Krokodillentranen, als je de terminologie van ds. van Andel kunt waarderen, moet je niet zeuren over een posting waar ik het woord 'onzin' niet eens gebruik.Hendrik de 3de schreef:Ten eerste zou ik het waarderen als je gewoon 'normaal' zou reageren en mijn posting in zijn waarde zou laten. En het dus niet gelijk af te doen als 'onzin'.
Dit is wel deels onzin, want ook een kind van God sterft en is zijn/haar dood geen loon op de zonde, maar 'een doorgang ten eeuwigen levens'.Hendrik de 3de schreef:Ten tweede elk sterfgeval heeft te maken met diens levensstijl hier beneden. Want de bezoldiging der zonde is de dood.
hij zegt het misschien niet, maar schrijft het wel : "Het is geen toeval dat deze engel des doods geen natuurlijke dood stierf", zie 5e regel in zijn stukje TenslotteHendrik de 3de schreef:Ten derde Ds. van Andel zegt niet dat Els Borst als engel des doods is gestorven. Ds. van Andel schrijft dat zij een engel des doods was. Dat duidt op de wetgeving omtrent euthanasie. engel des doods betekent engel van de dood. Nu zo kan je het wel noemen ja.. Als je voor euthanasie bent of dat je het mogelijk gemaakt hebt vind ik je persoonlijk een ambassadeur van de dood. Ja harde taal, maar het is helaas de bitt're waarheid.
Opnieuw krokodillentranen voor iemand die de woorden van van Andel waardeert en zelfs behoefte heeft aan meer.Hendrik de 3de schreef:Ten vierde mag de HHK Ds. van Kooten dan ook wel op het matje roepen. Diens uitlatingen over zijn ambtsbroeder zijn, om met zijn eigen woorden te spreken, eveneens ontzagwekkend en afschrikwekkend. Uit de reactie die Ds. van Kooten geeft concludeer ik dat hij Ds. van Andel niet erg mag. Dat siert hem niet om dat zo duimdik kenbaar te maken.
Ik stem altijd al SGP en die heeft Els Borst wel degelijk tegengesproken.Hendrik de 3de schreef:Ten vijfde als we dan allemaal zo flinke christenen zijn hadden we dat zelf moeten doen. Als we het niet eens zijn met het gevoerde beleid van haar, wat hebben we er zelf tegen gedaan? Hebben wij zelf bij leven haar tegengesproken? Niks? Verwijt Ds. van Andel het dan ook niet.
Nergens dan bij deze predikant heb ik deze geluiden gehoord, en gelukkig maar.Hendrik de 3de schreef:Ten zesde is mijn wens niet bedenkelijk. Want over kerkmuren heen zal dit geluid ook gehoord worden. Dan hoeven we niet in de HHK te blijven.
Tjonge, hebben we hier toch een beetje te maken met militante refo's, een nieuw verschijnsel