Ik dacht dat alleen in Wekerom een golff zat, en die heeft het gehakt niet zo goedkoop. Die heeft de half om half gehakt 3.49.
Consuminderen: Wie heeft er bespaartips?
niet dat het me opgevallen is, behalve de prijs van vorige week die ik ineens zag. heb snel een pak meegenomen en in de vriezer geknikkerd voor later als het nodig is.vlinder schreef:Niet afgeprijsd omdat de datum van vandaag om is hè?![]()
Ik dacht dat alleen in Wekerom een golff zat, en die heeft het gehakt niet zo goedkoop. Die heeft de half om half gehakt 3.49.
deze week is ie weer duurder , klopt. maar daarnaast, koffiemelk bijv, is bij de aldi 35 ct, en hier 29 cent, maar er zijn nog wel meer voorbeelden.
en daarnáást............alle waar naar z'n geld. als je genoegen neemt met duidelijk mindere kwaliteit, tja, dan is het een goede optie. Maar we moeten dan eerst zo'n 11 km rijden om bij de Aldi te komen........schiet ook niet echt op hé....plus het parkeergeld..................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Als wij bij de Bas boodschappen doen zijn wel wel iets duurder uit, maar dat komt ook omdat je toch onbewust net iets lekkerdere dingen neemt die ze bij de lidl niet hebben....een ander soort koek, snoep. Een gebakje voor in het weekend als we niet aan de lijn zijn.....Maar ik vind dat boodschappen doen op het moment goed te doen is.....als je maar op de aanbiedingen let kun je heel veel kopen. Koop dan gelijk wat extra voor de volgende keer. 1 kilo gehakt doen wij in 4 zaktje van 250 gram. Per keer een zakje eruit en je hebt voor 2 weken genoeg gehakt met zijn tweetjes. Dit doen we ook met beenham of varkenshaas.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
over luxe gesproken Breekie.......................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:vlinder schreef:Dit doen we ook met beenham of varkenshaas.....
Moderatorbericht:
Bij ons in de wijk zit een Lidl en dat bevalt prima. Ik denk altijd maar zo: Het spul komt uit Duitsland en nergens zijn de kwaliteitseisen zo streng als daar.refo schreef:Je kunt zeggen van ALDI en LIDL wat je wilt, maar ze leveren wel kwaliteit. Het is niet altijd lekker of de smaak die je gewend bent, maar dat is een ander hoofdstuk.
Jammer vind ik dat de producten niet altijd constant zijn. Ze hadden eerst hele lekkere paprikachips, 40 cent voor een 300-gramszak. Je at je echt klem, zo lekker. Veranderen ze zonder wat te zeggen de samenstelling en nu zijn het chips die snel vervelen. Wel goed te eten, maar na een paar handjes heb je genoeg.
Zo doe je dan 10x met een zak van 40 cent...
Ze hadden er ook lekkere chips met oreganosmaak. Kom je op een dag in de winkel, staat er wat anders in het vak. Oreganochips nooit meer gezien. laat staan geproefd. Als ze dat nou áángekondigd hadden, dan zouden we de laatste pallet meegenomen hebben... maar nee: heel sneaky, zonder te zeggen halen ze 't uit het assortiment.
Maar het bier is er goed en de Spa Rood niet van echt te onderscheiden. Alleen bij de frisdrank gaat de prik er snel uit.
Bij ons gaat de prik er niet snel uit. Daar krijgt het de kans niet voor. :mrgreen:Unionist schreef:Bij ons in de wijk zit een Lidl en dat bevalt prima. Ik denk altijd maar zo: Het spul komt uit Duitsland en nergens zijn de kwaliteitseisen zo streng als daar.refo schreef:Je kunt zeggen van ALDI en LIDL wat je wilt, maar ze leveren wel kwaliteit. Het is niet altijd lekker of de smaak die je gewend bent, maar dat is een ander hoofdstuk.
Jammer vind ik dat de producten niet altijd constant zijn. Ze hadden eerst hele lekkere paprikachips, 40 cent voor een 300-gramszak. Je at je echt klem, zo lekker. Veranderen ze zonder wat te zeggen de samenstelling en nu zijn het chips die snel vervelen. Wel goed te eten, maar na een paar handjes heb je genoeg.
Ze hadden er ook lekkere chips met oreganosmaak. Kom je op een dag in de winkel, staat er wat anders in het vak. Oreganochips nooit meer gezien. laat staan geproefd. Als ze dat nou áángekondigd hadden, dan zouden we de laatste pallet meegenomen hebben... maar nee: heel sneaky, zonder te zeggen halen ze 't uit het assortiment.
Maar het bier is er goed en de Spa Rood niet van echt te onderscheiden. Alleen bij de frisdrank gaat de prik er snel uit.
TIP! Voor je de dop eropdraait knijp je net zo lang in de fles tot de vloeistof vlak onder de dop zit. Draai je dan de dop er op, heb je geen last. Het probleem is nl die 2 lietrflessen. Er komt zoveel lucht boven de vloeistofspiegel en de oppervlakte is zo groot, dat de koolzuur makkelijk ontsnapt.
