Help!!

Tiberius
Administrator

Re: Help!!

Bericht door Tiberius »

Mag ik uit deze langdurige stilte concluderen, dat het probleem opgelost is?
Of is de hele notebook nu vakkundig kapot gerepareerd?
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:Mag ik uit deze langdurige stilte concluderen, dat het probleem opgelost is?
Ik heb gisteren de driver geinstalleerd, althans een poging daartoe gedaan (daarna niet meer achter m'n pc gezeten).
Ik vraag me nu af of de driver al herkend wordt door het systeem. Het apparaatbeheer meldt nog steeds de versie van 2004, zoals te zien op de print-screen eerder in dit topic.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef:
Tiberius schreef:Mag ik uit deze langdurige stilte concluderen, dat het probleem opgelost is?
Ik heb gisteren de driver geinstalleerd, althans een poging daartoe gedaan (daarna niet meer achter m'n pc gezeten).
Ik vraag me nu af of de driver al herkend wordt door het systeem. Het apparaatbeheer meldt nog steeds de versie van 2004, zoals te zien op de print-screen eerder in dit topic.
Nee, dan heeft hij hem niet goed geinstalleerd.
Geeft hij geen foutmelding bij het installeren?
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
freek schreef:
Nee, dan heeft hij hem niet goed geinstalleerd.
Geeft hij geen foutmelding bij het installeren?
Nee, alles ging goed. Ik heb daarna nog de optie 'stuurprogramma bijwerken' geprobeerd, maar toen herkende hij hem nog steeds niet.
Andere optie is om de bestaande driver eerst te verwijderen en daarna een nieuwe te installeren, maar dat durf ik eigenlijk niet. Straks doet het hele spul het niet meer

(Je zult wel enorm moe van me worden)
Marnix

Bericht door Marnix »

Jawel, hij blijft gewoon werken hoor. Zonder video-drivers doet je computer het ook gewoon, alleen wordt je beeld dan heel slecht en groot. Maar het werkt gewoon, je kan gewoon zien wat je doet... en dan de driver opnieuw installeren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Klopt inderdaad. Alleen gaat het hier om een geluidskaart.
Ik zou de driver gewoon deïnstalleren, dan het systeem laten zoeken naar hardware wijzigingen en de vers gedownloade driver van Asus installeren.
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:Klopt inderdaad. Alleen gaat het hier om een geluidskaart.
Ik zou de driver gewoon deïnstalleren, dan het systeem laten zoeken naar hardware wijzigingen en de vers gedownloade driver van Asus installeren.
Raar verhaal. Ik heb alles verwijderd. Toen was ie idd weg uit de lijst. Opnieuw geinstalleerd, en nou staat de oude er weer tussen.

Tiberius, ik geef het op. Bedankt voor je hulp/moeite!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

:hi
refo

Bericht door refo »

freek schreef:
Tiberius schreef:Klopt inderdaad. Alleen gaat het hier om een geluidskaart.
Raar verhaal. Ik heb alles verwijderd. Toen was ie idd weg uit de lijst. Opnieuw geinstalleerd, en nou staat de oude er weer tussen.

Tiberius, ik geef het op. Bedankt voor je hulp/moeite!
Die oude driver staat waarschijnlijk gewoon nog in de \windows\system32 directory. De nieuwe mogelijk onder my documents\downloads. Ik weet niet precies hoe die directories heten en het blijkt per pc ook weer te verschillen.

Als je de nieuwe download moet je even opletten WAAR die precies wordt neergezet. Dat is dan bekend.
Dan moet je zien te achterhalen middels verkenner waar die oude nu staat(ik denk dus \windows\system32 of zoiets. Na de-installatie ook deze driver nog in de prullebak gooien. (Hij wordt alleen uitgeschakeld, maar blijft vrolijk staan, in afwachting van hergebruik.) Bij her-installatie zoekt Windows eerst in de standaard-directory, daar treft-ie hem ook aan en is dan meteen klaar:met je oude driver. De nieuwe ziet hij niet eens. Die nieuwe moet je via verkenner naar de plek slepen waar de oude stond.

Mogelijk kunnen deskundigen de directories precies benoemen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Bij her-installatie zoekt Windows eerst in de standaard-directory, daar treft-ie hem ook aan en is dan meteen klaar:met je oude driver. De nieuwe ziet hij niet eens. Die nieuwe moet je via verkenner naar de plek slepen waar de oude stond.
Dat kan je tijdens het installeren aangeven: automatisch of zelf een driver opgeven.
Dus, Freek, als je hem automatisch hebt laten installeren, gaat het inderdaad op de manier zoals Refo het zegt.
Het beste kan je dan hetzelfde nog een keer doen en zelf de locatie van de gedownloade driver opgeven.
freek

Bericht door freek »

Jongens, ik laat het voorlopig rusten. Ik kom er niet uit. Ik breng m'n laptop wel een keer weg, intussen hoop ik maar dat ie niet te vaak uitvalt. Nogmaals zeer hartelijk dank voor jullie meedenken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

weet iemand hoe je Dodenherdenking live kunt volgen via internet? Bij journaal24.nl krijg ik alleen een oud journaal, dat er bovendien na een minuut weer uitvliegt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef:weet iemand hoe je Dodenherdenking live kunt volgen via internet? Bij journaal24.nl krijg ik alleen een oud journaal, dat er bovendien na een minuut weer uitvliegt.
reportage begint 19.45 uur
http://entertainonline.nl/2009/05/doden ... ive-op-tv/
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

heeft iemand enig idee wat ik fout doe als iDeal mijn digipassnummer niet herkent? Nee, ik heb 'm wel juist overgetypt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:heeft iemand enig idee wat ik fout doe als iDeal mijn digipassnummer niet herkent? Nee, ik heb 'm wel juist overgetypt.
Wat is je digipassnummer?
Je hoeft bij iDeal (althans bij de Rabobank) toch alleen het rekeningnummer maar in te voeren plus de code die je na het invoeren van je Pincode op het schermpje ziet staan. Of werkt het bij jou anders?

En anders kan je beter even de helpdesk van de bank bellen, voordat je via één of andere mistige site omgeleid wordt.
Plaats reactie