Laatst gekochte boeken

Marieke

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Marieke »

freek schreef:
dennis schreef:'Zij hadden wat te zeggen, deel 2' van ing. Van de Graaf.
Ik heb het eerste deel jaren geleden gelezen. Nu kwam ik dit deel tegen op de Wegwijs. Voor 5 euro.
Dat zijn toch die boekjes waarin de heer Van der Graaf sier maakt met alle bekende dominees die hij in zijn leven ontmoet heeft?
Niet alleen dominees, andere mensen ook.
dennis

Bericht door dennis »

Marieke schreef:
freek schreef:
dennis schreef:'Zij hadden wat te zeggen, deel 2' van ing. Van de Graaf.
Ik heb het eerste deel jaren geleden gelezen. Nu kwam ik dit deel tegen op de Wegwijs. Voor 5 euro.
Dat zijn toch die boekjes waarin de heer Van der Graaf sier maakt met alle bekende dominees die hij in zijn leven ontmoet heeft?
Niet alleen dominees, andere mensen ook.
Het eerste boek vond ik destijds best boeiend, herinner ik me.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

W. Verboom - Het bevindelijke nest
ir. J van der Graaf - Ze hadden wat te zeggen, vijfentwintig miniaturen over reisgenoten
AW Tozer - The pursuit of God
AW Tozer - Gods pursuit of men
Henk Binnendijk - Dubbelportretten

Gekocht op 2e hands boekenverkoping.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

- Een uitgaven van 17 niet eerder vertaalde preken van Dr. H.F. Kohlbrugge,
en
- Lessen uit Leviticus van Ds. Andrew Bonar (1810 - 1892)

Zie ernaar uit deze te gaan lezen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Johann Gottfried Walther schreef:UITVERKIEZING. Een lofrede op Gods soevereiniteit.
Dr. Pieter Weeber.
Gezien de reacties in het topic, over de uitverkiezing, zou het voor sommigen goed zijn dit boekje eens te lezen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
huisman

Bericht door huisman »

Johann Gottfried Walther schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:UITVERKIEZING. Een lofrede op Gods soevereiniteit.
Dr. Pieter Weeber.
Gezien de reacties in het topic, over de uitverkiezing, zou het voor sommigen goed zijn dit boekje eens te lezen.

Of...

"De soevereiniteit van God", door ds. A. W. Pink
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
dennis

Bericht door dennis »

Voor de vakantie gekocht: 'Het tij keert', een historische roman.
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

Vanmiddag heb ik het boek binnengekregen: Een weg in de woestijn-VOGG Oldebroek.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

E-books:
Lenteregen
Getemde Tijger

Voor tijdens de vakantie :yahoo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Vioolspelen voor Dummies :)
Maandag mijn tweede les en dan neem ik de viool mee naar huis. Ik moet wel mijn inboedelverzekering aanpassen :sweat
Weet iemand overigens nog een goed adres om een strijkstok te kopen?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Het jaarboek 2013 van de GGiN.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

JolandaOudshoorn schreef:Vioolspelen voor Dummies :)
Maandag mijn tweede les en dan neem ik de viool mee naar huis. Ik moet wel mijn inboedelverzekering aanpassen :sweat
Ik kan op dit moment naam en verdere gegevens van mijn vioolbouwer niet herinneren. Kies er in ieder geval eentje waarbij het geen probleem is als je een strijkstok een paar weken uitprobeert of waarbij je meerdere strijkstokken mee naar huis kunt nemen. De strijkstok bepaalt voor een behoorlijk deel de klank van je instrument. Het gewicht en dergelijke maakt ook behoorlijk veel uit voor je speelplezier.
Tjonge, ik krijg echt weer zin om mijn jammerhout weer eens tevoorschijn te halen.
JolandaOudshoorn

Zita schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vioolspelen voor Dummies :)
Ik kan op dit moment naam en verdere gegevens van mijn vioolbouwer niet herinneren. Kies er in ieder geval eentje waarbij het geen probleem is als je een strijkstok een paar weken uitprobeert of waarbij je meerdere strijkstokken mee naar huis kunt nemen. De strijkstok bepaalt voor een behoorlijk deel de klank van je instrument. Het gewicht en dergelijke maakt ook behoorlijk veel uit voor je speelplezier.
Tjonge, ik krijg echt weer zin om mijn jammerhout weer eens tevoorschijn te halen.
Haha, gewoon doen. Maken we een afspraak en gaan we samen jammeren ;) Maar je moet wel even wachten, ik wil wel net iets meer kunnen dan de A-E snaar bespelen :)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Laatstgekochte boeken:
- Joe Speedboot, van Tommy Wieringa
- Parnassia, van Josha Zwaan
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
In de ogen van veel Fransen is hij nog altijd de grootste veldheer aller tijden en de man die van Frankrijk een modern land maakte. Daarbuiten wordt hij dikwijls gezien als een brute veroveraar en tiran, een totalitair heerser, een Hitler avant la lettre. Napoleon Bonaparte, de zoon van een Corsicaanse advocaat die het tot keizer van een immens rijk schopte, is nog altijd het onderwerp van vele mythes positieve en negatieve. In deze handzame en uiterst leesbare biografie ontdoet Alan Forrest Napoleon van alle mysterie. Hij laat zien onder welke omstandigheden Napoleon aan de macht kon komen, en dat zijn successen niet alleen gebaseerd waren op zijn militaire kwaliteiten maar ook op het feit dat hij zijn eigen briljante spindoctor was. Hij beschrijft hoe het Franse keizerrijk niet alleen het werk was van Napoleon, maar ook van duizenden officieren, bestuurders, juristen en leraren, die door hem geïnspireerd werden. Forrest toont ons een Napoleon die opgroeide met de idealen van de Verlichting en de Franse Revolutie. Door de ineenstorting van het ancien régime kreeg hij kansen die hij anders nooit gehad zou hebben, en hij maakte daar optimaal gebruik van. Daarbij creëerde hij een nieuwe staat en een nieuwe manier van politiek bedrijven, die tot op de dag van vandaag invloed hebben
Laatst gewijzigd door huisman op 11 mei 2013, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie