Voetbal kijken

Kijk jij de WK voetbawedstrijden?

Ik kijk alle doordeweekse wedstrijden
3
6%
Ik kijk af en toe een wedstrijd
14
27%
Ik kijk elke wedstrijd, ook zondags
3
6%
Ik kijk principieel niet en kan niet begrijpen dat andere refo's het wel doen.
20
39%
Ik kijk principieel niet maar ik heb begrip als andere refo's daar een andere keuze in maken.
11
22%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Bijnaam »

Je kan natuurlijk niet het te weinig waarschuwen tegen de ene zonde, gebruiken als argument om het kijken naar een goddeloos WK-voetbal te vergoeilijken.
TSD
Berichten: 2148
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Voetbal kijken.

Bericht door TSD »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:Waakt en let dat gij het hart er nooit op zet. Je kunt dat ook door overmatig veel naar auto's te kijken, of veel tijd aan internetforums besteden, of wat dan ook.
Dat is een heel goede opmerking.
Dan gaat het vingertje ook niet zo snel naar de voetbalkijker.
Het gaat niet om het vingertje, de manier waar je nu reageert is het ene goedpraten met het ander. Natuurlijk is het overmatig veel op refoforum zitten (om maar eens wat te noemen) net zo min goed en ook elke reactie die we hier plaatsen die niet tot Gods eer is, is niet goed, maar dat betekent niet dat er geen mening meer te vormen is over het WK-voetbal en of je daaraan mee zou moeten doen door wedstrijden te kijken. Ik ben bang dat met dergelijke redenaties veel te veel wordt goedgepraat.
Bijnaam schreef:Je kan natuurlijk niet het te weinig waarschuwen tegen de ene zonde, gebruiken als argument om het kijken naar een goddeloos WK-voetbal te vergoeilijken.
Exact, dat bedoel ik.
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Voetbal kijken.

Bericht door merel »

TSD schreef:
Ik geef een heleboel argumenten maar daar ga je niet op in, alleen op mijn willekeurige vergelijking met wandelen. Vul er wat mij betreft iets anders in, hardlopen, fietsen, lezen, vrienden bezoeken enz. maar daar draait het in mijn reactie niet om.
Tijdens het WK vindt zeker verdwazing plaats. Alleen heb ik niet de indruk dat wij daaraan mee doen door af en toe een wedstrijd te kijken.

Als we het hebben over 'verdwazing' zou je het beroepingswerk daar ook onder kunnen scharen. Als ik zie met hoeveel passie daar in gestopt wordt om maar te horen of iemand beroepen is en waar?
-DIA-
Berichten: 32806
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voetbal kijken.

Bericht door -DIA- »

merel schreef:
Herman schreef:Het gaat niet alleen om de ene verleiding tegen de ander. Hier is ook de collectiviteit een belangrijk element. De verdwazing heeft iets overweldigend, omdat heel veel mensen meedoen. Dan moet je ook meer tegendruk geven dan tegen een willekeurige verleiding om een overdreven boekenverzameling aan te leggen.
Doe je daar aan mee als je thuis af en toe een wedstrijd kijkt?
Als iemand gevoelig is voor sport zal het moeilijk zijn om niet op de hoogte te blijven.
Ik heb een vriend die vroeger voetbalde en niet veel met de kerk had. Na zijn omkering moet hij zich nog wel eens bedwingen om niet wat te lezen of te horen over voetbal. Ook een voorbeeld, wijlen ds. J. Veenendaal was in zijn eertijds een voetbalfan.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 05 dec 2022, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17514
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voetbal kijken.

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
TSD schreef:
Tiberius schreef:Dat kan zijn, maar staat er een is-gelijk-teken tussen voetbal kijken en sportverdwazing? Zelfs als die sportverdwaasden naar hetzelfde kijken als een 'gewone' voetballiefhebber?
Ik vind het nogal wat om als niet-voetbal-geïnteresseerde zoiets tegen iemand te zeggen.

Wereldgelijkvormigheid zit ook in verzamelen van spullen, boeken, dure auto's, enz. Het is maar net hoe je er je hart op zet.
Dat is wel zo, maar de vraag is, of het kijken van professioneel voetbal, zoals bijv. dit WK, even neutraal is als spullen, boeken en auto's.

