerking is dit.
We hebben mogen stemmen over de 'grondwet'. 2/3 was toen tegen. Als dan die grondwet 'bijna heelhuids' (wat betekent dat eigenlijk) in het verdrag is terechtgekomen is het voorstemmen van NL blijk geven van totale minachting van je eigen burgers. Dus of dat nou 'gelukkige' is, mag je je afvragen.

Balkenende stemt ook voor Barosso. Motivering: doe ik dat niet, dan liggen we eruit en zijn belangrijke posten in de commissie uit beeld. Ik had willen horen: Barosso is een goeie vent, de enige juiste op die plaats.

En inderdaad: Europa heeft ons wel wat goeds gebracht. Onder het motto: het kost wat, maar dan heb je ook wat.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:
Luther schreef:
Bureaucraat schreef:
Zonderling schreef:
Scherp opgemerkt!
Rare opmerking is dit.
We hebben mogen stemmen over de 'grondwet'. 2/3 was toen tegen. Als dan die grondwet 'bijna heelhuids' (wat betekent dat eigenlijk) in het verdrag is terechtgekomen is het voorstemmen van NL blijk geven van totale minachting van je eigen burgers. Dus of dat nou 'gelukkige' is, mag je je afvragen.
.
Daarom is een referndum ook geen goed middel, want dat is veel te moeilijk voor veel mensen en dat vraagt om een deskundig en afgewogen oordeel. Daarvoor stem ik op een volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:Overigens zie ik wel de voordelen van de EU maar principieël ben ik er op tegen om stukje bij beetje Nederlands soevereiniteit op te laten slokken door een verenigd Europa (waarvoor in de toenmalige grondwet zelfs een eigen "premier" en "minister van buitenlandse zaken" was gecreëerd).
Nou, het zal wel meevallen met die principes. Voor principes ga je de brandstapel op, en dat zou ik voor deze zaak nooit doen.
Ik heb al eerder gezegd: Door de twee paarse kabinetten heb ik niet zoveel in Nederland meer waar ik voor zou willen vechten...
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
Erasmiaan schreef:Overigens zie ik wel de voordelen van de EU maar principieël ben ik er op tegen om stukje bij beetje Nederlands soevereiniteit op te laten slokken door een verenigd Europa (waarvoor in de toenmalige grondwet zelfs een eigen "premier" en "minister van buitenlandse zaken" was gecreëerd).
Nou, het zal wel meevallen met die principes. Voor principes ga je de brandstapel op, en dat zou ik voor deze zaak nooit doen.
Ik heb al eerder gezegd: Door de twee paarse kabinetten heb ik niet zoveel in Nederland meer waar ik voor zou willen vechten...
Je hebt je historie. Dat alleen al is het waard om voor te strijden. Zeker als onderwijzer zou je kinderen toch liefde voor hun eigen land, volk en geschiedenis bij moeten brengen.

Overigens hebben ook veel mensen het hoogste offer gebracht voor Nederland, laten we dat nooit vergeten of verbloemen.
MariaW

Bericht door MariaW »

Ik ga straks ff stemmen!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

MariaW schreef:Ik ga straks ff stemmen!
ben al geweest; de opkomst leek niet tegen te vallen (momentopname natuurlijk...)
~~Soli Deo Gloria~~
judith

Bericht door judith »

Hendrikus schreef:
ben al geweest; de opkomst leek niet tegen te vallen (momentopname natuurlijk...)
Jammer dat ik niet kan zeggen: ' ik ga zo ff stemmen :?
Mijn moeder gaat zo ook, denk ik.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
aritha

Bericht door aritha »

judith schreef:
Hendrikus schreef:
Jammer dat ik niet kan zeggen: ' ik ga zo ff stemmen :?
Mijn moeder gaat zo ook, denk ik.
Klopt, samen met m'n zoontje. Hij heeft mijn papier in de stembus gedaan. Moest hem wel ff optillen.
Stemmen? Heel gezellig!
::bye
Lassie

Bericht door Lassie »

wij gaan ook zo even naar de overkant.
Plaats reactie