Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Wim Anker

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Ad Anker schreef:
helma schreef:Gelukkig was er in Bethlehem plaats voor Ruth uit Moab.
Beetje rare vergelijking: Uw volk is mijn volk, Uw God mijn God.
Wilders wil geen immigratie meer uit Islamitische landen. Ook geen gastvrijheid voor Christenen uit die landen (of mogelijk in mijn geval: geen toegang voor mijn Christelijke echtgenote uit Indonesie, als Indonesie onder Wilders' definitie onder Islamitische landen valt.)
Ten eerste denk ik toch dat je Wilders hierin express wilt misverstaan. Angst oproepen tegen Wilders. Dat mag maar realiatisch is het niet.

Daarnaast snap ik het probleem ook niet zo erg, de wereld is groot. Woon dan in Indonesie samen. Algemeen belang gaat voor het individu. De States kennen allang dergelijke - economische - restricties, zo bijzonder is het allemaal niet.

Wilders kaart gewoon een groot probleem aan met de immigratie.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Ad Anker schreef:
helma schreef:Gelukkig was er in Bethlehem plaats voor Ruth uit Moab.
Beetje rare vergelijking: Uw volk is mijn volk, Uw God mijn God.
Wilders wil geen immigratie meer uit Islamitische landen. Ook geen gastvrijheid voor Christenen uit die landen (of mogelijk in mijn geval: geen toegang voor mijn Christelijke echtgenote uit Indonesie, als Indonesie onder Wilders' definitie onder Islamitische landen valt.)
Ten eerste denk ik toch dat je Wilders hierin express wilt misverstaan. Angst oproepen tegen Wilders. Dat mag maar realiatisch is het niet.

Daarnaast snap ik het probleem ook niet zo erg, de wereld is groot. Woon dan in Indonesie samen. Algemeen belang gaat voor het individu. De States kennen allang dergelijke - economische - restricties, zo bijzonder is het allemaal niet.

Er staat gewoon in dat concept programma dat men voor een stop van alle migratie uit Islamitische landen staat. Ik kan dat niet anders interpreteren dan dat niemand, ook geen Christenen, uit die landen welkom is.

Ik begrijp dat er restricties zijn, maar waar Wilders voor staat, zijn geen restricties, maar gewoon een compleet onmogelijk maken. Ja ik kan in Indonesië gaan wonen (wij hebben zelfs de mogelijkheid om werk en een woonplaats te vinden in veel meer landen) maar als Indonesië eeen zelfde soort wet voor staat als Wilders voorstaat is dat niet meer mogelijk en bovendien ben ik Nederlander en ik verlang van mijn overheid dat deze mij de mogelijkheid geeft in Nederland het huwelijk hoog te achten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

Een ds uit Nederland komt ook niet meer zo makkelijk de USA binnen.
helma

Bericht door helma »

Nee, dat heb je als je zelf al je reisdocumenten weggegooid hebt. ( visum enzo)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Ad Anker schreef: Beetje rare vergelijking: Uw volk is mijn volk, Uw God mijn God.

Er staat gewoon in dat concept programma dat men voor een stop van alle migratie uit Islamitische landen staat. Ik kan dat niet anders interpreteren dan dat niemand, ook geen Christenen, uit die landen welkom is.

Ik begrijp dat er restricties zijn, maar waar Wilders voor staat, zijn geen restricties, maar gewoon een compleet onmogelijk maken. Ja ik kan in Indonesië gaan wonen (wij hebben zelfs de mogelijkheid om werk en een woonplaats te vinden in veel meer landen) maar als Indonesië eeen zelfde soort wet voor staat als Wilders voorstaat is dat niet meer mogelijk en bovendien ben ik Nederlander en ik verlang van mijn overheid dat deze mij de mogelijkheid geeft in Nederland het huwelijk hoog te achten.
Met alle respect maar in deze hele discussie zie ik niets anders dan een wegwuiven van de problematiek die ervaren wordt, de mensen die die problematiek ervaren worden als onkundig terzijde geschoven, elke suggestie ter verbetering wordt afgeschoten omdat het de persoonlijke vrijheid en mogelijkheden aantast en enkel de "ja maar" kaart wordt getrokken. De mensen met de meeste mogelijkheden, kansen en gaven eisen hun "rechten" en zijn niet bereid enige concessies te doen terwille van de problematiek die anderen ervaren.

