Het grote WEERTOPIC

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Bert Mulder »

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef:
Hendrikus schreef: Een bruidspaar.
Uit onze gemeente.
En die wilden niet a capella zingen.
Snappie?
Waarom niet?

a capella kan heel mooi zijn....

of ben je soms niet zo goed als precentor?
o jawel, maar je weet, bruidsparen willen van hun trouwdienst toch altijd iets speciaals maken. En als je nou elke zondag al a capella zingt met een voortreffelijke precentor, dan wil je tijdens je trouwdienst toch wel eens iets anders. Een stukje instrumentale muziek bijvoorbeeld. Helder?

[Is het bij jullie ook zo warm?]
Nee, is hier vandaag wel wat winderig...

Is overwegend een koude zomer geweest, hoewel het ook een erg droge zomer (en voorjaar) geweest is...

Ze zeggen dat het de rest van de week heet wordt, hetwelk ik niet zo zeer hoop, want mijn airco is kapot op kantoor....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:Ze zeggen dat het de rest van de week heet wordt, hetwelk ik niet zo zeer hoop, want mijn airco is kapot op kantoor....
Morgen de warmste dag van het jaar, zegt men, met temperaturen van 34 graden C.

Geen airco? Dan maar arko...
~~Soli Deo Gloria~~
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef:Ze zeggen dat het de rest van de week heet wordt, hetwelk ik niet zo zeer hoop, want mijn airco is kapot op kantoor....

tja, as het nie te winderig is, zet ik het raam open...

(anders waaien de papieren weg, en dat is zo lastig)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
albion

Bericht door albion »

hmprff schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Ja hallo zeg, waar staat er dat God goedkeurde dat hij twee vrouwen nam?? :quoi
Nogmaals 2 Kronieken 24.
Vers 2 zegt: En Joas deed dat recht was in de ogen des HEEREN, al de dagen van den priester Jojada.
Dit betekent dus dat Joas in al de dagen dat Jojada nog leefde deed wat recht was in Gods ogen!!

3 En Jojada nam voor hem twee vrouwen; en hij gewon zonen en dochteren.

En die Jojada, de hogepriester, nam voor hem twee vrouwen. Dit betekent dat Jojada nog leefde én Joas dus deed wat recht was in de ogen van God!
Het was maar tijdelijk dat Joas deed wat recht was in de ogen des HEEREN, alleen zolang Jojada leefde. Daarna vermoorde hij zijn zoon Zacharia, en aanbad
hij de afgoden.

PS: Wat ik niet snap, dat dit in het grote WEERTOPIC staat. Wij zijn dus :offtopic
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
caprice

Bericht door caprice »

Hendrikus schreef:

Wie zegt dat? Het jaar is nog niet om...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:

Dat arko was gisteren wel op je van toepassing!
hmprff

Bericht door hmprff »

albion schreef:
hmprff schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Ja hallo zeg, waar staat er dat God goedkeurde dat hij twee vrouwen nam?? :quoi
Nogmaals 2 Kronieken 24.
Vers 2 zegt: En Joas deed dat recht was in de ogen des HEEREN, al de dagen van den priester Jojada.
Dit betekent dus dat Joas in al de dagen dat Jojada nog leefde deed wat recht was in Gods ogen!!

3 En Jojada nam voor hem twee vrouwen; en hij gewon zonen en dochteren.

En die Jojada, de hogepriester, nam voor hem twee vrouwen. Dit betekent dat Jojada nog leefde én Joas dus deed wat recht was in de ogen van God!
Het was maar tijdelijk dat Joas deed wat recht was in de ogen des HEEREN, alleen zolang Jojada leefde. Daarna vermoorde hij zijn zoon Zacharia, en aanbad
hij de afgoden.

PS: Wat ik niet snap, dat dit in het grote WEERTOPIC staat. Wij zijn dus :offtopic
Ik ben het met je eens dat Joas alleen deed wat recht was in de ogen des HEEREN, toen Jojada leefde. Dat heb ik ook nooit betwijfeld, het staat zelfs in de tekst die ik citeerde. Maar Jojada gaf Joas twee vrouwen, op dat moment leefde Jojada nog, dus deed Joas recht in de ogen des HEEREN.

tsja...wat offtopic betreft, daar ben ik grotendeels schuldig aan ;), maar het kwam door een reactie van jvdg op hendrikus.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:

Gijs, niet zo cryptisch. Dit snapt niemand, behalve ik dan :haha
~~Soli Deo Gloria~~
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:

je begon zelf over arko, en ik moet zeggen ik begreep dat toen al niet. Is dat een ijsman of zoiets?? :)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef: Morgen de warmste dag van het jaar, zegt men, met temperaturen van 34 graden C.

je begon zelf over arko, en ik moet zeggen ik begreep dat toen al niet. Is dat een ijsman of zoiets?? :)
Alle Ramen Kunnen Open :haha
~~Soli Deo Gloria~~
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
albion schreef:
Hendrikus schreef:
:humhihi :humhihi
Maar dan laat je de warmte naar binnen en die moet je buiten sluiten. 's Morgens vroeg even de ramen tegen elkaar openzetten, en het liefst ook nog de buitendeur, dan koelt het in huis wat af. Daarna alles naar beneden (screens, of rolluiken of schermen net wat je hebt aangebracht) en dan blijft het lekker koel in huis...
Als het te erg is, steek ik even mijn hoofd in de koelkast of diepvries, krijg ik even koude lucht... :slurp
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:
Hendrikus schreef:
albion schreef:
Hendrikus schreef:
:humhihi :humhihi
Maar dan laat je de warmte naar binnen en die moet je buiten sluiten. 's Morgens vroeg even de ramen tegen elkaar openzetten, en het liefst ook nog de buitendeur, dan koelt het in huis wat af. Daarna alles naar beneden (screens, of rolluiken of schermen net wat je hebt aangebracht) en dan blijft het lekker koel in huis...
Als het te erg is, steek ik even mijn hoofd in de koelkast of diepvries, krijg ik even koude lucht... :slurp
Klopt helemaal. Maar toen Gijs mij spotte in ARKO-situatie, zat ik in de auto. En daar is een briesje wel lekker.
~~Soli Deo Gloria~~
Marnix

Bericht door Marnix »

Nou, nog ff en het is voorbij. Flinke buien... die plotseling ontstaan... en in 1,5 uur kan het dan zo'n 15 graden afkoelen, van 35 graden naar 20.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Nou, nog ff en het is voorbij. Flinke buien... die plotseling ontstaan... en in 1,5 uur kan het dan zo'n 15 graden afkoelen, van 35 graden naar 20.
Vanmorgen hadden we een piepklein buitje, en dat scheelde toch meteen 6 graden, van 28,5 naar 22,5.
~~Soli Deo Gloria~~
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marnix schreef:Nou, nog ff en het is voorbij. Flinke buien... die plotseling ontstaan... en in 1,5 uur kan het dan zo'n 15 graden afkoelen, van 35 graden naar 20.
Ik smacht er naar!
Maar er is hier nog niets te zien.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten