Oranjegekte
Re: Oranjegekte
Ik heb nu wel het artikel gelezen, met de bijbehorende reacties .
Verschrikkelijk !
Heb 2 reacties opgegeven als zijnde zo beledigend en grof, dat ik vind dat de moderator die moet verwijderen.
Ik hoop niet dat ze het adres van ds Kempeneers op gaan zoeken en hem thuis gaan lastigvallen.
Ik zie in gedachten die W Frequin al bij de kerk staan zondag, gelukkig doet hij het niet meer.
Maar er zijn ook anderen, die deze onsmakelijke vorm van journalistiek bedrijven.
Als je tegen de mening van het volk ingaat, kun je dit verwachten.
Hoe bedoel je onderdrukking ? Smaad ?
Verschrikkelijk !
Heb 2 reacties opgegeven als zijnde zo beledigend en grof, dat ik vind dat de moderator die moet verwijderen.
Ik hoop niet dat ze het adres van ds Kempeneers op gaan zoeken en hem thuis gaan lastigvallen.
Ik zie in gedachten die W Frequin al bij de kerk staan zondag, gelukkig doet hij het niet meer.
Maar er zijn ook anderen, die deze onsmakelijke vorm van journalistiek bedrijven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik denk dat het al lang gebeurd is dat het adres is opgezocht .............Mara schreef:Ik heb nu wel het artikel gelezen, met de bijbehorende reacties .
Verschrikkelijk !
Een nobele actie, maar redelijk kansloos bij media als GS en de Telegraaf (die overigens onder dezelfde organisatie vallen).Mara schreef:Ik heb nu wel het artikel gelezen, met de bijbehorende reacties .
Verschrikkelijk !
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
www.refoweb.nl is weer open.
Verschrikkelijk als je de reacties las op geenstijl op de beantwoording van de vraag van Ds Kempeneers. Ik was het overigens hartelijk met hem eens.
Verschrikkelijk als je de reacties las op geenstijl op de beantwoording van de vraag van Ds Kempeneers. Ik was het overigens hartelijk met hem eens.
Josephus schreef:Een nobele actie, maar redelijk kansloos bij media als GS en de Telegraaf (die overigens onder dezelfde organisatie vallen).Mara schreef:Ik heb nu wel het artikel gelezen, met de bijbehorende reacties .
Verschrikkelijk !
Het is wel eens goed dat wij schrikken van de reacties van de "tolerante" Nederlanders. Ik hoop dat onze jeugd hier ook van schrikt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
en weer dicht , ik krijg deze melding "This account has been suspended.Wilhelm schreef:http://www.refoweb.nl is weer open.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources."
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Heb je de reacties op refoweb dan gelezen ?
Je verwacht daar toch wel instemming, of tenminste nuance.
Maar ik vond het behoorlijk heftig, zeker op het forum !
Er is steeds e.e.a. verwijderd door de moderator.
Mijn man opperde dat refoweb misschien zichzelf afgesloten heeft ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ja, ze hebben het afgesloten. En geven af en toe ruimte vrij dan kan je bepert inloggen.Mara schreef:Heb je de reacties op refoweb dan gelezen ?
Heftige reacties op kritiek ds. Kempeneers op WK voetbal http://bit.ly/bEhsUD #refdag
Dat predikaat tolerant en liberaal was slechts een verkooptruc van het ministerie van toerisme.De gemiddelde Nederlander is ongeinteresseerd, slecht gekleed, grof in taalgebruik en slecht gemanierd, hufterig, en allergies voor regels.huisman schreef:Josephus schreef:Een nobele actie, maar redelijk kansloos bij media als GS en de Telegraaf (die overigens onder dezelfde organisatie vallen).Mara schreef:Ik heb nu wel het artikel gelezen, met de bijbehorende reacties .
Verschrikkelijk !
Het is wel eens goed dat wij schrikken van de reacties van de "tolerante" Nederlanders. Ik hoop dat onze jeugd hier ook van schrikt.
