Contant geld

Orchidee

Re: RE: Re: Contant geld

Bericht door Orchidee »

Dodo schreef:
DDD schreef:Zouden bonnen ook niet achterblijven bij verhuizingen en kerkovergangen? Ik vind 3000 euro per jaar verlies aan collectebonnen voor een grote gemeente helemaal niet veel.

De meeste mensen bestellen denk ik wel eens in de paar jaar nieuwe bonnen, maar als je verhuist, kunnen ze zo tien, vijftien jaar blijven liggen. Ik heb vorig jaar bonnen opgemaakt die ik 10 jaar daarvoor kocht en alleen nog rond kerst uitgaf.
Eens in de paar jaar? Er zijn mensen die elke drie weken bonnen komen kopen. Mensen die voor een lange periode kopen, zijn uitzonderingen.
Precies, bij ons krijgen de meesten 1x per maand een envelop met bonnen.
Voor een paar jaar gelijk bonnen kopen is niet voor iedereen weggelegd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:
Dodo schreef:
DDD schreef:Zouden bonnen ook niet achterblijven bij verhuizingen en kerkovergangen? Ik vind 3000 euro per jaar verlies aan collectebonnen voor een grote gemeente helemaal niet veel.

De meeste mensen bestellen denk ik wel eens in de paar jaar nieuwe bonnen, maar als je verhuist, kunnen ze zo tien, vijftien jaar blijven liggen. Ik heb vorig jaar bonnen opgemaakt die ik 10 jaar daarvoor kocht en alleen nog rond kerst uitgaf.
Eens in de paar jaar? Er zijn mensen die elke drie weken bonnen komen kopen. Mensen die voor een lange periode kopen, zijn uitzonderingen.
Precies, bij ons krijgen de meesten 1x per maand een envelop met bonnen.
Eens in de paar jaar is wel heel weinig, maar eens per drie weken wel heel veel.
Alhoewel. Momenteel zijn er zondagen dat we 48 munten nodig hebben. Als je er dan maar 100 per keer besteld, zijn ze gauw op.

Voor onze verhuizing vonden we ook nog ergens een kaart met bonnen. Maar in een keer in de collectezak gedaan.
- Niet meer zo actief -
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:Eens in de paar jaar is wel heel weinig, maar eens per drie weken wel heel veel.
Alhoewel. Momenteel zijn er zondagen dat we 48 munten nodig hebben. Als je er dan maar 100 per keer besteld, zijn ze gauw op.
Wij 70 per zondag... Ik bestel er dus meestal 400 p/maand. En ik ben erg blij dat we geen contant geld meer nodig hebben.
Mara

Bericht door Mara »

Mannetje schreef: Alhoewel. Momenteel zijn er zondagen dat we 48 munten nodig hebben. Als je er dan maar 100 per keer besteld, zijn ze gauw op.
Als je een groter gezin hebt, is het best veel geld, als je niet oppast.
Bij ons worden 2 zakjes doorgegeven en een aantal keren een 3e, voor een hulpverlening bij een ramp of groot onderhoud.
Ik heb weleens voorgesteld om dat terug te brengen tot 1 zakje.
Bij het financieel overzicht kan de diaconie dan vermelden hoe ze het gesplitst hebben.
Met 3 zakjes zit ik soms te denken, gooi ik in alle 3 evenveel, in de 1e wat minder?
Zijn er bij jullie speciale "potjes" waar je in kunt storten?
Zoals Vaste Vrijwillige Bijdrage, Verjaardagsfonds (als je jarig bent doneer je uit dankbaarheid een bedragje aan de kerk)
of in sommige kerken is een bijdrage voor de bloemen, orgelfonds, of de paaskaars... zoiets.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje

Re: Contant geld

Bericht door Mannetje »

Wij hebben standaard 3 collecten: diaconie, kerk, schulddelging.
En dan eens per twee weken een extra collecte voor diverse doelen.

Andere bijdragen worden wel gevraagd soms, maar wij hebben momenten waarop we bepaalde doelen (bijv. zending, rond pinksteren) steunen. Op andere momenten bedank ik dus voor de "bedelarij".
- Niet meer zo actief -
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Mannetje schreef:Eens in de paar jaar is wel heel weinig, maar eens per drie weken wel heel veel.
Wij 70 per zondag... Ik bestel er dus meestal 400 p/maand. En ik ben erg blij dat we geen contant geld meer nodig hebben.
70 per zondag? Is dat 2x3 collecten? Wat is bij jullie de waarde van de munten?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Precies, bij ons krijgen de meesten 1x per maand een envelop met bonnen.
Wij ook ja. Automatische incasso voor iedere maand. O, nee, dat moest ik nog regelen :D. Tis nu juist steeds goed opletten.
Orchidee

Re: RE: Re: RE: Re: Contant geld

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Mannetje schreef: Alhoewel. Momenteel zijn er zondagen dat we 48 munten nodig hebben. Als je er dan maar 100 per keer besteld, zijn ze gauw op.
Als je een groter gezin hebt, is het best veel geld, als je niet oppast.
Bij ons worden 2 zakjes doorgegeven en een aantal keren een 3e, voor een hulpverlening bij een ramp of groot onderhoud.
Ik heb weleens voorgesteld om dat terug te brengen tot 1 zakje.
Bij het financieel overzicht kan de diaconie dan vermelden hoe ze het gesplitst hebben.
Met 3 zakjes zit ik soms te denken, gooi ik in alle 3 evenveel, in de 1e wat minder?
Zijn er bij jullie speciale "potjes" waar je in kunt storten?
Zoals Vaste Vrijwillige Bijdrage, Verjaardagsfonds (als je jarig bent doneer je uit dankbaarheid een bedragje aan de kerk)
of in sommige kerken is een bijdrage voor de bloemen, orgelfonds, of de paaskaars... zoiets.
Wij hebben 3 collecte zakken, en bijna iedere zondag een extra uitgangscollecte voor verschillende doelen.
Ook is er een jaarlijks verplicht vrijwillige bijdrage per lid.
Soms zijn we als ons gezin compleet is 35 munten kwijt per zondag.
De laatste tijd wat minder, niet iedereen is er iedere zondagAfbeelding
De bank is blij met al die rollenafnemers.
Mijn tas of binnenzak van mijn man is loodzwaar als we weer een vooraadje halen.
Rolletje met euromunten is zo opAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
eilander schreef:
70 is veel.
Stel, een gezin van 10 personen, die allemaal (dus ook de kleinsten)! twee diensten bezoeken x drie collectes, kom je toch op hoogstens 60 munten?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
eilander schreef:
70 is veel.
Stel, een gezin van 10 personen, die allemaal (dus ook de kleinsten)! twee diensten bezoeken x drie collectes, kom je toch op hoogstens 60 munten?
Klopt.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Een bijzonder getal, die 70. Of hebben jullie een dienst met 4 rondgangen/deurcollectes en een dienst met 3 rondgangen? Dan kom ik op precies 70 als je met zijn tienen gaat.
Bij elke dienst 3 rondgangen wordt 70 erg lastig, of je hebt gewoon ingesteld dat je niet meer dan 70 bijdragen levert.
- Niet meer zo actief -
gallio

Bericht door gallio »

Mannetje schreef:Een bijzonder getal, die 70. Of hebben jullie een dienst met 4 rondgangen/deurcollectes en een dienst met 3 rondgangen? Dan kom ik op precies 70 als je met zijn tienen gaat.
Bij elke dienst 3 rondgangen wordt 70 erg lastig, of je hebt gewoon ingesteld dat je niet meer dan 70 bijdragen levert.
Wat zijn sommige mensen toch nieuwsgierig......
DDD

Bericht door DDD »

Je kunt ook twee collectebonnen per keer geven, natuurlijk. Als je niet wilt dat andere mensen zien wat voor kleur je geeft.

Oftewel: het is allemaal nieuwsgierigheid.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

gallio schreef:
Mannetje schreef:Een bijzonder getal, die 70. Of hebben jullie een dienst met 4 rondgangen/deurcollectes en een dienst met 3 rondgangen? Dan kom ik op precies 70 als je met zijn tienen gaat.
Wat zijn sommige mensen toch nieuwsgierig......
Het goede antwoord zat er nog niet bij. Ik laat het lekker zo. :slurp
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Het prikkelt mijn wiskundige voorliefde voor geheeltallige problemen. Verder mogen ze bij eilander collecteren wat ze willen, hoor!
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie