Uitspraken over Els Borst

jakobmarin

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door jakobmarin »

Hendrik de 3de schreef:Ten eerste zou ik het waarderen als je gewoon 'normaal' zou reageren en mijn posting in zijn waarde zou laten. En het dus niet gelijk af te doen als 'onzin'.
Krokodillentranen, als je de terminologie van ds. van Andel kunt waarderen, moet je niet zeuren over een posting waar ik het woord 'onzin' niet eens gebruik.
Hendrik de 3de schreef:Ten tweede elk sterfgeval heeft te maken met diens levensstijl hier beneden. Want de bezoldiging der zonde is de dood.
Dit is wel deels onzin, want ook een kind van God sterft en is zijn/haar dood geen loon op de zonde, maar 'een doorgang ten eeuwigen levens'.
Hendrik de 3de schreef:Ten derde Ds. van Andel zegt niet dat Els Borst als engel des doods is gestorven. Ds. van Andel schrijft dat zij een engel des doods was. Dat duidt op de wetgeving omtrent euthanasie. engel des doods betekent engel van de dood. Nu zo kan je het wel noemen ja.. Als je voor euthanasie bent of dat je het mogelijk gemaakt hebt vind ik je persoonlijk een ambassadeur van de dood. Ja harde taal, maar het is helaas de bitt're waarheid.
hij zegt het misschien niet, maar schrijft het wel : "Het is geen toeval dat deze engel des doods geen natuurlijke dood stierf", zie 5e regel in zijn stukje Tenslotte
Hendrik de 3de schreef:Ten vierde mag de HHK Ds. van Kooten dan ook wel op het matje roepen. Diens uitlatingen over zijn ambtsbroeder zijn, om met zijn eigen woorden te spreken, eveneens ontzagwekkend en afschrikwekkend. Uit de reactie die Ds. van Kooten geeft concludeer ik dat hij Ds. van Andel niet erg mag. Dat siert hem niet om dat zo duimdik kenbaar te maken.
Opnieuw krokodillentranen voor iemand die de woorden van van Andel waardeert en zelfs behoefte heeft aan meer.
Hendrik de 3de schreef:Ten vijfde als we dan allemaal zo flinke christenen zijn hadden we dat zelf moeten doen. Als we het niet eens zijn met het gevoerde beleid van haar, wat hebben we er zelf tegen gedaan? Hebben wij zelf bij leven haar tegengesproken? Niks? Verwijt Ds. van Andel het dan ook niet.
Ik stem altijd al SGP en die heeft Els Borst wel degelijk tegengesproken.
Hendrik de 3de schreef:Ten zesde is mijn wens niet bedenkelijk. Want over kerkmuren heen zal dit geluid ook gehoord worden. Dan hoeven we niet in de HHK te blijven.
Nergens dan bij deze predikant heb ik deze geluiden gehoord, en gelukkig maar.

Tjonge, hebben we hier toch een beetje te maken met militante refo's, een nieuw verschijnsel :huhu
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
ejvl

Bericht door ejvl »

Raak niet, smaak niet, roer niet want ik ben heiliger als gij.
Als God oordeelt op onze daden zouden we allemaal ter plekke dood neergevallen zijn, wellicht nog eerder als mevr Borst.
Laatst gewijzigd door ejvl op 15 mar 2014, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

ejvl schreef:Raak niet, smaak niet, roer niet want ik ben heiliger als gij.
Als God nu oordeelt op onze daden zouden we allemaal ter plekke dood neervallen, wellicht nog eerder als mevr Borst.
Dit is wel wat ongelukkig geformuleerd, aangezien mevrouw Borst reeds overleden is.
ejvl

Bericht door ejvl »

I know, snel getypt, al aangepast.
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:I know, snel getypt, al aangepast.
Uhhh, je kunt de zin nog steeds tweeledig opvatten zo ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl

Bericht door ejvl »

Ik las zojuist dit in de bijbel.
Lucas 13:1-3 NBG51

Terzelfder tijd kwamen enigen tot Hem met het bericht over de Galileeërs, wier bloed Pilatus met hun offers vermengd had. En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.
Isala

Bericht door Isala »

Mara schreef:Schande, omdat dominee zo keihard in zijn oordeel is.
Maar wat we zelf voor gedachten hadden op dat moment, blijft gelukkig verborgen.
Ja, wat dachten we zelf? Waren we vol verdriet omdat haar genadetijd voorbij was, en ze nu voor haar Rechter moest verschijnen? Of dachten we wat anders....?

Naast dat ik het heel verdrietig vind, dat het oordeel van de dominee zo hard is, blijft de waarschuwing staan dat God niet met Zich laat spotten.
Ik blijf het moeilijk vinden, want ons past geen oordeel. Ik vind toch dat er een sprake vanuit gaat: haar manier van leven, en haar manier van sterven. Hoe je dat moet beoordelen weet ik niet.
Kun je zeggen: nee het is gewoon 'toeval'? Ze was op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats?
Ze heeft gewoon pech gehad, dat ze zo aan haar einde moest komen?
Ik krijg het voor mezelf niet helder. Op de een of andere manier blijft deze vraag in mijn hoofd rondzingen.
Hora est!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

ejvl schreef:Ik las zojuist dit in de bijbel.

Terzelfder tijd kwamen enigen tot Hem met het bericht over de Galileeërs, wier bloed Pilatus met hun offers vermengd had. En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.
Ik denk dat dit het enige juiste antwoord is op het schrijfsel van ds van Andel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

Isala schreef:
Maar wat we zelf voor gedachten hadden op dat moment, blijft gelukkig verborgen.
Ja, wat dachten we zelf? Waren we vol verdriet omdat haar genadetijd voorbij was, en ze nu voor haar Rechter moest verschijnen? Of dachten we wat anders....?

Naast dat ik het heel verdrietig vind, dat het oordeel van de dominee zo hard is, blijft de waarschuwing staan dat God niet met Zich laat spotten.
Ik blijf het moeilijk vinden, want ons past geen oordeel. Ik vind toch dat er een sprake vanuit gaat: haar manier van leven, en haar manier van sterven. Hoe je dat moet beoordelen weet ik niet.
Kun je zeggen: nee het is gewoon 'toeval'? Ze was op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats?
Ik krijg het voor mezelf niet helder. Op de een of andere manier blijft deze vraag in mijn hoofd rondzingen.
Ik was voornamelijk geschokt. En velen met mij, heb ik gemerkt.
En ik had gedachten: wat is er in haar laatste uren nog door haar heengegaan, of waren het slechts minuten?
En later komt er dan bij, wat vreselijk, zij die zo gestreden heeft voor een waardig, zelfgekozen levenseinde, komt zelf op een gruwelijke manier aan haar einde.
Maar zoals dominee het verwoordt, tenminste, zoals we dit nu tot ons krijgen, had wat mij betreft wat genuanceerder gekund.
Het is een ernstige roepstem, voor ons ALLEMAAL!
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

JolandaOudshoorn schreef:
ejvl schreef:Ik las zojuist dit in de bijbel.

Ik denk dat dit het enige juiste antwoord is op het schrijfsel van ds van Andel.
Dit noemde ik gisteren ook al!
DDD

Bericht door DDD »

Isala schreef:

Dit is mijns inziens niet anders dan heidens gedachtegoed.
Isala

Bericht door Isala »

DDD schreef:Dit is mijns inziens niet anders dan heidens gedachtegoed.
Het is een vraag die ik stel. Waarom is deze heidens?
Hora est!
Mara

Bericht door Mara »

Isala schreef:
Pech gehad en toeval, is niet echt de uitdrukking die een christen hoort te gebruiken eigenlijk.
Al zullen velen zich hieraan wel eens schuldig maken.
Soms zeg je het snel: dat is ook toevallig!
Wanneer is iemand op het verkeerde moment op de verkeerde plaats?
Als hij zondigt, denk ik.
DDD

Bericht door DDD »

Isala schreef:
Ik doelde juist niet op de pech en toeval, maar op de heidense vermenging van oordeel en straf in een situatie die iemand anders overkomt, en waarvan je hoopt dat die jezelf niet zal overkomen. Zoals ik gisteren al schreef, zoek eens op de toren van Siloam.
jakobmarin

Re: Uitspraken over Els Borst (uit: Gelezen, gedacht, gehoor

Bericht door jakobmarin »

Overigens kán er wel een relatie liggen tussen iemands leven en sterven:
Als je je ouders eert zul je een lang leven hebben (5e gebod) en andersom kan dit ook gelden.
Maar dit is niet automatisch zo en hoef je zeker niet uit te spreken over iemand.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gesloten