In 2015 plaatste ik al voor de eerste maal dit recept, daarna iedere zomer - op verzoek - wederom.merel schreef:
@ mara
Heb jij een recept voor de citroen lasagne. Inderdaad wel een aanrader met dit warme weer
Kennelijk heb je het desondanks nog niet gemaakt?

250 gram verse lasagnebladen (AH, koelvers)
1 bosje basilicum
1 citroen, schoongeboend
250 gram mascarpone
125 ml slagroom
300 gram broccoli
200 gram sugarsnaps
250 gram tuinerwten, diepvries
peper, zout en (olijf)olie
Broccoliroosjes, sugarsnaps en tuinerwten plm. 5 minuten laten koken
Rasp intussen de schil van de citroen en pers hem uit, verwarm de rasp en sap in een pannetje,
tot tegen de kook. Voeg de mascarpone en slagroom toe, op laag vuur dus!, roeren, voeg peter en zout naar smaak toe.
Zet het op een warmhoudplaatje op laag vuur en voeg later evt nog een paar druppels kookwater van de pasta toe.
Kook intussen de lasagnebladen ong. 3 minuten in ruim water met een scheutje olie.
Leg op elk bord een lasagneblad, schep er een lepel saus op en bedek het met portie groenten,
leg er nog een lasagneblad op, schep er wat saus op en naast en wat gescheurde basilicum erop.
Hoeveelheden aanpassen uiteraard. Dit is voor 4 personen.
Op AH staan heel veel recepten. Ook maaltijdsalades.merel schreef:Peulvruchten eten wij ook regelmatig, maar zouden wij eigenlijk wekelijks moeten eten. Ik vind het wel eens lastig om daar recepten mee te bedenken.
En de keuze is zo groot tegenwoordig.
Ik vind kapucijners met uitgebakken spek, uitjes en mosterd heerlijk. Maar ik ben de enige hier.
Hetzelfde met bruine bonen.
Dan moet het chili con carne worden voor man en nakroost.
Terwijl ze als baby dol waren op bruine bonen met appelmoes dat ik dan voor hen blenderde.