Dat is het beeld wat telkens ontstaat en waar Wilders van profiteert. Maar het potlood is niet weg te wuiven, dus ik zou een ander vaatje om te tappen adviseren.

Daarnaast wordt ik van b.v. ZWP wat verdrietig als de aanhang van Trump moet worden weggezet als facisten omdat sommige idioten "heil Trump" roepen. Ik heb andere idioten (in aanwezigheid van nl parlementariers) "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas" horen scanderen in een demonstratie georganiseerd door de linkse kliek.
Laten we de discussie een beetje zindelijk houden en niet idioten gelijkstellen aan het gedachtengoed van de groep waarin de obsceniteiten worden geuit.

En tenslotte, verdragen zijn gesloten en kunnen dus ook worden ontsloten. Wilders geeft een richting aan, waar ik het mee eens ben. Dat de praktijk weerbarstig zal zijn geloof ik maar dat is een uitdaging. Linksom of rechtsom kan er best veel gerealiseerd worden, waar een wil is is een weg. Nu al jammeren dat verkiezingsprogramma's toch niet gerealiseerd kunnen worden is een open deur en geld voor iedere partij. Net zoals bij het Oekraïne referendum is het onmogelijk alle feiten te kennen, in een verkiezing wordt een richting, een denkwijze, een visie gekozen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Met alle respect maar in deze hele discussie zie ik niets anders dan een wegwuiven van de problematiek die ervaren wordt, de mensen die die problematiek ervaren als dom wegzetten, elke suggestie ter verbetering afschieten omdat het de persoonlijke vrijheid en mogelijkheden aantast en enkel de "ja maar" kaart trekt.
Dat is het beeld wat telkens ontstaat. Maar het potlood is niet weg te wuiven, dus ik zou een een ander vaatje om te tappen adviseren.

Daarnaast wordt ik van b.v. ZWP wat verdrietig als de aanhang van Trump moet worden weggezet als racisten omdat sommige idioten "heil Trump" roepen. Ik heb andere idioten (in aanwezigheid van nl parlementariers) "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas" horen scanderen in een demonstratie georganiseerd door de linkse kliek.
Laten we de discussie een beetje zindelijk houden.
Met alle respect had er niet bij gehoeven.

Nee ik wuif de problematiek niet weg. De suggesties tot verbetering zijn alleen of wel niet realistisch (maar Wilders mag leugenachtig zijn omdat hij nu eenmaal politicus is), ofwel simpelweg de menselijkheid uit het oog verliest (geen enkele vluchteling meer uit Islamitische landen) Je beschuldigt mij van het wegwuiven van problemen en elitair gedrag en denken, maar het gaat hier om veel meer.

Hetzelfde met Trump en Clinton. Trump roept dat hij tegen de elite is etc, ondertussen heeft al heel veel verkiezingsbeloftes genuanceerd, is hij bezig zijn team van superrijken samen te stellen en nog weinig concreet gemaakt hoe hij de problemen gaat oplossen. Clinton had nog ideeën over goedkoper onderwijs (zodat mensen van wie de baan overbodig is geworden zich kunnen bijscholen en hun kinderen ook een kans hebben) en de armsten wat meer inkomen krijgen. Dat veel mensen dat niet perse als goede oplossing zien, maakt het nog geen wegwuiven van de problemen.

In Rotterdam doet Aboutaleb zijn ding, zonder problemen weg te wuiven. Ook CDA en VVD en wat andere partijen erkennen de problemen wel. Net als CU en SGP, alleen zijn ze niet bereid om mensen niet langer als mensen te zien, iets waar de PVV naar lijkt toe te gaan (of al lang daar lijkt te zijn).

