Maatregelen kerk ivm coronavirus

Terri

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Terri »

FlyingEagle schreef:Ik zie het principiële verschil tussen audio kerkdienst en een video kerkdienst niet.

Voor Corona waren er hier in de omgeving gemeenten waar je alleen via inbellen of kerktelefoon kon meeluisteren, internetstream daar waren ze tegen. Nu is dat ook niet meer zo en zenden deze gemeenten via internet uit.
Het is een oud spreekwoord maar o zo waar:
'nood breekt wet'
Terri

Bericht door Terri »

*
DDD

Bericht door DDD »

Terri schreef:
FlyingEagle schreef:Ik zie het principiële verschil tussen audio kerkdienst en een video kerkdienst niet.

Voor Corona waren er hier in de omgeving gemeenten waar je alleen via inbellen of kerktelefoon kon meeluisteren, internetstream daar waren ze tegen. Nu is dat ook niet meer zo en zenden deze gemeenten via internet uit.
Het is een oud spreekwoord maar o zo waar:
'nood breekt wet'
Er is alleen nooit zo'n wet geweest. Dat roepen bepaalde mensen maar, die deze ontwikkeling niet bevalt.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

De schrijver is toch de redacteur van In Het SGPoor. het blad van de conservatieve vleugel van de SGP?
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef:De schrijver is toch de redacteur van In Het SGPoor. het blad van de conservatieve vleugel van de SGP?
Nee, dat is een ander. Deze is predikant (dr. zelfs) in de Hersteld Hervormde Kerk.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:
Bonny schreef:De schrijver is toch de redacteur van In Het SGPoor. het blad van de conservatieve vleugel van de SGP?
Nee, dat is een ander. Deze is predikant (dr. zelfs) in de Hersteld Hervormde Kerk.
Sterker nog, hij is hoogleraar.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:
Sterker nog, hij is hoogleraar.
Nou ja, dat bedoelde ik ook met dr. Sorry dat ik niet zijn hele doopceel heb gelicht. :love
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik wordt nogal geërgerd van zo'n toon over beelduitzendingen. Die onverdraagzaamheid vind ik erger dan een gemeente die via beeld uitzendt.

Maar goed, over beelduitzending is in ieder geval het laatste woord nog niet gezegd. De (vermoedelijk) eerste GG die beelduitzendingen al weer heeft afgeschaft, is al weer een feit.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Vertel.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Hebben jullie nog meer gelezen in het citaat, of zijn alleen de beelduitzendingen blijven hangen als steen des aanstoots?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vond het overgrote deel van de bijdrage recalcitrant en niet opbouwend. Maar het lijkt me niet nuttig alle onjuistheden uit het artikel op te sommen. Het is treurig dat het geschreven is.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Maanenschijn schreef:Hebben jullie nog meer gelezen in het citaat, of zijn alleen de beelduitzendingen blijven hangen als steen des aanstoots?
Ja, de geruchten deden hier de ronde als zou een kerkelijke gemeente in R. de zustergemeenten belemmeren in het uitzenden van beeld.
Ik heb veel uit R. gelezen, dit echter niet.
Maar omdat ik graag goed geïnformeerd wil zijn zou ik toch wel eens willen weten
wat de bron van dit gerucht is.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Terri schreef:*
Ja precies! Ik vind die sterretjes ook altijd weer mooi!
Vooral die rode, en die blauwe! **
Laatst gewijzigd door -DIA- op 31 aug 2020, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Vertel.
Niet hier.

En @Maanenschijn, ik geef @DDD verder helemaal gelijk in zijn analyse over dit ergerlijke stuk. Mijn nekharen gaan recht overeind staan van zo'n artikel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

[mention]Jantje [/mention] tjongejonge, ergerlijk nog wel. Ik kan me er voor een groot deel wel in vinden. Ik lees een aanklacht tegen ons als echte rechtzinnige refo's, (zo zien we ons toch graag?) die ondanks alle stichtelijke praat blijkbaar toch zo weinig Godsvertrouwen hebben om dat we ons zo makkelijk de kerkgang laten ontnemen, dat we de persoonlijke verootmoediging maar amper te lijken kennen en ons vertrouwen wel degelijk op menselijke maatregelen lijken te stellen.

Ik weet wel dat de toon de muziek maakt, en in dit artikel is die best hard, maar daartussen door is het best de moeite waard om de aanklacht op onszelf te betrekken (natuurlijk niet leuk om aangeklaagd te worden, misschien wel ergerlijk), en eens eerlijk zijn punten te overdenken.

Voor de goede orde, zijn verschil tussen beeld en gesproken woord kan ik ook niet zo meemaken, maar de punten van het ontbreken van de 'gemeenschap der heiligen' en het ontbreken van verootmoediging en vertrouwen op God zijn voor mij zeker wezenlijke zaken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie