Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]
- Christiaan
Hendrikus nou zal je al weer verbaast zijn. Muziek in de engelse koortraditie vindt ik ook mooi!!Hendrikus schreef:Ik luister nu hiernaar.
Het is muziek van ruimschoots na 1780, 1800 en zelfs 1850, dus voor de mensen die daar een streep trekken is het jammer maar helaas. Ik vind dit mooi...
De modernere niet niet maar de Hymns uit de 19de eeuw wel, soms zelfs begin 20 ste eeuw.

Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Lijkt wel een beetje op Enya. Het begin dan.Hendrikus schreef:Ik luister nu hiernaar.
Het is muziek van ruimschoots na 1780, 1800 en zelfs 1850, dus voor de mensen die daar een streep trekken is het jammer maar helaas. Ik vind dit mooi...
Blijkbaar krijgt een ieder wat hem toekomt: ìk kan jouw R.O. niet beluisteren vanwege een ontbrekende plugin die ook niet gevonden wordt als ik ernaar laat zoeken. Maar ik houd toch niet zo van thee, dus waarschijnlijk is 't wel prima om het zo te latenPetrus schreef:Krijg 'm helaas niet open: "ongeldige menu ingang":
:
:
http://www.enya.com/main.phpHendrikus schreef:Het zal vast heel dom zijn, maar ik weet niet wie of wat Enya is, dus ik heb geen vergelijkwim schreef:Lijkt wel een beetje op Enya. Het begin dan.:
Toch wel heel andere muziek, maar toch moest ik er direct aan denken.
Tja, associaties laten zich niet sturen, maar ik zie de overeenkomst niet direct. Wat ik hier hoor, doet nogal New Age-achtig aan en is harmonisch erg simpel. Het voorbeeld waarnaar ik verwees heeft ook wel iets mystieks, maar is veel complexer qua materiaalgebruik, harmonie en -in andere delen- ritmiek.wim schreef:Toch wel heel andere muziek, maar toch moest ik er direct aan denken.
- Miscanthus
Rutter?Hendrikus schreef:Tja, associaties laten zich niet sturen, maar ik zie de overeenkomst niet direct. Wat ik hier hoor, doet nogal New Age-achtig aan en is harmonisch erg simpel. Het voorbeeld waarnaar ik verwees heeft ook wel iets mystieks, maar is veel complexer qua materiaalgebruik, harmonie en -in andere delen- ritmiek.wim schreef:Toch wel heel andere muziek, maar toch moest ik er direct aan denken.

- Christiaan
Zou je denken Hendrikus? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:Kijk, hoe later op de avond, hoe kundiger publiekMiscanthus schreef:Rutter?![]()
Natuurlijk!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)