En nee ik kan niet begrijpen dat iemand een partij die met zo'n kort, onrealistisch en niet onderbouwd concept verkiezingsprogramma komt als de PVV, serieus neemt als politieke partij en al helemaal niet als alternatief om als Christen voor te stemmen (en nee ik vind niet dat een Christen perse een Christelijke partij moet stemmen).
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

Da's ook wat! Is Trump al twee weken geleden gekozen en nog steeds niet alle problemen opgelost. ::please

Superrijk en uiterst geschikt gaat soms samen.
parsifal

Bericht door parsifal »

refo schreef:Da's ook wat! Is Trump al twee weken geleden gekozen en nog steeds niet alle problemen opgelost. ::please

Misschien vecht ik tegen een stroman, maar het ging me er vooral om dat Trump niet erg bezig lijkt met het moeras droog te leggen. Trump zegt op te komen voor de arbeiders in de industriegebieden van Amerika, terwijl gesuggereerd wordt dat "de elite" niet om deze arbeiders geeft en niet met oplossingen komt. Nu komt Trump met namen naar voren die wel heel duidelijk bij "de elite" behoren (veel van hen trouwens niet met politieke ervaring), en de genoemde mensen hebben nooit heel veel om de arbeiders gegeven. Verder heeft Trump natuurlijk al heel lang de tijd gehad om concrete plannen te verwoorden. Ook daar zijn verkiezingscampagnes voor. Veel van de semi-concrete plannen die in de verkiezingsstrijd naar voren zijn gekomen zijn al genuanceerd (tot iets wat vaag wordt).

En nee ik zeg dus niet dat superrijk tegenover geschikt staat. Ik zeg dus wel dat het niet in lijn is met de afkeer van de elite.
Refiosi

Bericht door Refiosi »

parsifal schreef:
refo schreef:Da's ook wat! Is Trump al twee weken geleden gekozen en nog steeds niet alle problemen opgelost. ::please

Misschien vecht ik tegen een stroman, maar het ging me er vooral om dat Trump niet erg bezig lijkt met het moeras droog te leggen. Trump zegt op te komen voor de arbeiders in de industriegebieden van Amerika, terwijl gesuggereerd wordt dat "de elite" niet om deze arbeiders geeft en niet met oplossingen komt. Nu komt Trump met namen naar voren die wel heel duidelijk bij "de elite" behoren (veel van hen trouwens niet met politieke ervaring), en de genoemde mensen hebben nooit heel veel om de arbeiders gegeven. Verder heeft Trump natuurlijk al heel lang de tijd gehad om concrete plannen te verwoorden. Ook daar zijn verkiezingscampagnes voor. Veel van de semi-concrete plannen die in de verkiezingsstrijd naar voren zijn gekomen zijn al genuanceerd (tot iets wat vaag wordt).

En nee ik zeg dus niet dat superrijk tegenover geschikt staat. Ik zeg dus wel dat het niet in lijn is met de afkeer van de elite.
Je wilt het ook gewoon niet begrijpen. Elite betekent: de politiek van de afgelopen jaren. Beroepspolitici die nooit zijn opgekomen voor ons (de middenklasse). De mensen die altijd politiek correct zijn, maar het gevoel van de straat niet begrijpen.

Superrijken begrijpen dat gevoel kennelijk wel, want Trump valt in de smaak bij deze mensen.

Het gaat er niet om wie of wat je bent, het gaat er om dat je opkomt voor mensen, en hun geluid vertaalt naar de politiek.
parsifal

Bericht door parsifal »

Refiosi schreef: Je wilt het ook gewoon niet begrijpen. Elite betekent: de politiek van de afgelopen jaren. Beroepspolitici die nooit zijn opgekomen voor ons (de middenklasse). De mensen die altijd politiek correct zijn, maar het gevoel van de straat niet begrijpen.

Superrijken begrijpen dat gevoel kennelijk wel, want Trump valt in de smaak bij deze mensen.

Het gaat er niet om wie of wat je bent, het gaat er om dat je opkomt voor mensen, en hun geluid vertaalt naar de politiek.
We zullen het zien. Sommige van de superrijken, zoals Trump, hebben mogelijkheden genoeg gehad om op te komen voor de middenklasse, maar in plaats daarvan verplaatsten ze hun productie naar het buitenland.
Maar ik ben blij dat nu blijkt dat het om politieke elite gaat, een paar dagen terug behoorde ik zelf nog bij de elite op dit forum.
Refiosi

Bericht door Refiosi »

parsifal schreef:
Refiosi schreef: Je wilt het ook gewoon niet begrijpen. Elite betekent: de politiek van de afgelopen jaren. Beroepspolitici die nooit zijn opgekomen voor ons (de middenklasse). De mensen die altijd politiek correct zijn, maar het gevoel van de straat niet begrijpen.

We zullen het zien. Sommige van de superrijken, zoals Trump, hebben mogelijkheden genoeg gehad om op te komen voor de middenklasse, maar in plaats daarvan verplaatsten ze hun productie naar het buitenland.
Maar ik ben blij dat nu blijkt dat het om politieke elite gaat, een paar dagen terug behoorde ik zelf nog bij de elite op dit forum.
:bobo

Ik ben blijkbaar nog niet duidelijk genoeg? Ik schreef: "het gaat er niet om wie of wat je bent". Blijkbaar hoor jij er wel bij. Het lukt je gewoon niet om je te verplaatsen in de "Trump-stemmers" en de "Wilders-stemmers". Het gewone volk. De arbeiders.

En dan stel ik vast dat je veel verwantschap vertoont met de Pechtolds van deze wereld, de grachtengordel-mensen, zeg maar.
parsifal

Bericht door parsifal »

Refiosi schreef:
parsifal schreef:

:bobo

Ik ben blijkbaar nog niet duidelijk genoeg? Ik schreef: "het gaat er niet om wie of wat je bent". Blijkbaar hoor jij er wel bij. Het lukt je gewoon niet om je te verplaatsen in de "Trump-stemmers" en de "Wilders-stemmers". Het gewone volk. De arbeiders.

En dan stel ik vast dat je veel verwantschap vertoont met de Pechtolds van deze wereld, de grachtengordel-mensen, zeg maar.
Van Elite, naar Pechtold en grachtengordel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet erg van gecharmeerd bent. Komt Trump (of Wilders) daadwerkelijk op voor de mensen? Het zou helpen als ze ook aangeven hoe ze het gaan doen, zonder te liegen en overdrijven (Wilders hoeft niet eens te proppen om al zijn plannen op een A4tje te krijgen en Trump is niet erg consistent in wat zijn plannen zijn).

Ik begrijp dat mensen niet blij zijn met hun huidige situatie. Ik begrijp ook mensen die bushokjes gaan slopen omdat ze niet blij zijn met hun huidige situatie. Ik heb alleen niet het idee dat het de situatie ook maar iets verbetert. Ik begrijp ook niet hoe anti-elitair het is om met namen als Devos, Romney, Giuliani en Sessions te komen. (En ja ik ben blij dat Romney nog genoemd wordt, dat geeft wel aan dat Trump over persoonlijke vetes kan heenstappen, waar zijn twittergedrag nogal eens anders deed vermoeden).
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 25 nov 2016, 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Refiosi

Bericht door Refiosi »

parsifal schreef:Van Elite, naar Pechtold en grachtengordel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet erg van gecharmeerd bent. Komt Trump (of Wilders) daadwerkelijk op voor de mensen? Het zou helpen als ze ook aangeven hoe ze het gaan doen, zonder te liegen en overdrijven (Wilders hoeft niet eens te proppen om al zijn plannen op een A4tje te krijgen en Trump is niet erg consistent in wat zijn plannen zijn).