Je kan uiteraard overal je hart op zetten, maar een sport en sporttoernooi, wat draait om de beste zijn, om eer, om trots, om roem, waar Gods geboden niet tellen, de zondag bij uitstek als beste dag om te voetballen wordt gezien omdat de potentiele toeschouwers dan niet werken, of je dat nu zomaar kan kijken. En dat staat nog helemaal los van de vraag wat je moreel van de situatie rondom de bouw van de stadions in Qatar vindt.

Is het kijken naar een WK-voetbalwedstrijd echt zo neutraal als vorm van ontspanning als bijvoorbeeld een wandeling maken? Ik vind toch echt van niet.
Dat je dat vindt, geloof ik direct. En velen met je, merk ik om me heen.
Maar waar baseer je dat op?
Je vergelijkt het nu met een wandeling maken, maar dat is van een heel andere orde.
Het gaat mij meer om het fanatieke ergens in op gaan. Dat kan voetbal zijn, orgelspelen, muziek luisteren, enz. Maar ook: leven voor je vakantie, onnodig dure auto's of jachten kopen, enz.
Of om alleen in sporttermen te blijven: waarom zou een voebalwedstrijd op wereldniveau niet neutraal zijn, en badminton, turnen, motorrijden, enz. wel?
Even ingaan op het vetgedrukte.
Misschien om de volgende punten?
1. Het gaat in deze voetbalwereld letterlijk om miljarden euro's. Voetballers worden voor tientallen miljoenen verhandeld. Is dat hoe de HEERE wil dat wij Zijn gaven gebruiken? Terwijl er nog zoveel armoede is?
2. Voetbal is een zondagsport bij uitstek.
3. De uitspattingen van de supporters zijn veelzeggend. Mijn zoon is als politieagent regelmatig betrokken bij risico wedstrijden. Hoe hij het beschrijft is het een satanische omgeving .


Ik ben in mijn pubertijd tot begin twintig behoorlijk verslaafd geweest aan voetbal. Ging ook wel naar het stadion van een profclub. Nooit op zondag trouwens. Het was een sfeer waar een christen zich niet thuis zou moeten voelen. Zelfs in mijn eertijds voelde ik dat aan en was daarom nooit ontspannen in het stadion.


Het argument dat je zo’n wedstrijdje op het WK neutraal kunt bekijken gaat er bij mij dus niet in. Laten wij ons maar richten op de WK die er echt toe doet: De WederKomst!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33390
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Tiberius »

TSD schreef:Begrijp ik het goed dat je het WK voetbal dus gewoon een neutrale bezigheid vindt?

Ik geef een heleboel argumenten maar daar ga je niet op in, alleen op mijn willekeurige vergelijking met wandelen. Vul er wat mij betreft iets anders in, hardlopen, fietsen, lezen, vrienden bezoeken enz. maar daar draait het in mijn reactie niet om.
Ik lees geen argumenten die verschil maken tussen bijvoorbeeld een fanatiek voetbalkijker en een fanatiek badmintonkijker.

En nee, ik vind WK voetbal geen neutrale bezigheid, maar totaal zinloos. Maar ik ben zoals gezegd ook geen voetballiefhebber, zelfs geen -geïnteresseerde. Eigenlijk zou je dat dus aan een voetballiefhebber (niet: -verdwaasde) moeten vragen.
TSD
Berichten: 2148
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Voetbal kijken.

Bericht door TSD »

merel schreef:
TSD schreef:
Ik geef een heleboel argumenten maar daar ga je niet op in, alleen op mijn willekeurige vergelijking met wandelen. Vul er wat mij betreft iets anders in, hardlopen, fietsen, lezen, vrienden bezoeken enz. maar daar draait het in mijn reactie niet om.
Tijdens het WK vindt zeker verdwazing plaats. Alleen heb ik niet de indruk dat wij daaraan mee doen door af en toe een wedstrijd te kijken.

Als we het hebben over 'verdwazing' zou je het beroepingswerk daar ook onder kunnen scharen. Als ik zie met hoeveel passie daar in gestopt wordt om maar te horen of iemand beroepen is en waar?
Ik zal me nogmaals proberen te verduidelijken: Is het kijken van WK-voetbalwedstrijden, al zou je er niet in opgaan, een neutrale bezigheid te noemen is die pas "fout" wordt op het moment dat we ons hart er op zetten.

Daar zit mijn punt. Wat mij betreft is het hele WK-voetbal een zondig en goddeloos verschijnsel en is het kijken naar een WK-voetbal wedstrijd helemaal geen neutrale bezigheid die te vergelijken is met het verzamelen van boeken bijvoorbeeld of het volgen van beroepingswerk (waar je beiden in op kunt gaan en tot zondige bezigheid maken, maar wat in zichzelf neutraal te noemen is).

Ik ben oprecht verbaasd dat zelfs DIA hier relativerend over schrijft.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33390
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
TSD schreef:
Tiberius schreef:Dat kan zijn, maar staat er een is-gelijk-teken tussen voetbal kijken en sportverdwazing? Zelfs als die sportverdwaasden naar hetzelfde kijken als een 'gewone' voetballiefhebber?
Ik vind het nogal wat om als niet-voetbal-geïnteresseerde zoiets tegen iemand te zeggen.

Wereldgelijkvormigheid zit ook in verzamelen van spullen, boeken, dure auto's, enz. Het is maar net hoe je er je hart op zet.
Dat is wel zo, maar de vraag is, of het kijken van professioneel voetbal, zoals bijv. dit WK, even neutraal is als spullen, boeken en auto's.

Je kan uiteraard overal je hart op zetten, maar een sport en sporttoernooi, wat draait om de beste zijn, om eer, om trots, om roem, waar Gods geboden niet tellen, de zondag bij uitstek als beste dag om te voetballen wordt gezien omdat de potentiele toeschouwers dan niet werken, of je dat nu zomaar kan kijken. En dat staat nog helemaal los van de vraag wat je moreel van de situatie rondom de bouw van de stadions in Qatar vindt.

Is het kijken naar een WK-voetbalwedstrijd echt zo neutraal als vorm van ontspanning als bijvoorbeeld een wandeling maken? Ik vind toch echt van niet.
Dat je dat vindt, geloof ik direct. En velen met je, merk ik om me heen.
Maar waar baseer je dat op?
Je vergelijkt het nu met een wandeling maken, maar dat is van een heel andere orde.
Het gaat mij meer om het fanatieke ergens in op gaan. Dat kan voetbal zijn, orgelspelen, muziek luisteren, enz. Maar ook: leven voor je vakantie, onnodig dure auto's of jachten kopen, enz.
Of om alleen in sporttermen te blijven: waarom zou een voebalwedstrijd op wereldniveau niet neutraal zijn, en badminton, turnen, motorrijden, enz. wel?
Even ingaan op het vetgedrukte.
Misschien om de volgende punten?
1. Het gaat in deze voetbalwereld letterlijk om miljarden euro's. Voetballers worden voor tientallen miljoenen verhandeld. Is dat hoe de HEERE wil dat wij Zijn gaven gebruiken? Terwijl er nog zoveel armoede is?
2. Voetbal is een zondagsport bij uitstek.
3. De uitspattingen van de supporters zijn veelzeggend. Mijn zoon is als politieagent regelmatig betrokken bij risico wedstrijden. Hoe hij het beschrijft is het een satanische omgeving .
1. Dat geldt denk ik ook voor andere sporten.
2. idem als 1.
3. idem als 1.
huisman schreef:Ik ben in mijn pubertijd tot begin twintig behoorlijk verslaafd geweest aan voetbal. Ging ook wel naar het stadion van een profclub. Nooit op zondag trouwens. Het was een sfeer waar een christen zich niet thuis zou moeten voelen. Zelfs in mijn eertijds voelde ik dat aan en was daarom nooit ontspannen in het stadion.
Als je er aan verslaafd bent, is het inderdaad verstandig om dat middel volledig links te laten liggen, want een verslaving gaat nooit over. Voor je het weet, word je er weer ingezogen.
Maar het gaat mij nu even om een 'gewone' voetballiefhebber, geen verslaafde (of wellicht in eigen oog: ex-verslaafde).
huisman schreef:Het argument dat je zo’n wedstrijdje op het WK neutraal kunt bekijken gaat er bij mij dus niet in. Laten wij ons maar richten op de WK die er echt toe doet: De WederKomst!
Dat ben ik zeker met je eens. Maar dat geldt voor elke sportverslaving.
-DIA-
Berichten: 32806
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voetbal kijken.

