Meestal is 8=A, dus heeft hij ERKO.huisman schreef:Nee 4=A dus Vorst heeft HARKOTiberius schreef:2=A?
Het grote weertopic
Re: Het grote weertopic [2]
Sommigen hier hebben wel heel veel last van de warmte, zie ik.
Ik kan er ook slecht tegen, al gaat het langzaam beter. Ik heb op kantoor en thuis wel airco. Tweedehands zijn die niet duur. Ik kan het iedereen aanbevelen. Ook in Nederland zijn er zo 15 dagen in het jaar waarin je daar veel plezier van kunt hebben. Het is wat lawaai maar de lucht voelt mijns inziens veel prettiger aan. En je hoeft hem natuurlijk niet zo koud te zetten, dat je er buiten last van hebt. Maar droge lucht werkt mijns inziens wel prettiger.
En verder een licht vochtig t-shirt als je op de fiets gaat. Dat koelt ook lekker af.
En verder een licht vochtig t-shirt als je op de fiets gaat. Dat koelt ook lekker af.
Ik kan er prima tegen. Deze dagen is het wel warm maar door de relatief lage luchtvochtigheid is het goed uit te houden. Door al die airco omgevingen kunnen wij juist slechter tegen de natuurlijke warmte.DDD schreef:Ik kan er ook slecht tegen, al gaat het langzaam beter. Ik heb op kantoor en thuis wel airco. Tweedehands zijn die niet duur. Ik kan het iedereen aanbevelen. Ook in Nederland zijn er zo 15 dagen in het jaar waarin je daar veel plezier van kunt hebben. Het is wat lawaai maar de lucht voelt mijns inziens veel prettiger aan. En je hoeft hem natuurlijk niet zo koud te zetten, dat je er buiten last van hebt. Maar droge lucht werkt mijns inziens wel prettiger.
Het menselijk lichaam kan prima functioneren tussen -20 C en + 40 C maar door onze westerse verwendheid kunnen wij alleen nog functioneren op kamertemperatuur .

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het werd bij mij vanzelf licht vochtig op de fiets.DDD schreef:En verder een licht vochtig t-shirt als je op de fiets gaat. Dat koelt ook lekker af.
Re: RE: Re: Het grote weertopic [2]
Het is idd. vreselijk slecht weer voor mijeilander schreef:Sommigen hier hebben wel heel veel last van de warmte, zie ik.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik ben nu in de regio Utrechtse Heuvelrug, maar daar is de luchtvochtigheid zeker niet laag, maar juist vrij hoog. Vanmorgen 85 procent en op dit moment toch nog 70 procent. Daarmee is de gevoelstemperatuur op dit moment 8 graden hoger dan de daadwerkelijke temperatuur. Dus ik denk dat dat per regio verschilt.huisman schreef:Ik kan er prima tegen. Deze dagen is het wel warm maar door de relatief lage luchtvochtigheid is het goed uit te houden. Door al die airco omgevingen kunnen wij juist slechter tegen de natuurlijke warmte.DDD schreef:Ik kan er ook slecht tegen, al gaat het langzaam beter. Ik heb op kantoor en thuis wel airco. Tweedehands zijn die niet duur. Ik kan het iedereen aanbevelen. Ook in Nederland zijn er zo 15 dagen in het jaar waarin je daar veel plezier van kunt hebben. Het is wat lawaai maar de lucht voelt mijns inziens veel prettiger aan. En je hoeft hem natuurlijk niet zo koud te zetten, dat je er buiten last van hebt. Maar droge lucht werkt mijns inziens wel prettiger.
Het menselijk lichaam kan prima functioneren tussen -20 C en + 40 C maar door onze westerse verwendheid kunnen wij alleen nog functioneren op kamertemperatuur .
Ik vind het nu pas lekker buiten.
Ik ben ook in de regio Utrechtse Heuvelrug en vond en vind het heerlijk.DDD schreef:Ik ben nu in de regio Utrechtse Heuvelrug, maar daar is de luchtvochtigheid zeker niet laag, maar juist vrij hoog. Vanmorgen 85 procent en op dit moment toch nog 70 procent. Daarmee is de gevoelstemperatuur op dit moment 8 graden hoger dan de daadwerkelijke temperatuur. Dus ik denk dat dat per regio verschilt.huisman schreef:Ik kan er prima tegen. Deze dagen is het wel warm maar door de relatief lage luchtvochtigheid is het goed uit te houden. Door al die airco omgevingen kunnen wij juist slechter tegen de natuurlijke warmte.DDD schreef:Ik kan er ook slecht tegen, al gaat het langzaam beter. Ik heb op kantoor en thuis wel airco. Tweedehands zijn die niet duur. Ik kan het iedereen aanbevelen. Ook in Nederland zijn er zo 15 dagen in het jaar waarin je daar veel plezier van kunt hebben. Het is wat lawaai maar de lucht voelt mijns inziens veel prettiger aan. En je hoeft hem natuurlijk niet zo koud te zetten, dat je er buiten last van hebt. Maar droge lucht werkt mijns inziens wel prettiger.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Dodo
Als het zo warm is, ben ik er bijna ziek van. De zomer is voor mij altijd een lastige periode. Dit jaar valt het uiteindelijk wel mee omdat het meestal vrij koel is geweest.Orchidee schreef:Het is idd. vreselijk slecht weer voor mijeilander schreef:Sommigen hier hebben wel heel veel last van de warmte, zie ik.
Dat kan natuurlijk. Maar of de luchtvochtigheid nu hoog of laag is, is een kwestie van meten;-)huisman schreef:Ik ben ook in de regio Utrechtse Heuvelrug en vond en vind het heerlijk.DDD schreef:Ik ben nu in de regio Utrechtse Heuvelrug, maar daar is de luchtvochtigheid zeker niet laag, maar juist vrij hoog. Vanmorgen 85 procent en op dit moment toch nog 70 procent. Daarmee is de gevoelstemperatuur op dit moment 8 graden hoger dan de daadwerkelijke temperatuur. Dus ik denk dat dat per regio verschilt.huisman schreef:Ik kan er prima tegen. Deze dagen is het wel warm maar door de relatief lage luchtvochtigheid is het goed uit te houden. Door al die airco omgevingen kunnen wij juist slechter tegen de natuurlijke warmte.DDD schreef:Ik kan er ook slecht tegen, al gaat het langzaam beter. Ik heb op kantoor en thuis wel airco. Tweedehands zijn die niet duur. Ik kan het iedereen aanbevelen. Ook in Nederland zijn er zo 15 dagen in het jaar waarin je daar veel plezier van kunt hebben. Het is wat lawaai maar de lucht voelt mijns inziens veel prettiger aan. En je hoeft hem natuurlijk niet zo koud te zetten, dat je er buiten last van hebt. Maar droge lucht werkt mijns inziens wel prettiger.
De een is er gevoeliger voor dan de ander, laten we het daar maar op houden. De een is cool, de ander heetgebakerd. Net als in een discussie 

