Bezorgd schreef:Zeeuw schreef:Bezorgd schreef:
En zalm op maandag.. alsof dit dure voedsel de gewoonste zaak van de wereld is.
Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...
Verder alles goed? Wij aten vandaag met 2 volwassen en 2 kinderen gerookte zalm. 5 euro. Verder spaghetti van een courgette gemaakt en met wat yoghurt en kruiden een sausje. Denk in totaal 8 euro voor 4 personen. Denk eens na voordat je iets schrijft. Net of de dag van de week ook nog uitmaakt zeg.
Dit is ook al een pittige reactie zeg.
Je doet net of dit niets is. € 8,- voor een maaltijd is best pitig. Er zijn gezinnen die van € 100,- in een week rond moeten komen. In Steen Rijk - Straat arm, zie je zelfs gezinnen die voor minder rond moeten komen. Die kunnen echt niet dagelijks € 2,- pp aan een warme maaltijd besteden.
Meen je dat nou? Ik zat me af te vragen hoe hij voor dat bedrag voor vier personen zalm kon serveren, plus groenten en de rest. Dat is zuinig inkopen.
Verder denk ik niet dat je je aldoor moet spiegelen aan wat arme mensen kunnen uitgeven. Overdaad hoeft ook niet, maar je mag goed eten en drinken als je daar de middelen voor hebt. Het pijnpunt eerder in dit topic was voor mij het weggooien van goed voedsel.
Ik heb lopen denken wat ik zelf weggooi aan voedsel, en ik heb toch wel boter op het hoofd. Wij hebben wel eens kaas die te lang ligt en dan op het schuurdak gegooid wordt. Ook wel eens een kliekje dat te lang in de koelkast heeft gestaan en dan weg gaat.
Maar verder doe ik mijn best. Kapjes laat ik drogen voor paneermeel. Als ik een paar aardappels over heb, eten we de dag erna iets met die aardappels. Het gebeurt regelmatig dat ik aan tafel zeg: we eten vandaag deze soep of curry omdat ik gisteren twee gekookte aardappels over had.