Ik begrijp dat mensen niet blij zijn met hun huidige situatie. Ik begrijp ook mensen die bushokjes gaan slopen omdat ze niet blij zijn met hun huidige situatie. Ik heb alleen niet het idee dat het de situatie ook maar iets verbetert. Ik begrijp ook niet hoe anti-elitair het is om met namen als Devos, Romney, Giuliani en Sessions te komen. (En ja ik ben blij dat Romney nog genoemd wordt, dat geeft wel aan dat Trump over persoonlijke vetes kan heenstappen, waar zijn twittergedrag nogal eens anders deed vermoeden).
Ik probeer je wat uit te leggen of te tonen (ik probeer je niet ergens "gecharmeerd van te maken"). Als je het niet wilt zien, moet je gewoon je ogen dicht blijven houden.

Ook weer zoiets: de elite wil onderbouwing, wil correct zijn, kift met elkaar over inconsistentie in houding en gedrag van elkaar. En daarmee houdt het circus zichzelf bezig.

Dat is men zat. Een fris geluid, een opschudder, die oog heeft voor de samenleving, dat zoekt men. Dat spreekt aan.

Dat gevoel van onbehagen als je op koopavond over het winkelcentrum loopt door de dreigende aanwezigheid van jongeren van bepaalde bevolkingsgroepen. Dat gevoel van onbehagen als je hangjongeren in je buurt hebt. Dat gevoel van onbehagen als je in de bus zit met alleen maar arabisch sprekende mensen. Dat gevoel van onbehagen als je als meisje voortdurend gesis naar je toekrijgt als je over winkelcentrum Zuidplein loopt. Dat gevoel van onbehagen als je 08.00 uur 's ochtends door een achterstandswijk loopt en alles ligt te slapen, alle auto's staan thuis. Dat gevoel van onbehagen over de (dreigende) kortingen op je pensioen. De AOW-leeftijd. Politici met wachtgeld. Enz. enz. enz.

Mensen zijn de lijstjes en de cijfers en de politiek correcte verhalen van "de elite" zat. En als er dan iemand is die de problemen benoemt... dan lacht men om de elite die zeurt om onderbouwing en wijst op inconsistenties.
gallio

Bericht door gallio »

Refiosi schreef: Ik probeer je wat uit te leggen of te tonen (ik probeer je niet ergens "gecharmeerd van te maken"). Als je het niet wilt zien, moet je gewoon je ogen dicht blijven houden.

Ook weer zoiets: de elite wil onderbouwing, wil correct zijn, kift met elkaar over inconsistentie in houding en gedrag van elkaar. En daarmee houdt het circus zichzelf bezig.

Dat is men zat. Een fris geluid, een opschudder, die oog heeft voor de samenleving, dat zoekt men. Dat spreekt aan.

Enz. enz. enz.

Mensen zijn de lijstjes en de cijfers en de politiek correcte verhalen van "de elite" zat. En als er dan iemand is die de problemen benoemt... dan lacht men om de elite die zeurt om onderbouwing en wijst op inconsistenties.
Ja, dus we nemen de proef op de som met personen als Wilders en Trump. En we verwachten dat die de situatie beter aan zullen pakken. Kijk eens naar de 4 jaar ambtsperiode van Rob Ford als mayor van de stad Toronto. Niets bereikt in vermindering van ambtenaren kliek, macht van corrupte politici, vakbonden etc. Wel zo'n beetje elke week in het nieuws vanwege problemen met alcohol, cocaine, taal gebruik over vrouwen waar iedereen behalve Donald Trump zich voor zou schamen.

Wat ik typerend vond van de verkiezingen in the United States is een vraag aan een willekeurige Trump supporter waarom hij op Trump zou stemmen. Uhhhh, hij gaat een muur bouwen op de grens van Mexico. Dat was alles wat de beste man kon bedenken. Nu krabbelt Trump al behoorlijk terug over de muur terwijl de laatste stemmen nog lang niet geteld zijn. Waarschijnlijk stemt diezelfde man over 4 jaar weer op Trump die dan ws. de elite de schuld geeft dat de muur niet gebouwd is, de werkgelegenheid in the Rust Belt niet is verbeterd, etc.
Gesloten