Bericht door -DIA- »

TSD schreef: Ik ben oprecht verbaasd dat zelfs DIA hier relativerend over schrijft.
Het is niet als relativerend bedoeld maar juist om er eens over na te denken. Zie ook wat ik van sinterklaas schreef. Soms moet je eens proberen het van een andere kant te bekijken, bedoeld om er eens dwars doorheen te kijken.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
TSD
Berichten: 2148
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Voetbal kijken.

Bericht door TSD »

Tiberius schreef:
TSD schreef:Begrijp ik het goed dat je het WK voetbal dus gewoon een neutrale bezigheid vindt?

Ik geef een heleboel argumenten maar daar ga je niet op in, alleen op mijn willekeurige vergelijking met wandelen. Vul er wat mij betreft iets anders in, hardlopen, fietsen, lezen, vrienden bezoeken enz. maar daar draait het in mijn reactie niet om.
Ik lees geen argumenten die verschil maken tussen bijvoorbeeld een fanatiek voetbalkijker en een fanatiek badmintonkijker.

En nee, ik vind WK voetbal geen neutrale bezigheid, maar totaal zinloos. Maar ik ben zoals gezegd ook geen voetballiefhebber, zelfs geen -geïnteresseerde. Eigenlijk zou je dat dus aan een voetballiefhebber (niet: -verdwaasde) moeten vragen.
Ik heb nergens gesuggereerd dat ik het WK badminton wél neutraal zou vinden. Die vergelijkingen iedere keer maken komt op mij vooral over als een afleidingsmanoeuvre van het kernargument: het WK-voetbal is geen neutraal fenomeen en we moeten ons daar geheel niet mee inlaten.

En nee, dat zeg ik niet omdat voetbal mij niet interesseert. Eigenlijk ben ik een liefhebber van het voetbalspelletje en ik speelde het vroeg heel graag zelf, evenals allerlei andere balsporten en speel het nu graag met mijn kinderen. Helaas heb ik ook zat voetbalwedstrijden gekeken, ook genoeg van WK en EK toernooien, maar daar ben ik niet trots op...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33390
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Tiberius »

TSD schreef:
merel schreef:
TSD schreef:
Ik geef een heleboel argumenten maar daar ga je niet op in, alleen op mijn willekeurige vergelijking met wandelen. Vul er wat mij betreft iets anders in, hardlopen, fietsen, lezen, vrienden bezoeken enz. maar daar draait het in mijn reactie niet om.
Tijdens het WK vindt zeker verdwazing plaats. Alleen heb ik niet de indruk dat wij daaraan mee doen door af en toe een wedstrijd te kijken.

Als we het hebben over 'verdwazing' zou je het beroepingswerk daar ook onder kunnen scharen. Als ik zie met hoeveel passie daar in gestopt wordt om maar te horen of iemand beroepen is en waar?
Ik zal me nogmaals proberen te verduidelijken: Is het kijken van WK-voetbalwedstrijden, al zou je er niet in opgaan, een neutrale bezigheid te noemen is die pas "fout" wordt op het moment dat we ons hart er op zetten.

Daar zit mijn punt. Wat mij betreft is het hele WK-voetbal een zondig en goddeloos verschijnsel en is het kijken naar een WK-voetbal wedstrijd helemaal geen neutrale bezigheid die te vergelijken is met het verzamelen van boeken bijvoorbeeld of het volgen van beroepingswerk (waar je beiden in op kunt gaan en tot zondige bezigheid maken, maar wat in zichzelf neutraal te noemen is).

Ik ben oprecht verbaasd dat zelfs DIA hier relativerend over schrijft.
Ik vermoed dat Dia dan ook geen voetballiefhebber is en nooit geweest is. Net zoals ik. Dan sta je er veel nuchterder in.

Wat mij betreft staat de vraag nog steeds open: wat maakt voetbal op topniveau zondiger en goddelozer dan bijvoorbeeld hockey of badminton op topniveau? Om maar even 2 willekeurige hierboven activiteiten te noemen.

Als het nou bijvoorbeeld motorracen of boksen is, kan me er nog wat bij voorstellen, omdat dan de factor je-leven-in-gevaar-brengen erbij komt.
TSD
Berichten: 2148
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Voetbal kijken.

Bericht door TSD »

Tiberius schreef: 1. Dat geldt denk ik ook voor andere sporten.
En dus? Dat doet toch geheel niet terzake? Als die argumenten ook voor andere sporten gelden moet je waarschijnlijk tot eenzelfde conclusie komen. Dat lijkt mij eenvoudig genoeg.
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Voetbal kijken.

Bericht door merel »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
TSD schreef:
Tiberius schreef:Dat kan zijn, maar staat er een is-gelijk-teken tussen voetbal kijken en sportverdwazing? Zelfs als die sportverdwaasden naar hetzelfde kijken als een 'gewone' voetballiefhebber?
Ik vind het nogal wat om als niet-voetbal-geïnteresseerde zoiets tegen iemand te zeggen.

Wereldgelijkvormigheid zit ook in verzamelen van spullen, boeken, dure auto's, enz. Het is maar net hoe je er je hart op zet.
Dat is wel zo, maar de vraag is, of het kijken van professioneel voetbal, zoals bijv. dit WK, even neutraal is als spullen, boeken en auto's.

Je kan uiteraard overal je hart op zetten, maar een sport en sporttoernooi, wat draait om de beste zijn, om eer, om trots, om roem, waar Gods geboden niet tellen, de zondag bij uitstek als beste dag om te voetballen wordt gezien omdat de potentiele toeschouwers dan niet werken, of je dat nu zomaar kan kijken. En dat staat nog helemaal los van de vraag wat je moreel van de situatie rondom de bouw van de stadions in Qatar vindt.

Is het kijken naar een WK-voetbalwedstrijd echt zo neutraal als vorm van ontspanning als bijvoorbeeld een wandeling maken? Ik vind toch echt van niet.
Dat je dat vindt, geloof ik direct. En velen met je, merk ik om me heen.
Maar waar baseer je dat op?
Je vergelijkt het nu met een wandeling maken, maar dat is van een heel andere orde.
Het gaat mij meer om het fanatieke ergens in op gaan. Dat kan voetbal zijn, orgelspelen, muziek luisteren, enz. Maar ook: leven voor je vakantie, onnodig dure auto's of jachten kopen, enz.
Of om alleen in sporttermen te blijven: waarom zou een voebalwedstrijd op wereldniveau niet neutraal zijn, en badminton, turnen, motorrijden, enz. wel?
Even ingaan op het vetgedrukte.
Misschien om de volgende punten?
1. Het gaat in deze voetbalwereld letterlijk om miljarden euro's. Voetballers worden voor tientallen miljoenen verhandeld. Is dat hoe de HEERE wil dat wij Zijn gaven gebruiken? Terwijl er nog zoveel armoede is?
2. Voetbal is een zondagsport bij uitstek.
3. De uitspattingen van de supporters zijn veelzeggend. Mijn zoon is als politieagent regelmatig betrokken bij risico wedstrijden. Hoe hij het beschrijft is het een satanische omgeving .


Ik ben in mijn pubertijd tot begin twintig behoorlijk verslaafd geweest aan voetbal. Ging ook wel naar het stadion van een profclub. Nooit op zondag trouwens. Het was een sfeer waar een christen zich niet thuis zou moeten voelen. Zelfs in mijn eertijds voelde ik dat aan en was daarom nooit ontspannen in het stadion.


4. Het argument dat je zo’n wedstrijdje op het WK neutraal kunt bekijken gaat er bij mij dus niet in. Laten wij ons maar richten op de WK die er echt toe doet: De WederKomst!
1. mee eens
2. gedeeltelijk mee eens
3. mee eens. Voor ons de reden dat onze kinderen niet op voetbal mogen.

4. Ik raad je de preek van gistermorgen aan die in onze gemeente is gehouden ;)
TSD
Berichten: 2148
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Voetbal kijken.

Bericht door TSD »

Tiberius schreef:
Wat mij betreft staat de vraag nog steeds open: wat maakt voetbal op topniveau zondiger en goddelozer dan bijvoorbeeld hockey of badminton op topniveau? Om maar even 2 willekeurige hierboven activiteiten te noemen.
Voor mij dus niets. Behalve dat je wellicht bij het WK-voetbal nog wat extra bijkomende argumenten kan noemen die ook al eerder genoemd zijn. Maar in de kern gelden de argumenten die ik noemde

(draait om de beste zijn, om eer, om trots, om roem, waar Gods geboden niet tellen, de zondag bij uitstek als beste dag om te voetballen (lees: elke willekeurige wedstrijdsport op topniveau) wordt gezien omdat de potentiele toeschouwers dan niet werken)
Tiberius schreef: Ik vermoed dat Dia dan ook geen voetballiefhebber is en nooit geweest is. Net zoals ik. Dan sta je er veel nuchterder in.
Nuchterder, of misschien gewoon naïef?
Laatst gewijzigd door TSD op 05 dec 2022, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17514
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voetbal kijken.

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:
TSD schreef: Dat is wel zo, maar de vraag is, of het kijken van professioneel voetbal, zoals bijv. dit WK, even neutraal is als spullen, boeken en auto's.

Je kan uiteraard overal je hart op zetten, maar een sport en sporttoernooi, wat draait om de beste zijn, om eer, om trots, om roem, waar Gods geboden niet tellen, de zondag bij uitstek als beste dag om te voetballen wordt gezien omdat de potentiele toeschouwers dan niet werken, of je dat nu zomaar kan kijken. En dat staat nog helemaal los van de vraag wat je moreel van de situatie rondom de bouw van de stadions in Qatar vindt.

Is het kijken naar een WK-voetbalwedstrijd echt zo neutraal als vorm van ontspanning als bijvoorbeeld een wandeling maken? Ik vind toch echt van niet.
Dat je dat vindt, geloof ik direct. En velen met je, merk ik om me heen.
Maar waar baseer je dat op?
Je vergelijkt het nu met een wandeling maken, maar dat is van een heel andere orde.
Het gaat mij meer om het fanatieke ergens in op gaan. Dat kan voetbal zijn, orgelspelen, muziek luisteren, enz. Maar ook: leven voor je vakantie, onnodig dure auto's of jachten kopen, enz.
Of om alleen in sporttermen te blijven: waarom zou een voebalwedstrijd op wereldniveau niet neutraal zijn, en badminton, turnen, motorrijden, enz. wel?
Even ingaan op het vetgedrukte.
Misschien om de volgende punten?
1. Het gaat in deze voetbalwereld letterlijk om miljarden euro's. Voetballers worden voor tientallen miljoenen verhandeld. Is dat hoe de HEERE wil dat wij Zijn gaven gebruiken? Terwijl er nog zoveel armoede is?
2. Voetbal is een zondagsport bij uitstek.
3. De uitspattingen van de supporters zijn veelzeggend. Mijn zoon is als politieagent regelmatig betrokken bij risico wedstrijden. Hoe hij het beschrijft is het een satanische omgeving .

1. Dat geldt denk ik ook voor andere sporten.
2. idem als 1.
3. idem als 1.

huisman schreef:Ik ben in mijn pubertijd tot begin twintig behoorlijk verslaafd geweest aan voetbal. Ging ook wel naar het stadion van een profclub. Nooit op zondag trouwens. Het was een sfeer waar een christen zich niet thuis zou moeten voelen. Zelfs in mijn eertijds voelde ik dat aan en was daarom nooit ontspannen in het stadion.
Als je er aan verslaafd bent, is het inderdaad verstandig om dat middel volledig links te laten liggen, want een verslaving gaat nooit over. Voor je het weet, word je er weer ingezogen.
Maar het gaat mij nu even om een 'gewone' voetballiefhebber, geen verslaafde (of wellicht in eigen oog: ex-verslaafde).
huisman schreef:Het argument dat je zo’n wedstrijdje op het WK neutraal kunt bekijken gaat er bij mij dus niet in. Laten wij ons maar richten op de WK die er echt toe doet: De WederKomst!
Dat ben ik zeker met je eens. Maar dat geldt voor elke sportverslaving.
Jij denk dat je mijn 3 punten kunt neutraliseren door te zeggen dat dit ook voor andere prof.sporten geldt? Natuurlijk is dat zo maar geeft dat de legitimatie om dan maar neutraal mee te kijken ? Of begrijp ik je verkeerd.
Ook het volgen van de Formule 1 of de Tour de France is net zo verkeerd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie