Radardetector in 2004 verboden

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Dit is nu eenmaal een fout bij mij waar ik me heel moeilijk tegen kan verweren.
We zijn het er over eens dat het een fout is, dat is al heel wat. Of we (incl. I, Me and Myself!!!) ons er aan kunnen houden is vers 2!

Bij mezelf zie ik dat als ik me laat gaan ik met 150-180 over de rijkswegen ga blazen inclusief het levensgevaarlijke en superirritante bumperkleven, etc.! Als ik dan een helder moment heb en een mooie cd opzet en gewoon 120 ga rijden merk ik dat autorijden eigenlijk best ontspannen kan zijn. En die paar minuten later op de bestemming? Ach ik vind het ook niet erg om me even van het 'druk, druk, druk'-bestaan te isoleren in de auto.

Mhg,
Pim.
En cruise control helpt. Echt waar! Zelfs tegen bekeuringen :D

Alleen hoe dat op de motor moet? Ik ben al teruggegaan van een motor met 150 pk naar een met 75 pk, maar in de stad zit je in no-time aan de 80-100, indien gewenst zlefs binnen 4 seconden (die vorige motor zelfs binnen 3 seconden:$) ! Daar helpt geen cruise control tegen.
limosa

Bericht door limosa »

Cruise-control is echt ideaal, ik gebruik 'em bijna altijd. 80, 100, 120, je stelt de snelheid en je hoeft er niet meer op te letten. Zeker op die 80-km wegen handig, met die auto's van tegenwoordig rij je zo gauw te hard, als je ff niet oplet rij je alweer veel te hard.
Jelle

Bericht door Jelle »

Pinpongbal. (Zitten we hier nu op een refo forum of niet? Wat moet een niet-refo hier nu van denken als hij dit leest? )

Dat refo's ook net zo zijn als alle andere mensen, ook niet foutloos en ook niet zonder zonde. Niets menselijks is hen vreemd.

Het is nu eenmaal een onderwerp wat zeker steeds na prinsjesdag terug zal komen. Dit is voor menigeen een heet hangijzer, ondanks dat velen het hier niet willen toegeven, weet ik bijna zeker dat velen de toegestane snelheid overtreden. En dan misschien niet de 120 km. mar dan nog wel de 30 km op een woonerf. En de overtreding op een woonerf van 30 km is net zo goed fout als de snelheid van 120.

Mensen zijn we en mensen zullen we altijd blijven.
refo

Bericht door refo »

Jelle: op een woonerf rijdt men stapvoets. Dat is 5 km/h. Met rollator nog langzamer.
En als je persé horen wilt dat iedereen wel eens te snel rijdt: dat doet iedereen. Met een aanhangertje mag je opeens maar 80 meer, terwijl een moderne auto dat niet eens merkt. Dan zit ik ook zo op 100. Gelukkig merkt een radar niet dat je er iets achter hebt. Neemt niet weg dat het gewoon gevaarlijk is als je met zo'n Superjumbo GTI met 24 kleppen van 1800 kilo op een kleine auto klapt. Inderdaad, Jelle stapt ongedeerd uit z'n bolide. De Renault Clio wordt over de vangrail gebowld en beland onder de vangrail.
En als zo'n aanhanger gaat stuiteren, kun je ook beter 80 rijden dan 100.

Kun je nog discussiëren over of 100 of 106 en 120 of 126. Maar dat is net zoiets als de brommerleeftijd van 16. Natuurlijk kan 15 dagen en 50 weken. Of de autoleeftijd van 18. Er zijn grenzen. Overigens wordat standaard 10% van je snelheid afgetrokken. Dus als je een bekeuring voor 106 krijgt, reed je 115.

[Aangepast op 19/9/03 door refo]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door pingpongbal
Zitten we hier nu op een refo forum of niet? Wat moet een niet-refo hier nu van denken als hij dit leest?
Volgens mij hebben wij maar 1 'refo' hier (o ja, en een 'refo'jongere)
:,
Lecram

Bericht door Lecram »

De meeste tellers hebben overigens ook een afwijking, alhoewel de moderne auto's een verrekte nauwkeurige teller hebben.

Als je de snelheid ijkt (bijv. met een navigatiesysteem) kan je precies bepalen hoe hard je op je teller kunt, daarbij opgeteld nog de correctie. Zooooo hee, dan scheelt het weer een paar kilometers.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

DEN HAAG - Een kamermeerderheid is voorstander van flexibeler maximumsnelheden op de snelwegen. Buiten de spitsuren moet overal 120 kilometer per uur kunnen worden gereden. Tijdens spitsuren of bij bepaalde weersomstandigheden moet overal 100 of 80 kilometer per uur mogelijk zijn.

De fracties van CDA, VVD en LPF zullen dit
voorstel morgen naar voren brengen
tijdens een commissievergadering over
snelheidslimieten. Vorig jaar hebben de
partijen al om aanpassing van de
regelgeving gevraagd. Daar is tot nu toe
niets van gekomen. Morgen willen de
fracties minister Peijs van Verkeer en
Waterstaat tot spoed aanzetten.

Wat volgens sommigen nu zondigen is, is het straks niet meer. Wat hebben we toch een flexibel land he!
Plaats reactie