In bepaalde streken waar geen ref.scholen zou er best wat voor te zeggen zijn, maar verder is het redelijk 'dubbelop' lijkt mij, maar dat kan ik verkeerd zien.
Verder over een vrouw die cathechisatie dat gebeurt wel in Ger.Bondsgemeenten voor zover ik weet. Het is toch lerend? Dat verbied de Bijbel toch? Het is, denk ik, stapje voor stapje(geen list vd duivel?) de vrouw overal in toelaten.

Ik denk dat het argument of iets 'in het midden van de gemeente' gebeurt niet terzake doert.
Dat diakenen niet deel zouden moeten uitmaken van de kerkenraad is wellicht juist. Door gebrek aan ouderlingen, gaat men er vaak diakenen 'bijmaken' die alles ook moeten doen. Zo krijg je dus een 'lerende' diaken. Het ligt, denk ik, ook aan het geestelijk leven(dankzij de mens), dat het zo gelopen, de laatste eeuw(en). Ze hebben overigens wel een ambt, moeten we daarin dan wel vrouwen toelaten?
Voorts ken men in Hervormde gemeenten kerkvoogdijen, dat is geen ambt heb ik begrepen, maar toch eigenlijk echt iets voor mannen: het heeft toch met 'beheren' te maken?