Verslag EO-Jongerendag.

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

't is net of ik Marnix hoor schrijven..... :)
rekcor

Bericht door rekcor »

Popmuziek is wel hemel of hel, maar dat ligt erg aan de context. Een liefdesliedje is hel als er voor jou niets meer bestaat dan het ondermaanse (of als het gaat over ongeoorloofde relaties natuurlijk).

Heb je echter een levende relatie met de Heere, dan komt zo'n liefdesliedje (wat immers een heel mooi aspect van de schepping bezingt) in een heel ander licht te staan. Het is dan als het ware een stukje hemel.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

rekcor schreef:Popmuziek is wel hemel of hel, maar dat ligt erg aan de context. Een liefdesliedje is hel als er voor jou niets meer bestaat dan het ondermaanse (of als het gaat over ongeoorloofde relaties natuurlijk).

Heb je echter een levende relatie met de Heere, dan komt zo'n liefdesliedje (wat immers een heel mooi aspect van de schepping bezingt) in een heel ander licht te staan. Het is dan als het ware een stukje hemel.
mooi gezegd. :)
Marnix

Bericht door Marnix »

Miscanthus schreef:'t is net of ik Marnix hoor schrijven..... :)
It wasn't me

:)
EO-jongerendag vind ikzelf een moeilijk punt. Als ik zo'n verslag in het RD lees denk ik erg zwart en vraag ik me af wat het met de Bijbel van doen heeft.

Dan hoop je toch maar dat het nog gebruikt is om iemand stil te zetten.
Ik heb er dit jaar al voorbeelden van gehoord. En van andere jaren ook. Er worden mensen stilgezet, God werkt ook op de jongerendag. Overigens is de Bijbel heel regelmatig open geweest op de jongerendag.

Er werd ook nog een jongerenbijbel uitgereikt aan politieke partijen... wie waren er niet? GroenLinks en SGP... Beetje jammer... Hoe zou dat op de wereld overkomen... :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:
It wasn't me

EO-jongerendag vind ikzelf een moeilijk punt. Als ik zo'n verslag in het RD lees denk ik erg zwart en vraag ik me af wat het met de Bijbel van doen heeft.

Ik heb er dit jaar al voorbeelden van gehoord. En van andere jaren ook. Er worden mensen stilgezet, God werkt ook op de jongerendag. Overigens is de Bijbel heel regelmatig open geweest op de jongerendag.

Er werd ook nog een jongerenbijbel uitgereikt aan politieke partijen... wie waren er niet? GroenLinks en SGP... Beetje jammer... Hoe zou dat op de wereld overkomen... :)
Tja jij kunt het jammer vinden dat de SGP er niet was om een z.g.
jongeren bijbel in ontvangst te nemen maar ik denk niet dat de
SGP achter een Bijbel staat in de nbv dus kan het wel begrijpen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:
It wasn't me

Tja jij kunt het jammer vinden dat de SGP er niet was om een z.g.
jongeren bijbel in ontvangst te nemen maar ik denk niet dat de
SGP achter een Bijbel staat in de nbv dus kan het wel begrijpen.
Ik ook wel maar toch is het jammer... we stralen er zoveel onderlinge verdeeldheid mee uit...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Daphne

Bericht door Daphne »

dezereactiewilikverwijderen...maarhoe?
Laatst gewijzigd door Daphne op 22 jun 2006, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Daphne

Bericht door Daphne »

Marnix schreef:
It wasn't me

:shock: Ik heb er dit jaar al voorbeelden van gehoord. En van andere jaren ook. Er worden mensen stilgezet, God werkt ook op de jongerendag. Overigens is de Bijbel heel regelmatig open geweest op de jongerendag.

Kuchkuch... Ik meen toch echt dat ik Femke H. zag staan :shock: :shock: :wink:

Soms vraag ik me wle eens af... waar jullie zo over lopen te zeuren. Jullie houden er nie van, dus gaan jullie er nie heen. Jullie houden er nie van dus houden jullie er nie van en vinden jullie t nie goed omdat jullie ut nie goed vinden... Duidelijk lijkt me dat. Waarom dat continue gez..r over de jongerendag. Concentreer je liever op het RD en de landelijkedagen van de Reformatorische omroep. Daar wordt je toch een stuk blijer van?

