ING-top 316% méér salaris in 4 jaar......

Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:
Bert Mulder schreef:

Verder is het natuurlijk wel een beetje generalizerend hoe het bedrijfsleven hier getypeerd wordt natuurlijk...
Lees even de economiepagina's er op na in de diverse (nederlandse) kranten, en je weet genoeg!

mag ik je een tip geven? http://www.kranten.com

al de nederlandse kranten bijeen, van ons "nationale leugenblad" de Telegraaf tot aan het Financieeele Dagblad aan toe..........je zult verbaasd staan over hoe het hier in economisch NL aan toe gaat.

Soms terecht, soms volkomen absurd.
en gij geloofd alles wat er in het 'nationale leugenblad' staat natuurlijk...

Rens, ik heb een brug voor je te koop. Voor een spotprijsje....

Ook wat oceanfront property in Arizona...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
en gij geloofd alles wat er in het 'nationale leugenblad' staat natuurlijk......
tóch iets beter lezen Bert...........ik volg namelijk meestal hetgeen in het Financieeele Dagblad staat, maar die bevestigd meestal in de kern wat er elders wordt vermeld.

Maar vanwege de aandachttrekkende en intrigerende koppen, pak ik dié artikelen (na in het FD gecontroleerd te hebben of de inhoud op hoofdlijnen klopt)

Dus, niet ongenuanceerd iets roepen Bert..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
memento

Bericht door memento »

@Rens,

Je kan het financiële nieuws ook van websites als belegger.nl nemen, dan wordt het ingekleurd vanuit de visie van de aandeelhouder, ipv de veelal links-georiënteerde krantenschrijvers.

Zo werd bv in het geval van de loonstijging bij ING onderbouwd, dat deze stijging kwam vanwege de grote hoeveelheid behaalde doelen, waar elk een bonus tegenover stond.
Rens

Bericht door Rens »

memento schreef:@Rens,

Je kan het financiële nieuws ook van websites als belegger.nl nemen, dan wordt het ingekleurd vanuit de visie van de aandeelhouder,
ohhhhhhhhh....tja, dán is het wél objectief hé als het ingekleurd wordt vanuit de visie van de aandeelhouders............ :shock:

van andere bronnen is het dus "links" ingekleurd en per definitie niet juist...........waarmee dus ook maar even het FD als "links" wordt weggezet!

En ik dacht nog wel dat dát nu juist van onverdachte zijde was, tja een mens kan zich vergissen nietwaar??
Moderatorbericht:
memento

Bericht door memento »

Rens schreef:

Je kan het financiële nieuws ook van websites als belegger.nl nemen, dan wordt het ingekleurd vanuit de visie van de aandeelhouder,
ohhhhhhhhh....tja, dán is het wél objectief hé als het ingekleurd wordt vanuit de visie van de aandeelhouders............ :shock:

van andere bronnen is het dus "links" ingekleurd en per definitie niet juist...........waarmee dus ook maar even het FD als "links" wordt weggezet!

En ik dacht nog wel dat dát nu juist van onverdachte zijde was, tja een mens kan zich vergissen nietwaar??
Rens,

Nieuwsvergaring moet je altijd doen uit meerdere bronnen. Anders krijg je een vertekend beeld. Dus in dit geval raadde ik je naast de reguliere kranten (waaronder ik FD ook schaar) een beleggers-website aan als belegger.nl. Ik las daar namelijk informatie terug, die ik in jouw geciteerde artikel niet zo terugvond.
Eppie

Bericht door Eppie »

memento schreef:
Rens schreef:

Rens,

Nieuwsvergaring moet je altijd doen uit meerdere bronnen. Anders krijg je een vertekend beeld. Dus in dit geval raadde ik je naast de reguliere kranten (waaronder ik FD ook schaar) een beleggers-website aan als belegger.nl. Ik las daar namelijk informatie terug, die ik in jouw geciteerde artikel niet zo terugvond.
Beleggers zijn evenzeer gekleurd als de 'linkse' media. Bij een rasechte belegger staat niet het belang van bedrijf en werknemer voorop maar de prijs van het aandeel
Maar wie ben ik?
Rens

Bericht door Rens »

Eppie schreef:
Beleggers zijn evenzeer gekleurd als de 'linkse' media. Bij een rasechte belegger staat niet het belang van bedrijf en werknemer voorop maar de prijs van het aandeel
zo, hoor je het ook eens van een ánder, Memento.......... :wink:
Moderatorbericht:
vlinder

Bericht door vlinder »

Rens schreef:
Eppie schreef:
Evenwicht, broeders, evenwicht. Lees de media vanuit zoveel mogelijk verschillende invalshoeken, en je hebt het meeste kans de waarheid te vinden...

En wat betreft beleggers: De meeste beleggers beleggen voor lange termijn (met name de mensen die met grote bedragen beleggen), en vinden als zodanig de gezondheid van een bedrijf erg belangrijk...
Rens

Bericht door Rens »

vlinder schreef:Lees de media vanuit zoveel mogelijk verschillende invalshoeken, en je hebt het meeste kans de waarheid te vinden......
Vandaar ook dat ik zaken uit de reguliere kranten nalees in een zakenkrant bij uitstek: het FD................staan er dus in hoofdzaak dezelfde tendenzen in vermeld, dan kun je er gif op innemen dat het bericht dus een flinke kern van waarheid heeft die in de reguliere kranten staan vermeld.................

En over het gekleurd- of "links" zijn van de kranten:

Het is de taak van de media het beleid (zakenbeleid of regeringsbeleid) kritisch tegen het licht te houden, en niet slechts als lofzang aan de regering te dienen, want dan worden zaken vaak onder het zand gemoffeld die niet in het belang van delen van de mensen zijn.

Noem het links, maar dan zou geen énkele krant meer krant kunnen zijn, en doen wat er te doen staat voor de media: onderzoeken of wat de regering of de bedrijven doen ook in het belang is van "de" mensen.
Moderatorbericht:
Eppie

Bericht door Eppie »

vlinder schreef:
Rens schreef:
Eppie schreef:
Evenwicht, broeders, evenwicht. Lees de media vanuit zoveel mogelijk verschillende invalshoeken, en je hebt het meeste kans de waarheid te vinden...

En wat betreft beleggers: De meeste beleggers beleggen voor lange termijn (met name de mensen die met grote bedragen beleggen), en vinden als zodanig de gezondheid van een bedrijf erg belangrijk...
Vlinder ook al verstand van beleggen, och och och waar gaat dat heen. Zo fladdert ze onbekommerd rond en zo belegt ze ipv de boterham van Memento haar zuur verdiende spaarcentjes. Maar goed om tot het onderwerp terug te keren.

De zorgzame belegger.

Als die er al zijn laten ze wel heel weinig van zich horen. Ik neem aan dat je de institutionele belegger en beleggingsfonden bedoelt met mensen die grote bedragen beleggen. Want echt particulieren die grote bedragen beleggen zijn er haast niet meer. Iedereen die maar wat centjes heeft richt een beleggingsfonds op, zal wel te maken hebben met de ficus. Als je zegt Memento dat die wel oog hebben voor bedrijfswelzijn waarom laten ze zich dan ringeloren door de hedgefunds? Het grote voorbeeld hoe het mis kan gaan is wel PCM, uitgekleed door een hedgefund wordt het restant overgelaten aan de ideëlen. Is dat zorgzaam voor een bedrijf zijn?
Maar wie ben ik?
memento

Bericht door memento »

@Eppie,

Hedgefunds zijn maar een heeel, heeel, heeel klein gedeelte van de beleggers. Meeste beleggers (waaronder ikzelf) zijn ook helemaal niet blij met wat die hedgefunds doen, meestal betekend het een uitschieter naar boven op de korte termijn, maar op de ietwat langere termijn (> 1 jaar) een daling. De meeste beleggers hebben het liefst nog steeds graag een gezond, groot, stabiel groeiend bedrijf, als ING of Shell.
Eppie

Bericht door Eppie »

memento schreef:@Eppie,

Hedgefunds zijn maar een heeel, heeel, heeel klein gedeelte van de beleggers. Meeste beleggers (waaronder ikzelf) zijn ook helemaal niet blij met wat die hedgefunds doen, meestal betekend het een uitschieter naar boven op de korte termijn, maar op de ietwat langere termijn (> 1 jaar) een daling. De meeste beleggers hebben het liefst nog steeds graag een gezond, groot, stabiel groeiend bedrijf, als ING of Shell.
Kijk zo ken ik je weer, al dat geschrijf onder een valse naam vindt ik maar niks.

