Soms wordt er een naam genoemd na het preeklezen, die mij niet eens bekend voorkomt. Dan ga ik thuis even opzoeken.
Mee eens. Is dit kerkeraadsbesluit gepubliceerd in een kerkbode of is het via een kanselboodschap medegedeeld? En wat zijn de redenen tot dit besluit geweest?Tiberius schreef:Dat ben ik met je eens.Wilhelm schreef:Nee, ze mogen niet meer gelezen worden. Vroeger wel. Maar het is nu een kerkenraadsbesluit.refo schreef:Niet gelezen mogen worden? Ze lezen ze niet.
@Tiberius zon scherp besluit kan niet. Dan moet je de prediking van zo'n predikant op een meerdere vergadering brengen als een dwaalleer. Maar verbieden om preken te lezen van je medebroeders... Het is nogal wat.
Wilhelm schreef:@Tiberius zon scherp besluit kan niet. Dan moet je de prediking van zo'n predikant op een meerdere vergadering brengen als een dwaalleer. Maar verbieden om preken te lezen van je medebroeders... Het is nogal wat
Ik wil niets afdoen aan bovenstaande constateringen. Wel de nuance aanbrengen dat een ieder die zijn lidmaatschap van een kerkverband beeindigd en zich bij een ander verband aansluit eigenlijk hetzelfde doet.Henriet schreef:Wat intens triest dat men zo met dienaren omgaat..
Ik heb de zin nog een paar keer overgelezen en kan niet anders dan concluderen dat ik dit op zijn minst een aparte redenering vind. Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt?WimA schreef:Ik wil niets afdoen aan bovenstaande constateringen. Wel de nuance aanbrengen dat een ieder die zijn lidmaatschap van een kerkverband beeindigd en zich bij een ander verband aansluit eigenlijk hetzelfde doet.
Uhh Desiree, het is:Desiree schreef:Wim A.
Verdraag elkanders lasten, blijft een strijd, maar is een opdracht.
Uiteraard. Als men stelt dat het niet lezen van een predikant in een gemeente gelijk is aan zeggen dat deze predikant een dwaalleer verkondigd (@Wilhelm), of men noemt een dergelijk gebeuren "intens triest dat men zo met dienaren omgaat" (@Henriet) dan is dat een scherp oordeel. Indien men echter d.m.v. het lid worden van een ander kerkgenootschap - dan die waarin men is opgegroeit en - wellicht - belijdenis heeft gedaan - dan geeft men wel een soortgelijk signaal af richting het verband wat verlaten wordt. Want men veranderd toch niet lichtvaardig van kerkverband. Dan ontrekt men zich om de leer (=dwaalleer) of omdat andere aspecten van het kerkelijk leven doorslaggevend zijn, en dan is het ook "intriest" om zo met dienstknechten om te gaan.henriët schreef:Ik heb de zin nog een paar keer overgelezen en kan niet anders dan concluderen dat ik dit op zijn minst een aparte redenering vind. Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt?WimA schreef:Ik wil niets afdoen aan bovenstaande constateringen. Wel de nuance aanbrengen dat een ieder die zijn lidmaatschap van een kerkverband beeindigd en zich bij een ander verband aansluit eigenlijk hetzelfde doet.
Fijn dat je het er mee eens bent.WimA schreef:[]Mee eens. Is dit kerkeraadsbesluit gepubliceerd in een kerkbode of is het via een kanselboodschap medegedeeld? En wat zijn de redenen tot dit besluit geweest?
.
Mara schreef:Uhh Desiree, het is:Desiree schreef:Wim A.
Verdraag elkanders lasten, blijft een strijd, maar is een opdracht.
Draagt elkanders lasten, en vervult alzo de wet van Christus. Want zo iemand meent iets te zijn, daar hij niets is, die bedriegt zichzelven in zijn gemoed.
Galaten 6
Op grond van deze informatie - helaas blijkbaar verkregen door een kerkenraadslid die zijn ambtseed niet zo serieus neemt - ben ik het ermee eens. Hoe jij verder aan die info komt doet er - voor mij - verder niet toe, dat ligt voor rekening van zender. Wat er wel toe doet is wat jij met deze info doet en waartoe. Ik ben iig niet zo'n voorstander van verbreiding van dit soort infromatie waarbij men meestal maar een aspect zeker weet, nl. dat de informatie onvoldoende is voor goede beeldvorming. Gebruik liever de daartoe aangewezen weg om e.e.a. te onderzoeken en te verbeteren.Wilhelm schreef:Fijn dat je het er mee eens bent.WimA schreef:[]Mee eens. Is dit kerkeraadsbesluit gepubliceerd in een kerkbode of is het via een kanselboodschap medegedeeld? En wat zijn de redenen tot dit besluit geweest?
.
Zover ik weet is het niet gepubliceerd in de kerkbode of meegedeeld vanaf de kansel. M.i. doet dat er ook niet toe.
Owww, de reden weet jij dus niet? Waarom zeg je dan eerder al dat men blijkbaar vindt dat ds. Harinck een "dwaalleer" verkondigd? En verder kan ik wel redenen bedenken. Mischien is het wel op verzoek van ds. Harinck zelf. Al gecheckt?Wilhelm schreef:De redenen, daar kunnen we alleen maar naar gissen. Maar ik zou ook geen goede reden kunnen bedenken. Jij wel?
Link?MarthaMartha schreef:lopen voor goud of voor genade
- de renner
- de training
- de wedstrijd
- de kroning
Geweldig mooie preek!
Die wil ik ook wel horen.MarthaMartha schreef:lopen voor goud of voor genade
- de renner
- de training
- de wedstrijd
- de kroning
Geweldig mooie preek!
Past misschien ook in de topic over de Olympische Spelen.Lourens schreef:Die wil ik ook wel horen.MarthaMartha schreef:lopen voor goud of voor genade
- de renner
- de training
- de wedstrijd
- de kroning
Geweldig mooie preek!