De voorjaarsschoonmaak: doe jij er nog aan mee?
'k Gooi er even een opmerking tussendoor hoor.......
Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen.
Persoonlijk beleefd. Dus ben ik het met Ma Vis eens t.o.v. Vlinder: Doe maar kalm aan, toen ik pas getrouwd was had ik die behoefte ook. Achteraf nadat ik na 10 mnd zwanger was en de kids opgroeiden dacht ik: waarom ben ik zo ongeduldig geweest om maar graag kinderen te willen het geeft zoveel zorgen, geniet nog maar even van elkaar. Hoewel ik niet ontken dat die behoefte er snel kan zijn zoals ik al schreef.
Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen.
Persoonlijk beleefd. Dus ben ik het met Ma Vis eens t.o.v. Vlinder: Doe maar kalm aan, toen ik pas getrouwd was had ik die behoefte ook. Achteraf nadat ik na 10 mnd zwanger was en de kids opgroeiden dacht ik: waarom ben ik zo ongeduldig geweest om maar graag kinderen te willen het geeft zoveel zorgen, geniet nog maar even van elkaar. Hoewel ik niet ontken dat die behoefte er snel kan zijn zoals ik al schreef.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- Bert Mulder
- Contacteer:
Kan ik me nog wel herinneren.... Krijgt de man ook wel....vlinder schreef:Hmmm valt echt wel mee hoor, kijk naar ons :wink:
Maar ik denk dat de Heere dat ingeschapen heeft een moedergevoel.
Langzamerhand begin in toch ook wel te verlangen dat wij een kindje zouden mogen krijgen.
Je ziet opeens veel meer dikke buiken en hoort veel meer van mensen die zwanger zijn, kun je niks aan doen.
Het is geen kwestie van moeten of hoteldebotel, maar je krijgt als vrouw na een tijdje getrouwd te zijn toch wel steeds sterker verlangens denk ik....
Hoewel waarschijnlijk niet in de zelfde mate...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- JolandaOudshoorn
Nog van harte gefeliciteerd, hoe oud is hij/zij nu? Ik raakte "ongepland" vrij snel zwanger na onze trouwdag, ons 1-jarig jubileum heb ik met een dikke buik beleefd. Maar daarom was onze zoon niet minder welkom! En ja, aan de ene kant is het een test, maar aan de andere kant brengt het ook weer geweldig samen. Kinderen ontvangen is een zeer bindende factor.Ma Vis schreef:Voorjaar = nieuw leven.
Zelfs ik, net bevallen, krijg al weer de voorplantkriebels nu het weer lente is.
Het is ook een zo bijzonder, wonderlijk geschenk.
En tja, daarin begrijp ik Petrus:
zwangere vrouwen krijgen als het goed is nesteldrang,
en dat uit zich dan weer in de grote schoonmaak.
Vandaar de link dus.
(Hoewel ik eerlijk moet zeggen; zelfs tijdens mijn zwangerschappen heb ík geen schoonmaakdrang gekregen...)
En vlinder; wacht je tijd maar af hoor.
Geniet nog maar even van de tijd met Memento samen.
Ik wens jullie absoluut kinderen toe, maar het is de ultieme test voor een relatie!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ha, ha, ik met m'n 'net'...JolandaOudshoorn schreef:Nog van harte gefeliciteerd, hoe oud is hij/zij nu? Ik raakte "ongepland" vrij snel zwanger na onze trouwdag, ons 1-jarig jubileum heb ik met een dikke buik beleefd. Maar daarom was onze zoon niet minder welkom! En ja, aan de ene kant is het een test, maar aan de andere kant brengt het ook weer geweldig samen. Kinderen ontvangen is een zeer bindende factor.
Ze is alweer een paar maanden ondertussen! De tijd gaat ook zo snel. Haar tandje is doorgekomen, en nu kan ze opeens ook al zitten. En trots dat ze is!
Ik heb ook ons 1 jarig jubileum gevierd met een dikke buik. En afgesloten met een bevalling; geweldig he?!
baby's zijn zó lief!!!!!Rens schreef:Ik snap nog stééds niet hoe het komt dat onze vrouwelijke, én dus betere wederhelften, altijd maar gefocust zijn op het krijgen van kinderen.......................het zal wel met de hormmonhuishouding te maken hebben, maar écht snappen doe ik het niet.Arretje schreef:
Bijna net zo'n gevoel heb je ook als je hoogzwanger bent. (maar dat gevoel kennen jullie natuurlijk niet....)
Zodra ze getrouwd zijn, zetten ze "alles op alles" om toch maar zo snel mogelijk kindertjes te ontvangen....................hoogst merkwaardig, tóch?
(pubers zijn wel een beetje lastig soms.....)
Goeie raad Helma:helma schreef: (pubers zijn wel een beetje lastig soms.....)
achter het behang plakken, en zelf ijlings verhuizen naar Verweggistan.....................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik heb (gelukkig) vrijwel geen enkele last van ze gehad tijdens de zgn. moeilijke jaren............teugels strak houden, en consequent zijn.helma schreef:zo af en toe lijkt dat wel aanlokkelijk :mrgreen:Rens schreef:Goeie raad Helma:helma schreef: (pubers zijn wel een beetje lastig soms.....)
achter het behang plakken, en zelf ijlings verhuizen naar Verweggistan.....................
maar het is ook best heel gezellig hoor, pubers
Moderatorbericht:
was je toen zelf al wél uit de puberteit?Rens schreef:Ik heb (gelukkig) vrijwel geen enkele last van ze gehad tijdens de zgn. moeilijke jaren............teugels strak houden, en consequent zijn.helma schreef:zo af en toe lijkt dat wel aanlokkelijk :mrgreen:Rens schreef:Goeie raad Helma:helma schreef: (pubers zijn wel een beetje lastig soms.....)
sommige mannen blijven eigenlijk altijd puber
dat heet: PietjeBelcomplex
zo iemand lijk jij me wl
-
Nou, ik vind het wel moeilijk hoor. Ondanks consequent zijn en structuur loopt het hier wel eens uit de hand.Rens schreef:Ik heb (gelukkig) vrijwel geen enkele last van ze gehad tijdens de zgn. moeilijke jaren............teugels strak houden, en consequent zijn.helma schreef:zo af en toe lijkt dat wel aanlokkelijk :mrgreen:Rens schreef:Goeie raad Helma:helma schreef: (pubers zijn wel een beetje lastig soms.....)
Er zijn hier drie pubers maar die ene hè...

Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Nou, ik geloof je gelijk!
Het lijkt me ontzettend moeilijk; puberende kinderen.
Maar goed dat ze klein geboren worden.
Hoewel we natuurlijk zelf ook puber zijn geweest.
En het was me daar moeilijk; volwassen worden, met alles wat daarbij hoort!
Ik begrijp die pubers wel... (en kom hier over 10 jaar op terug...)
Af en toe voel ik me nú nog een puber...Ma Vis schreef:Nou, ik geloof je gelijk!

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
en eigenwijs!!! niet te filmen zeg!!!!!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Mariavt schreef:Af en toe voel ik me nú nog een puber...Ma Vis schreef:Nou, ik geloof je gelijk!
Ik begrijp die pubers wel... (en kom hier over 10 jaar op terug...):
:
:
Moderatorbericht: