Oorspronkelijk gepost door parsifal
Zolang mensen zich aan de wet houden (protesteren mag nog steeds in Nederland) moeten wij mensen met een ander kleurtje, maar met een Nederlands paspoort gewoon als Nederlanders behandelen (ook als ze zich niet aan de wet houden trouwens).
Ben ik volkomen met je eens!
Maar ik ben er van overtuigd dat dat fluwelenhandschoenen gebeuren hier in Nederland maar eens afgelopen moet zijn. En dan maakt het niet uit of het tegen een Marrokaan of een Nederlanders of inwoners van Verweggistan is.
Als er een Nederlander met een mes had gestaan had de politie ook gewoon geschoten en dat heeft dan niets met discrimminatie of huidskleur te maken.
Ach waar maken we ons nog druk om!dit land valt toch niet meer teredden.. kijk hoe de antillen met ons dolt! NEDERLAND moet
duidelijk zijn tegen die bananen republiek...
maar ook steun geven in de vorm van mariniers waarom de antillen vroeg om het drugs probleem telijf tegaan,want dat
is ook een goed voor ons...
gegroet
Ik denk dat Billy een denkfout maakt. Het gaat niet om criminele MAROKKANEN, het gaat om criminele NEDERLANDERS.
Uiteraard moet tolerantie t.o.v. criminelen ons land uit, maar, het spijt me billy, ik vind je nog al ongenuanceerd en je opmerkingen komen op mij over als blinde haat t.o.v. marokkanen. (Ondanks je sussende opmerking dat er vast wel een goede marokkaan te vinden is).
Theo van Gogh zei eens: "In Cassablanca lachen ze als ze zien welke voorbibsberbers wij hier in Nederland hebben". Ik vind zijn uitspraak nogal provocerend. Maar het leuke van dit geheel is dat wij die marokkanen zelf gehaald hebben. Ten tweede hebben ze vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit. Dit wil dus zeggen dat we hen niet moeten behandelen als 'die verschrikkelijke buitelanders' maar als Nederlander. Dus net zo behandelen als wanneer jij een fout begaat.
Verder: de demonstratie op zich was niet fout. Iedereen mag in Nederland zijn mening vrij geven. De fout zit in het agressieve gedrag naar aanleiding van die demonstratie. Daar mag je ze op pakken, niet op de demonstratie zelf. Bovendien vind ik de mening van Billy nogal neigen naar een pro-dictatuur/theocratie. Alles neerknuppelen wat niet in je straatje past.
Ik zou willen zeggen: lees je bijbel, bid elke dag... dan probeer ik het ook. Misschien kunnen op die manier christenen nog eens wat meer een eenheid gaan vormen (met als uitgangspunt: liefde, want wie de liefde heeft.....)
Strenge aanpak Marokkanen sorteert effect in Gouda Geplaatst: 3-11-2003 | 06:43 Laatst gewijzigd: 3-11-2003 | 06:43GOUDA (ANP) - De strenge aanpak door politie, gemeente en andere betrokken partijen vermindert de door Marokkaanse jongeren veroorzaakte problemen in Gouda.
.
Dat stelt districtchef J. van Hoorn, van de politieregio Gouwe IJssel. Volgens hem is er een zichtbare verbetering ten opzichte van een paar jaar geleden. Eén van de grootste knelpunten vormen nog autoinbraken, veelal gepleegd door een harde kern.
.
Gouda kent een relatief grote Marokkaanse gemeenschap, van ongeveer 5700 van de 72.000 inwoners. Marokkaanse jongeren teisterden jarenlang de stad met criminele activiteiten, zoals vernielingen, straatroof, geluidsoverlast en autoinbraken. Ongeveer anderhalf jaar geleden sloten gemeente, politie, welzijnswerk en Marokkaanse organisaties een overeenkomst om de vergrijpen aan te pakken. Volgens Van Hoorn loopt de samenwerking sinds driekwart jaar goed.
.
De partijen bespreken regelmatig problemen en overlastplaatsen. Er wordt meteen gekeken naar een adequate aanpak. „We proberen bijvoorbeeld in contact te komen met de jongeren en stellen onze grenzen. Welzijnswerkers doen hun best overlastveroorzakers naar buurthuizen te krijgenâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Het gaat inderdaad allemaal weer van dik hout zaagt men planken. Dat een honderdtal onrustzoekers voor zoveel ophef kan zorgen. Ze krijgen op deze manier veel te veel aandacht. Ga eens met die mensen in gesprek, met ouders en schoolleiding. En pak crimineel gedrag keihard aan, ongeacht wie de daders zijn.
Overigens mag men in dit land gelukkig demonstreren tegen alles wat je maar wilt en dat recht wil ik graag verdedigen.