(niet persoonlijk bedoeld natuurlijk)
Wel eens gekeken hoeveel mensen er door rood licht rijden/lopen?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Dankbaar dat wij nog zulke predikanten mogen hebben....zullen wij deze predikant en zijn gezin niet vergeten in onze gebeden?Wilhelm schreef:Heftige reacties op kritiek ds. Kempeneers op WK voetbal http://bit.ly/bEhsUD #refdag
Ik vind het ook vreselijk dat er nu zo gereageerd wordt. Er is gewoonweg haat tegen Christenen.
Aan de andere kant vind ik de uitleg van de tekst uit Johannes door de dominee ook weer discutabel. Wat is de wereld? 100.000 mensen op een plein om naar een potje voetbal te kijken? Een half miljoen mensen langs de kant van de weg om een net getrouwd koninklijk stel toe te zwaaien?
Ik vind het zelf wel grappig om voetbal te kijken met mensen hier. Sommige mensen kennen geen enkele speler, moet je tijdens de wedstrijd uitleggen wat buitenspel is, maar zijn ondanks dat tijdens de wedstrijd heel fanatiek in het aanmoedigen enz (en vervolgens kan het ze geen lor schelen als de favoriet verloren heeft). Dat is een mentaliteit waar ik van hou.
Aan de andere kant vind ik de uitleg van de tekst uit Johannes door de dominee ook weer discutabel. Wat is de wereld? 100.000 mensen op een plein om naar een potje voetbal te kijken? Een half miljoen mensen langs de kant van de weg om een net getrouwd koninklijk stel toe te zwaaien?
Ik vind het zelf wel grappig om voetbal te kijken met mensen hier. Sommige mensen kennen geen enkele speler, moet je tijdens de wedstrijd uitleggen wat buitenspel is, maar zijn ondanks dat tijdens de wedstrijd heel fanatiek in het aanmoedigen enz (en vervolgens kan het ze geen lor schelen als de favoriet verloren heeft). Dat is een mentaliteit waar ik van hou.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal schreef:Ik vind het ook vreselijk dat er nu zo gereageerd wordt. Er is gewoonweg haat tegen Christenen.
Kijk, zo mag ik het horen.
En o ja, ga op een andere planeet wonen dominee.........dwaas!!!
het is pas een paar dagen zonnig heefd die dominee nu al zonnesteek???
En zo vele reacties meer. Dat duidt wederom op niet mis te verstane vijandschap. Het gaat om het levende Kind. Daar is het al 6000 jaar om te doen geweest. Het bevestigt wederom dat het WK een duivels spel is.Deze man is een knettergekke christen fundamentalist! Deze sekte achtige praktijken zou bij wet verboden moeten worden.
Wat mij verder opvalt:
- De eerste stroom reacties is van een kwartier tot half uur na het plaatsen van het artikel. Wie van deze losse-opmerkingen-makende mensen heeft zich verdiept in de achtergrond, inhoudelijk? Ik vrees: geen enkele.
- Men heeft geen enkele kennis van de kerk waaruit ds. Kempeneers komt, getuige de vele reacties over het dure geldverslindende vaticaan, en misbruik in de Roomse kerk. En dat terwijl ds. Kempeneers daar geen deel van uit maakt, en daar zich ook tegenop zou stellen (schat ik in). Ik vind dat erg gevaarlijk.
- Ik zou verder niet raar opkijken als de christenen de schuld krijgen dat oranje verliest, mocht dat gebeuren. Het is lachwekkend als je er over nadenkt, maar het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat christenen ergens de schuld van krijgen en de zondebok zijn.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Wat mij weer opvalt, is dat sommige mensen maar slechts een heel klein deel van de wereld 'wereld' willen noemen als het in de slechte zin er over gaat (de zijde van de duivel), maar dat als men aan de andere zijde aankomt met de tekst "want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft" dan ineens een hele grote slechte wereld kennen, en vervolgens hen die zeggen dat Hij alleen voor de uitverkorenen (weinigen) gegeven is, toevoegen dat ze veel te krap kijken.parsifal schreef:Aan de andere kant vind ik de uitleg van de tekst uit Johannes door de dominee ook weer discutabel. Wat is de wereld? 100.000 mensen op een plein om naar een potje voetbal te kijken? Een half miljoen mensen langs de kant van de weg om een net getrouwd koninklijk stel toe te zwaaien?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck