Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

-DIA-

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:Een mooi kerstpakketje van de kerk!
Zoals elk jaar zat ook een boek bij.
Deze keer: 'EN ALDAAR ZAL GEEN NACHT ZIJN'
Meditaties voor ouderen.
Door ds. M. Karens
Dat is vast een heel mooi boek, @DIA!
Ik heb het nog niet gelezen, maar we zullen aannemen aan dat het een mooi boek zal zijn.
:)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef:Inhoudsvol boekje bij het RD gisteren. Dr Martyn Lloyd Jones. Vrees niet, geloof alleen... in vogelvlucht door de profetie van Habakuk met veel leerzame lessen.
Zeker. Erg mooi!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
huisman schreef:Inhoudsvol boekje bij het RD gisteren. Dr Martyn Lloyd Jones. Vrees niet, geloof alleen... in vogelvlucht door de profetie van Habakuk met veel leerzame lessen.
Zeker. Erg mooi!
't wel mooi, maar ik merk dat dergelijke boekjes nogal eenzijdig zijn. Ik zeg niet meteen verkeerd, begrijp me goed. Maar ik merk wel dat men naar dit soort lectuur grijpt, boven een scherp ontdekkende stof. Toch meen ik dat dit (om afdwalingen en eenzijdigheid te voorkomen) noodzaak is.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:
Zeker. Erg mooi!
't wel mooi, maar ik merk dat dergelijke boekjes nogal eenzijdig zijn. Ik zeg niet meteen verkeerd, begrijp me goed. Maar ik merk wel dat men naar dit soort lectuur grijpt, boven een scherp ontdekkende stof. Toch meen ik dat dit (om afdwalingen en eenzijdigheid te voorkomen) noodzaak is.
Oké, ik vond het juist wel evenwichtig. Habakuk beschrijft over 'verrotting in zijn beenderen' en het nochtans van het geloof. Welke scherpe ontdekking miste je?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:
Zeker. Erg mooi!
Oké, ik vond het juist wel evenwichtig. Habakuk beschrijft over 'verrotting in zijn beenderen' en het nochtans van het geloof. Welke scherpe ontdekking miste je?
Ik keur het ook niet af, maar wat steviger kost zou denk ik zeer gewenst zijn. Let maar eens op hoe er niet zelden op mijn bijdragen wordt gereageerd. Het lijkt wel dat een boekje wel netjes reformatorisch mag zijn maar wel een een beetje zachtjes aan. En dat is iets wat ik in het algemeen opmerk. Let eens op wat bv De Banier uitgeeft. Dat is toch wel wat 'softer' dan we vroeger gewend waren. En als er wat uitkomt zijn het vaak herdrukken van onder ons zeer bekende werken.
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

Volgens mij kun je alleen zeggen dat dr. Lloyd-Jones ´soft´ en niet ´ontdekkend´ is als je nog nooit iets van hem hebt gehoord/gelezen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Nathanaël schreef:Volgens mij kun je alleen zeggen dat dr. Lloyd-Jones ´soft´ en niet ´ontdekkend´ is als je nog nooit iets van hem hebt gehoord/gelezen.
In bepaald opzicht wel. Vergelijk het maar eens met bv Van der Groe of Justus Vermeer, om er slechts twee te noemen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:
-DIA- schreef:
Ad Anker schreef: Oké, ik vond het juist wel evenwichtig. Habakuk beschrijft over 'verrotting in zijn beenderen' en het nochtans van het geloof. Welke scherpe ontdekking miste je?
Ik keur het ook niet af, maar wat steviger kost zou denk ik zeer gewenst zijn. Let maar eens op hoe er niet zelden op mijn bijdragen wordt gereageerd. Het lijkt wel dat een boekje wel netjes reformatorisch mag zijn maar wel een een beetje zachtjes aan. En dat is iets wat ik in het algemeen opmerk. Let eens op wat bv De Banier uitgeeft. Dat is toch wel wat 'softer' dan we vroeger gewend waren. En als er wat uitkomt zijn het vaak herdrukken van onder ons zeer bekende werken.
Ik vroeg eigenlijk: welke scherpe ontdekking miste je... Daar ben ik wel benieuwd naar.
huisman

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:
Nathanaël schreef:Volgens mij kun je alleen zeggen dat dr. Lloyd-Jones ´soft´ en niet ´ontdekkend´ is als je nog nooit iets van hem hebt gehoord/gelezen.
In bepaald opzicht wel. Vergelijk het maar eens met bv Van der Groe of Justus Vermeer, om er slechts twee te noemen.
Ik lees met regelmaat preken van van der Groe. Bij geval nu bezig met zijn preken over de blinde Bartimeüs.
Toch lees ik ook graag Lloyd Jones.
Je opmerking over de Banier is trouwens onjuist. Er komen deze jaren juist boeken uit van puriteinse schrijvers die nog nooit of heel lang geleden in het Nederlandse zijn verschenen. Zeer ontdekkende stof. Verder brengen ze veel werken van Rutherford uit.
Ook heeft de Banier de afgelopen paar jaar boeken uitgegeven van Nadere reformatoren zoals preken van van der Groe over de aanhef van de Tien Geboden. Maar ook 3 boeken van Teelinck.

Dit is diepere stof dan de prekenboekjes van huidige predikanten waar uitgever Koster in grossiert.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef: Ik vroeg eigenlijk: welke scherpe ontdekking miste je... Daar ben ik wel benieuwd naar.
Een duidelijke diepgaande zelfbeproeving. Daar zoek ik naar. Zoiets wordt wel eens aangestipt, maar ik zoek hierin meer diepgang. Ik denk niet dat vanavond verder veel reageer, want ik voel me heel slap en benauwd.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

kerstcadeau uit Leeuwarden

€ 101 voor 11 km te hard buiten de bebouwde kom....
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara

Bericht door Mara »

Bertiel schreef:kerstcadeau uit Leeuwarden

€ 101 voor 11 km te hard buiten de bebouwde kom....
Ik ook. 34 euro "slechts". :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zo een had ik laatst ook. €107 voor fout parkeren.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Als ik te hard rij, prima dat ze een bekeuring sturen.
maar de verhouding is compleet zoek qua bedragen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bertiel schreef:Als ik te hard rij, prima dat ze een bekeuring sturen.
maar de verhouding is compleet zoek qua bedragen
Klopt. Ik vind het inderdaad ook een laag bedrag.
Plaats reactie