Dat zal het ongetwijfeld zijn voor degenen die er niet verder over willen nadenken.afgewezen schreef:Wat een typische reactie!
Ik denk dat we in deze bedeling, die vóór de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, op veel vragen geen antwoord krijgen. Dat is niet erg, het kan heel bevrijdend zijn om te kunnen zeggen 'ik weet het niet'.
Je schreef: "Maar we moeten wel heel alert erop zijn dat we niet ongemerkt de Schrift kwijtraken: je kunt van 'goed willen lezen' zomaar verdwaald raken bij 'niet meer aannemen op gezag wat er staat'.".afgewezen schreef:Heb ik ergens gezegd dat we geen kennis mogen nemen van de 'wereldse wijsheid'? Als dat zo is,
hoor ik het graag.
Als dat al het geval is bij het lezen van de bijbel, hoe moet het dan niet zijn bij het lezen van wereldse wetenschap?
Nee: Wie God vreest ontkomt aan dit alles! Pred 7:18.Rochus schreef:Vrijheid, blijheid en geen verantwoordelijkheid?Diogenes schreef:Wat jij nu hier zegt, is dat niet eigenlijk een vorm van wantrouwen als het gaat om de bewarende hand van God? Gods hand is toch niet verkort?
Niet dus.Rochus schreef:Is dit vrijzinning...
Ook niet dus.Rochus schreef:of deterministisch?
De vragen rond schepping en wetenschap komen op je weg. Dat kan je niet van de verzoeking zeggen die jij bedoelt. Je vergelijking gaat dus niet op.Rochus schreef:En het doet mij denken aan verzoeking II (Matt. 4)