Haha........"de laatste pallet meegenomen.." Unio.....ik zie jou al met een steekwagen door die winkel lopen........hahahahaha........geweldig!!!Unionist schreef:Bij ons in de wijk zit een Lidl en dat bevalt prima. Ik denk altijd maar zo: Het spul komt uit Duitsland en nergens zijn de kwaliteitseisen zo streng als daar.refo schreef:Je kunt zeggen van ALDI en LIDL wat je wilt, maar ze leveren wel kwaliteit. Het is niet altijd lekker of de smaak die je gewend bent, maar dat is een ander hoofdstuk.
Ik vind het altijd een leuke sport om de kinderen er leuk bij te laten lopen voor zo weinig mogelijk geld. Ik ga dus ook naar tweedehands winkeltjes voor kinderkleding. Voor een paar euro heb je zo goed als nieuwe kleren ook merkkleding. Nu zijn onze kinderen nog op een leeftijd dat ze nog niet zo erg kritisch zijn, maar zolang dit kan, is het toch mooi meegenomen. En ze lopen absoluut niet voor gek hoor! Ik hoor van veel ouders dat ze tweedehands kleding kopen. Volgens mij is het tegenwoordig toch meer geaccepteerd dan een aantal jaren geleden.
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
ALDI en LIDL werken niet vanuit 'assortiment', maar vanuitprijs.
Oreganochips mag 40 cent kosten en moet per zak 2 cent opleveren. (Ik noem maar wat) Klopt 1 van deze twee bedragen niet dan gaat het er uit.
Vaak ook om de leverancier uit te roken. Ga er maar aan staan. Jaren lever je iedere week 75 pallets chips aan ALDI en opeens is dat over. Vaak komt het ook weer terug. De kroepoek van ALDI is ook terug.
Zo lees je van die zure verhalen van de consumentenbond: ALDI vervangt kroepoek door hondenbrokken. Dat is inderdaad wel een keer gebeurd: de kroepoek voldeed niet meer aan de norm blijkbaar en inmiddels was een brokkenfabrikant overstag. Maar heeft niets met elkaar te maken.
Oreganochips mag 40 cent kosten en moet per zak 2 cent opleveren. (Ik noem maar wat) Klopt 1 van deze twee bedragen niet dan gaat het er uit.
Vaak ook om de leverancier uit te roken. Ga er maar aan staan. Jaren lever je iedere week 75 pallets chips aan ALDI en opeens is dat over. Vaak komt het ook weer terug. De kroepoek van ALDI is ook terug.
Zo lees je van die zure verhalen van de consumentenbond: ALDI vervangt kroepoek door hondenbrokken. Dat is inderdaad wel een keer gebeurd: de kroepoek voldeed niet meer aan de norm blijkbaar en inmiddels was een brokkenfabrikant overstag. Maar heeft niets met elkaar te maken.
Voor mezelf koop ik ook vaak tweedehands kleding. Niemand die ziet dat het al door anderen gedragen is en we zijn heel wat voordeliger uit dan in een doorsnee kledingzaak.Arretje schreef:Ik vind het altijd een leuke sport om de kinderen er leuk bij te laten lopen voor zo weinig mogelijk geld. Ik ga dus ook naar tweedehands winkeltjes voor kinderkleding. Voor een paar euro heb je zo goed als nieuwe kleren ook merkkleding. Nu zijn onze kinderen nog op een leeftijd dat ze nog niet zo erg kritisch zijn, maar zolang dit kan, is het toch mooi meegenomen. En ze lopen absoluut niet voor gek hoor! Ik hoor van veel ouders dat ze tweedehands kleding kopen. Volgens mij is het tegenwoordig toch meer geaccepteerd dan een aantal jaren geleden.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- JolandaOudshoorn
Dat is bij mij ook een sport. alleen, door al die gekregen kleding, gecombineerd met de tweede hands gekochte klding, gecombineerd met de uitverkoop kleding, gecombineerd met de standaard goedkope kleding, gecombineerd met een klein aantal kledingstukken die dan wel wat duurder mogen zijn, hebben mijn kinderen echt een MEGA garderobe.Arretje schreef:Ik vind het altijd een leuke sport om de kinderen er leuk bij te laten lopen voor zo weinig mogelijk geld. Ik ga dus ook naar tweedehands winkeltjes voor kinderkleding. Voor een paar euro heb je zo goed als nieuwe kleren ook merkkleding. Nu zijn onze kinderen nog op een leeftijd dat ze nog niet zo erg kritisch zijn, maar zolang dit kan, is het toch mooi meegenomen. En ze lopen absoluut niet voor gek hoor! Ik hoor van veel ouders dat ze tweedehands kleding kopen. Volgens mij is het tegenwoordig toch meer geaccepteerd dan een aantal jaren geleden.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Met andere woorden: ALDI en LIDL zijn goedkoop, maar wel over de ruggen van leveranciers, eigen personeel en het milieu (milieuvriendelijk = duur).refo schreef:ALDI en LIDL werken niet vanuit 'assortiment', maar vanuitprijs.
Dat van dat milieu weet ik niet, maar verder verschillen ze niet zo van Albert Heijn.rekcor schreef:Met andere woorden: ALDI en LIDL zijn goedkoop, maar wel over de ruggen van leveranciers, eigen personeel en het milieu (milieuvriendelijk = duur).refo schreef:ALDI en LIDL werken niet vanuit 'assortiment', maar vanuitprijs.