merel schreef:
Heeft dat te maken met het aantal koolhydraten die pannenkoeken bevatten?
.
Deels. Eerstens vind ik pannenkoeken geen volwaardige avondmaaltijd, maar meer een lekkerbek-lunch, of passend bij een kinderpartijtje.
Omdat er nu groenten en eiwitten in verwerkt waren, was dat het zeker wel en vanwege de hoeveelheid vet en ewit, zijn die koolhydraten dan prima in balans.
Dat beetje beslag (ik denk dat ik er hooguit 2 of 3 flensjes van had kunnen bakken) had ik teveel gemaakt, ik heb me daar echt op verkeken.
De kinderen aten eerder, omdat ze moesten gaan sporten en zij zeiden dat het enorm vulde. Ik was toen nog aan het bakken voor mijn man en mij. Nou, als zij er vol van zaten, dan ik helemaal, want ik heb een kleinere maag.
Als ontbijt is het niet echt gezond, vanwege die hoge koolhydraten.
Een diabeet mag dat niet, omdat je dan een suikerpiek krijgt, je lichaam verwerkt dat nog niet goed aan het begin van de dag en daarna een snelle daling en krijg je gegarandeerd een hongerklop halverwege de ochtend.
Maar ikzelf eet ook geen koolhydraten bij het ontbijt. Ik merk dat ik dan bij de koffie ook een snaaimoment krijg.
Pannenkoeken meenemen als lunch naar een kantoor werkt ook niet. Dan gaat er een salade en/of volkorenbroodjes in het trommeltje.
Vandaar mijn keuze om dat beetje beslag weg te gooien.
En snap ik het gefoeter van Jantje dus totaal niet.