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: Get a life!
limosa

Bericht door limosa »

Daphne schreef:Get a life!
en vooral: get alive!
Marnix

Bericht door Marnix »

Haha goed dat je die boodschap zo ter harte neemt ;)

Oh en Daf, dan was het een andere partij die niet vertegenwoordigd was... VVD dan denk ik.?
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Ik ga weer even cynisch doen: die politieke partijen waren er natuurlijk op uit om stemmers te winnen. D'r zijn weer verkiezingen D.V. volgend jaar en op de EOJD zitten nogal wat potentiele jonge kiezers. :?
Gemiste kans voor de SGP dus. ;)
geledu

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 25 aug 2010, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

geledu schreef:samenvatting EO jongerendag

Geschokt was ik na het zien van fragmenten uit deze samenvatting.(Afterparty deel 1)
Op basis van deze beelden kan ik me niet voorstellen dat leden van dit Refoforum nog enige moeite doen om dit soort van godslasterlijke uitspattingen goed te praten !!
Geledu gaat ons nu uitleggen welk deel Godslasterlijk was.
limosa

Bericht door limosa »

Mister schreef:
geledu schreef:samenvatting EO jongerendag

Geschokt was ik na het zien van fragmenten uit deze samenvatting.(Afterparty deel 1)
Op basis van deze beelden kan ik me niet voorstellen dat leden van dit Refoforum nog enige moeite doen om dit soort van godslasterlijke uitspattingen goed te praten !!
Geledu gaat ons nu uitleggen welk deel Godslasterlijk was.
schei toch uit, ik zit nu te kijken maar ik haal het einde niet, het is één grote afschuwelijke God-onterende bende

en dan nog om uitleg vragen, hetzelfde liedje als jarenlang op OSW, het is uitermate vermoeiend om op een forum dat zich Refo noemt iedere keer weer opnieuw die zaken te moeten uitleggen en verdedigen die iedere refo op z'n klompen aanvoelt, de EOJD staat buiten de orde van de gereformeerde gezindte
rekcor

Bericht door rekcor »

limosa schreef:schei toch uit, ik zit nu te kijken maar ik haal het einde niet, het is één grote afschuwelijke God-onterende bende
Even los van de EOJD: ik hoop dat je inziet dat jouw redenering erg antropocentrisch is (ik.... ik.... het is....). Het gevaar daaraan is dat je jezelf tot norm voor anderen verheft.
limosa schreef:het is uitermate vermoeiend om op een forum dat zich Refo noemt iedere keer weer opnieuw die zaken te moeten uitleggen en verdedigen die iedere refo op z'n klompen aanvoelt, de EOJD staat buiten de orde van de gereformeerde gezindte
Het is minstens zo vermoeiend om iedere keer weer uit te moeten leggen dat:

- zaken als 'eerbied voor God' buiten de Veluwe nu eenmaal een hele andere invulling krijgen dan daarbinnen (zie bijv. Afrika);
- dat de Veluwe maar een heel klein plekje op de aarde is, een stofje in de gehele christenheid;
- dat 'eerbied hebben voor God' een zaak is van het hart; los van enkele duidelijke zonden -overspel bijv- kunnen alle menselijke activiteiten dus tot eer van God gedaan worden (je kunt dus dansen, zie David, uit eerbied voor God);
- dat iets gereformeerd is als het de drie Sola's hoog in het vaandel heeft staan en dat dat bij organisatoren v/d EOJD het geval is.
- dat het strikt genomen helemaal niet erg is als iets 'buiten de orde van de gereformeerde gezindte' valt, aangezien het instituut 'de gereformeerde gezindte' voor het grootste gedeelte uit feilbaar mensenwerk bestaat;

Zelf zie ik ook gevaren bij de EOJD. Het kan ook als surrogaat dienen voor 'gewone' feesten, m.a.w.: jongeren kunnen er ook heen gaan, niet om God te zoeken en te eren, maar om zichzelf uit te leven (zelf ben ik dan blij dat ze iig naar de EOJD komen, aangezien daar nog uit de bijbel gelezen wordt, maar dat terzijde). Ook heb ik soms mn vraagtekens bij het hele circus rondom (met name) Amerikaanse artiesten: T-shirts, armbandjes, mokken, posters e.d. Ik heb ook wel eens - op de EO-radio - gehoord dat sommige artiesten zich richten op de gospelscene, omdat ze niet goed genoeg zijn voor het reguliere circuit. Bij iemand als Keith Green was dat heel anders: hij wees tijdens concerten altijd naar zijn Verlosser, gaf LP's gratis weg om maar het evangelie te verspreiden, enz.
Plaats reactie