Precies, meten is weten. Jij zei dat de luchtvochtigheid op dat moment 70% was. Gemiddeld is dat in de zomer 77% dus was de luchtvochtigheid gisteren relatief laag en dat is wat ik zei.DDD schreef:
Dat kan natuurlijk. Maar of de luchtvochtigheid nu hoog of laag is, is een kwestie van meten;-)
Een leuk feitje: De laagste luchtvochtigheid ooit in Nederland gemeten was op 9 maart 1964 namelijk 8%
Dat @DDD óók zei dat de luchtvochtigheid 's morgens 85% was, laat je gemakshalve dan maar weg. En bovendien was die 70% die DDD had gemeten, gisteren na 21.00.huisman schreef:Precies, meten is weten. Jij zei dat de luchtvochtigheid op dat moment 70% was. Gemiddeld is dat in de zomer 77% dus was de luchtvochtigheid gisteren relatief laag en dat is wat ik zei.DDD schreef:
Dat kan natuurlijk. Maar of de luchtvochtigheid nu hoog of laag is, is een kwestie van meten;-)
Meten is weten, inderdaad. Maar dan moet de interpretatie van die meetgegevens ook wel zorgvuldig gebeuren.
'De gemiddelde luchtvochtigheid is 77% en dan is 70% relatief laag'. Hier heb je een leuk plaatje:

Dan zie je dat 77% bij een gemiddelde zomer van 21/22 graden no discomfort geeft en 50% bij 32/33 graden great discomfort geeft.
Die 50% is de laagste van deze week.
De relatieve luchtvochtigheid is zelf ook weer relatief en je kan niet een gemiddelde zomer vergelijken met gisteren.

Dan zie je dat 77% bij een gemiddelde zomer van 21/22 graden no discomfort geeft en 50% bij 32/33 graden great discomfort geeft.
Die 50% is de laagste van deze week.
De relatieve luchtvochtigheid is zelf ook weer relatief en je kan niet een gemiddelde zomer vergelijken met gisteren.
Spitten en niet moe worden.
Veel dank. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen toen ik het vanmorgen om half tien buiten echt wel wat benauwd vond.