Je hebt wel gelijk dat het maar een klein gedeelte van de beleggers zijn, maar waarom weet dan een hedgefund met 2% van de aandelen wel een internationale bank te dwingen of om zich te laten overnemen of tot een strategie wijziging te komen? Een strategiewijziging betekend eigenlijk niets anders dan onrendabele gedeeltes af te stoten en winstgevende takken dus nog winstgevender laten zijn [immers de loden last van een verliesgevende tak is weg] en dus tot een stijging van de aandelen koersen te komen. Laten we wel zijn iedere belegger hoe klein of hoe groot ook is uit op een stijging van de aandelen ik en jij ook.
Maar wie ben ik?
Rens

Bericht door Rens »

OK, tot zover kan ik er wel in meegaan..................

maar hoe zit het met de belangen van de werknemers van die zgn. verliesgevende takken die afgestoten worden?

is het "verliesgevend zijn" niet óók een vorm van gedeeltelijke mismanagement? zou er afdoende de koers zijn bijgesteld voor elk der zwakke broeders van het bedrijf, en ter zake deskundige mensen de zaak bijstellen, dan zou het banenverlies wel eens miniem kunnen zijn.

Maar ja, het zijn máár de werknemers, en dat voelen wij dus niet in onze portemonee.

Maar als op tijd de uitgezette koers van elk der onderdelen wordt bijgesteld, snijdt het mes aan meerdere kanten:

Het verliesgevende onderdeel zal óf drastisch minder verliesgevend worden, óf zelfs gaan bijdragen aan de totale winst.

In het eerste geval zal de uitstoot van mensen (wat een woord zeg, koud en kil: uitstoot, of je het over rook hebt oid), minimaal zijn, in het tweede geval een extra rendement voor het bedrijf an sich.
Moderatorbericht:
jvdg

Bericht door jvdg »

Financieel directeur PCM geeft bonus terug

AMSTERDAM (ANP) – Financieel topman Bert Groenewegen van krantenuitgever PCM geeft zijn bonus van bijna een miljoen euro terug aan het concern. Dat zei Groenewegen vrijdag in een vraaggesprek met de Volkskrant, een van de kranten van PCM.

„De managementbonus is onderdeel van alle commotie bij PCM. Als je het niet goed kunt uitleggen, moet je het bedrag terugstorten", aldus Groenewegen in het dagblad. Topman Ton aan de Stegge maakte donderdag bekend per direct op te stappen bij PCM. Groenewegen, de enig overgebleven PCM–bestuurder, neemt zijn taken voorlopig over.

Sinds de komst van het Britse opkoopfonds Apax in mei 2004 rommelt het binnen PCM. Apax verkocht onlangs het belang van 47,5 procent weer aan de Stichting Democratie en Media. De topbestuurders, waaronder Aan de Stegge, bleken daar miljoenen aan te hebben verdiend. De ongeveer dertig topmanagers van PCM hebben in totaal 8 miljoen euro ontvangen voor hun aandelen, ruim tien keer het bedrag dat ze hebben ingelegd.

BRON: RD

Klaarblijkelijk is deze bestuurder ook meelezer op ons forum. :wink:

En flink geschrokken van Rens dus.......... :mrgreen:
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:

En flink geschrokken van Rens dus.......... :mrgreen:
Als je iemand ook zéér ongezouten de waarheid voorhoud.........en uitlegt wat én waar het misging, en ook dát dit soort zaken niet uit te leggen is..............................
Moderatorbericht:
Plaats reactie