-DIA- schreef:Nathanaël schreef:Volgens mij kun je alleen zeggen dat dr. Lloyd-Jones ´soft´ en niet ´ontdekkend´ is als je nog nooit iets van hem hebt gehoord/gelezen.
In bepaald opzicht wel. Vergelijk het maar eens met bv Van der Groe of Justus Vermeer, om er slechts twee te noemen.
Ik lees met regelmaat preken van van der Groe. Bij geval nu bezig met zijn preken over de blinde Bartimeüs.
Toch lees ik ook graag Lloyd Jones.
Je opmerking over de Banier is trouwens onjuist. Er komen deze jaren juist boeken uit van puriteinse schrijvers die nog nooit of heel lang geleden in het Nederlandse zijn verschenen. Zeer ontdekkende stof. Verder brengen ze veel werken van Rutherford uit.
Ook heeft de Banier de afgelopen paar jaar boeken uitgegeven van Nadere reformatoren zoals preken van van der Groe over de aanhef van de Tien Geboden. Maar ook 3 boeken van Teelinck.
Dit is diepere stof dan de prekenboekjes van huidige predikanten waar uitgever Koster in grossiert.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.