Wim Anker schreef:
Met alle respect maar in deze hele discussie zie ik niets anders dan een wegwuiven van de problematiek die ervaren wordt, de mensen die die problematiek ervaren als dom wegzetten, elke suggestie ter verbetering afschieten omdat het de persoonlijke vrijheid en mogelijkheden aantast en enkel de "ja maar" kaart trekt.
Dat is het beeld wat telkens ontstaat. Maar het potlood is niet weg te wuiven, dus ik zou een een ander vaatje om te tappen adviseren.
Daarnaast wordt ik van b.v. ZWP wat verdrietig als de aanhang van Trump moet worden weggezet als racisten omdat sommige idioten "heil Trump" roepen. Ik heb andere idioten (in aanwezigheid van nl parlementariers) "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas" horen scanderen in een demonstratie georganiseerd door de linkse kliek.
Laten we de discussie een beetje zindelijk houden.
Met alle respect had er niet bij gehoeven.
Nee ik wuif de problematiek niet weg. De suggesties tot verbetering zijn alleen of wel niet realistisch (maar Wilders mag leugenachtig zijn omdat hij nu eenmaal politicus is), ofwel simpelweg de menselijkheid uit het oog verliest (geen enkele vluchteling meer uit Islamitische landen) Je beschuldigt mij van het wegwuiven van problemen en elitair gedrag en denken, maar het gaat hier om veel meer.
Hetzelfde met Trump en Clinton. Trump roept dat hij tegen de elite is etc, ondertussen heeft al heel veel verkiezingsbeloftes genuanceerd, is hij bezig zijn team van superrijken samen te stellen en nog weinig concreet gemaakt hoe hij de problemen gaat oplossen. Clinton had nog ideeën over goedkoper onderwijs (zodat mensen van wie de baan overbodig is geworden zich kunnen bijscholen en hun kinderen ook een kans hebben) en de armsten wat meer inkomen krijgen. Dat veel mensen dat niet perse als goede oplossing zien, maakt het nog geen wegwuiven van de problemen.
In Rotterdam doet Aboutaleb zijn ding, zonder problemen weg te wuiven. Ook CDA en VVD en wat andere partijen erkennen de problemen wel. Net als CU en SGP, alleen zijn ze niet bereid om mensen niet langer als mensen te zien, iets waar de PVV naar lijkt toe te gaan (of al lang daar lijkt te zijn).
En nee ik kan niet begrijpen dat iemand een partij die met zo'n kort, onrealistisch en niet onderbouwd concept verkiezingsprogramma komt als de PVV, serieus neemt als politieke partij en al helemaal niet als alternatief om als Christen voor te stemmen (en nee ik vind niet dat een Christen perse een Christelijke partij moet stemmen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."